میتسوبیشی چراغ های LED ساخته که نور خورشید را برای کاهش افسردگی در دفترهای کار شبیه سازی می نماید

به گزارش مجله پریها، فناوری هایی که روزگاری وعده داده بودند محیط های کار را به بهترین فضاها تبدیل نمایند؛ با شکست روبرو شده و غالب دفاتر کاری به محل هایی پراسترس تبدیل شدند که باعث افزایش افسردگی روح آدم می شوند.

میتسوبیشی چراغ های LED ساخته که نور خورشید را برای کاهش افسردگی در دفترهای کار شبیه سازی می نماید

اما شرکت میتسوبیشی می خواهد این رویه را تغییر دهد. این شرکت با طراحی چراغ های LED جعلی به دنبال کاهش افسردگی کارمندان خود است. این پنل های روشنایی سعی می نماید محیط بیرون از دفتر و نور خورشید را شبیه سازی نمایند تا کارمندان احساس نمایند در فضای باز کار می نمایند.

با نصب این پنل های ال ای دی در مکان هایی که کوچک ترین اشعه ای از نور خورشید بدان جا راهی ندارد؛ کارمندان احساس می نمایند زیر نور طبیعی مشغول کار هستند و روحیه بهتری دارند.

البته، میتسوبیشی اولین شرکتی نیست که سعی دارد کیفیت نور در محیط های کار و پنل های روشنایی را بهبود دهد. انواع پنل های روشنایی تخت مصنوعی فراوری و حتی برای خانه ها پیشنهاد شده اند.

یک دهه پیش شرکتی به نام SkyV اقدام به ساخت چراغ های LED کرد که سعی داشت انیمیشن هایی از ابرها، درختان، باد و نور خورشید را روی سقف ها پخش کند.

در سال 2014 شرکتی به نام Royal Caribbean روی دیوارها نمایشگرهای 80 اینچی 4K نصب می کرد که براساس روز و شب مناظری بسیار زیبا و دلفریب نشان می دادند تا افراد تصور نمایند مثلا در کشتی نشسته اند و وسط دریا هستند.

اخیرا هم شرکت Dyson محصولاتی روانه بازار کرد که با لامپ های Lightcycle نور خورشید را در اتاق شبیه سازی می کردند. این لامپ ها می توانستند براساس موقعیت مکانی اتاق، شدت نور و رنگ را تنظیم نمایند تا افراد کاملا حسی مشابه فضای باز داشته باشند.

به هر حال، در سال های اخیر شرکت های زیادی سعی کردند مشکل اتاق های بدون پنجره را حل نمایند و افراد ساکن در این اتاق ها حس زندانی بودن و تمام روز جدا از فضای باز را نداشته باشند.

پنل های Misola میتسوبیشی

میتسوبیشی در پنل های روشنایی خود از چراغ های LED به جای LCD استفاده نموده است. چراغ های LED می توانند تغییر رنگ داده و از قابی سود برده که افراد با نگاه به آن ها، تصور می نمایند دارند به آسمان نگاه نموده و پنجره ای رو به بیرون هستند.

در طول روز فقط سه ضلع این پنل ها روشن می گردد و ضلغ چهارم همواره خاموش است تا سایه فضای باز هم در اتاق انعکاس پیدا کند. این ترفند باعث می گردد افراد حس بهتری نسبت به نور داشته باشند و ناخودآگاه تصور نمایند نور خورشید به طور غیرمستقیم بدان جا تابیده می گردد.

ویژگی دیگر محصولات روشنایی میتسوبیشی، تنظیم تدریجی شدت و دمای نور تابیده شده است. این گونه، یک پنجره واقعی با پرتوهایی از خورشید تصور می گردد که در طول روز مرتبا تغییر نور دارد.

میتسوبیشی دفاتر و انبارهای غول پیکر را به عنوان مکان ها اصلی نصب پنل های Misola خود می داند تا زندگی کارمندان این مکان ها کیفیت بهتری پیدا کند. این شرکت احساس می نماید در مکان های دیگری مانند بیمارستان ها، خانه سالمندان و مراکز روانی و درمانی نیز می توان از این پنل ها استفاده کرد؛ چون باعث بهبود رفتار بیماران می گردد.

مدل پایه و قابل برنامه ریزی دستی این پنل ها 6200 دلار قیمت دارد ولی مدل لوکس آن ها قمیتی تا 6800 دلار خواهد داشت که می تواند به صورت اتوماتیک براساس یک تایمر کار کند. میتسوبیشی می گوید برنامه هایی برای متقاعد کردن شرکت ها در پرداخت هزینه خرید این پنل ها دارد.

فیلم کوتاهی از نحوه عملکرد پنل های Misola را در زیر مشاهده می کنید:

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3236

به "میتسوبیشی چراغ های LED ساخته که نور خورشید را برای کاهش افسردگی در دفترهای کار شبیه سازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میتسوبیشی چراغ های LED ساخته که نور خورشید را برای کاهش افسردگی در دفترهای کار شبیه سازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید