منطقه راس الخیمه امارات، گوهری نا آشنا برای ایرانیان

به گزارش مجله پریها، منطقه راس الخیمه امارات

در سال 1971، 7 شهر کوچک عربی در کنار خلیج فارس تصمیم گرفتند تا با یکدیگر به طور متحد تشکیل کشوری بزرگ را بدهند. بدین ترتیب کشور امارات متحده عربی در سال 1971 تشکیل شد در حالی که هر کدام از این شهر های شیخ نشین قوانین خاص مربوط به خود را دارند. یکی از قدیمی ترین این ها منطقه راس الخیمه امارات می باشد که از سمت غرب با خلیج فارس، از سمت شرق با کوه های هاجر (Hajar) و از سمت شمال شرق و جنوب به کشور عمان می رسد. از شما دعوت می کنیم تا با خبرنگاران همراه شده تا با این گوهر امارات بیشتر آشنا شوید.

منطقه راس الخیمه امارات، گوهری نا آشنا برای ایرانیان

روستاهای اطراف منطقه راس الخیمه شامل شعم، الرمس، العربی، النخیل، الحدیبیه بوده و شهر های اطراف آن، دبی، فجیره و خصب می باشد. این شهر مساحتی در حدود 1684 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 263000 نفر دارد. نام قدیم شهر جلفار (julphar) بوده که با گذشتن رودخانه ای از وسط آن، منطقه راس الخیمه امارات به دو بخش شهر قدیم و نو تقسیم می گردد. به دلیل نزدیکی این شهر به کوه های هاجر و بارندگی های فراوانی که در این منطقه صورت می گیرد، منطقه راس الخیمه امارات دارای حاصلخیزترین خاک در این کشور بوده و همچنین آب و هوای متفاوتی را می توان در آن تجربه کرد.

جاذبه های گردشگری راس الخیمه

فاصله این منطقه تا شهر دبی بسیار نزدیک بوده و این فاصله به 109 کیلومتر می رسد که زمان طی کردن این جهت حدود یک ساعت و 20 دقیقه است. با سرمایه گذاری هایی که در چند سال اخیر از طریق شیخ نشین این شهر انجام شد، در این جهت و خط ساحلی 60 کیلومتری آن مکان های تفریحی و گردشگری و همچنین اقامتگاه های مجلل بسیاری ساخته شده است. از مکان های تفریحی منطقه راس الخیمه امارات می توان به زیپ لاین در کوه جیص، شتر سواری و اسب سواری، سافاری در بیابان، کمپ صحرایی بادیه نشین، کوهنوردی در کوه هاجر، بازدید از نمایشگاه شاهین و عقاب و پارک آبی آیسلند (Iceland Waterpark) اشاره کرد.

علاوه بر مکان های تفریحی در راس الخیمه، این شهر دارای مراکز خریدی مانند منار مال، سفیر مال، النعیم مال، الحمرا مال و … می باشد. همچنین با توجه به اینکه منطقه راس الخیمه امارات یک شهر تاریخی است، دارای آثاری مانند چشمه های آب گرم، موزه ملی راس الخیمه، پارک صقر (Saqr Park) ، قلعه ضایه (Dhayah Fort) ، قصر شیبا (Sheba) از دوران قرون وسطا ، قصر الزباء ، جزیره الحمرا و … می باشد.

کوه جیص و امکانات تفریحی آن

در فاصله بین دبی تا این منطقه کوه جیص و صحرای ال وادی وجود داشته که هر دو از جاذبه های مهم این شهر هستند. جاده بین دبی تا منطقه راس الخیمه امارات یکی از زیباترین جاده های این کشور است که با درخشش خاصی زیر نور آفتاب از میان کوه ها و دره ها عبور می کند. این کوه ها با ارتفاعی 2000 متری بلند ترین نقطه در امارات محسوب شده که همانند آسمانخراش های دبی، زمانی که در بالای آن ها قرار بگیریم مناظری زیبا را خواهیم دید. دولت این منطقه قصد دارد با احداث هتل، پیست اسکی مصنوعی، پاراگلایدر و زمین گلف، امکانات گردشگری و تفریحی این مکان زیبا را توسعه دهد که در حال حاضر از این پروژه بزرگ جهت کوه پیمایی آهن کوب و زیپ لاین آن به مرحله بهره برداری رسیده است.

پیاده روی در کوه های جیص از جهت هموار شروع شده تا به زیپ لاین اول برسید، در قسمت دوم کمی جهت سخت تر شده که به جهت میانه معروف است و پس از آن به زیپ لاین دوم خواهید رسید، در قسمت سوم که سخت ترین جهت کوهنوردی می باشد شما باید از نردبان های کوهنوردی بالا رفته تا در نهایت به زیپ لاین سوم که طولانی ترین زیپ لاین در امارات با طول 3000 متر است برسید. از مکان های تاریخی منطقه راس الخیمه امارات می توان به قلعه ضایه اشاره کرد، این قلعه در فاصله حدودا یک ساعته از جزیره مرجان در دامنه های کوه قرار گرفته که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی و و زمان حاکمیت خاندان قاسمی باز می گردد. دیوارهای این قلعه از آجرهای گلی ساخته شده که متاسفانه برج ها و بیشتر قسمت های این قلعه در زمان درگیری های مردم محلی با انگلیسی ها در قرن 18 میلادی از بین رفته و تنها بخشی از آن به جای مانده است.

صحرای ال وادی بیابانی از زیبایی ها

صحرای ال وادی از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه راس الخیمه امارات می باشد که می توان حیوانات صحرایی را در آن مشاهده کرده و از لذت سوارکاری بر اسب ها و شترها بهره مند شد. همچنین در صحرای ال وادی می توان با استفاده از خودرو های شاسی بلند به سافاری که یکی از تفریحات کشور امارات است پرداخت. در این صحرا اقامتگاه های لوکس و مجللی وجود داشته که می توان با اقامت در آن ها از زیبایی شب های این صحرا نیز لذت برد که یکی از این هتل ها ریتز کارلتون a Ritz-carlton partne می باشد. از دیگر جاذبه های راس الخیمه کمپ بادیه نشینان است که می توان در محیطی آرام در میان تپه های شنی از نزدیک شاهد روش زندگی سنتی اعراب بوده و از غذاهای خوش طعم سنتی آن ها لذت برد.

پارک آبی آیس لند

پارک آبی آیس لند از دیگر جذابیت های سفر به راس الخیمه می باشد. این پارک آبی حدود 120 هکتار مساحت داشته. بر خلاف نامش در آن آب گرم جریان داشته به صورتی که حتی در بهمن ماه نیز می توان از این پارک آبی استفاده کرد. با توجه به اینکه در شهر دبی پارک های آبی فراوان و مشهوری وجود دارد اما خیلی از گردشگران برای لذت بردن از سرسره های بلند و گاها ترسناک آیسلند خود را به این مکان می رسانند. در راس الخیمه همچنین جزیره ای مصنوعی به نام جزیره المرجان (Al Marjan Island) است که در 75 کیلومتری از شهر دبی در جاده بین دبی و منطقه راس الخیمه امارات قرار داشته و دارای هتل های مجللی از جمله هتل رکسوس باب البحر (Rixos Bab Al Bahr) ، دابل تری بای هیلتون (Double Tree By Hilton) ، و همچنین هتل بسیار مجلل مرجان آیلند (Marjan Island) می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4579

به "منطقه راس الخیمه امارات، گوهری نا آشنا برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه راس الخیمه امارات، گوهری نا آشنا برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید