تور مجارستان: معرفی فرودگاه بین المللی بوداپست

به گزارش مجله پریها، آشنایی با فرودگاه بوداپست مجارستان

اگر بخواهیم مهم ترین فرودگاه کشور مجارستان را به شما معرفی کنیم، بی شک اولین گزینه ای که به نظرمان خواهد رسید فرودگاه بین المللی بوداپست(Budapest Ferenc Liszt International Airport) می باشد. این فرودگاه به نظر می رسد که در ادامه راهش کمی روندی هنری و رمانتیک به خود گرفته است زیرا حتی نامش که در ادامه به به فرودگاه بوداپست فرانسیس فهرست تغییر یافت، ربط و خطی مستقیم با موسیقی دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در برفی ترین روز سال با شما درباره فرودگاه بین المللی مجارستان بگوییم.

تور مجارستان: معرفی فرودگاه بین المللی بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

اطلاعات و تاریخچه فرودگاه بین المللی بودا پست

در سال 1938 بود که ایده ساخت این فرودگاه بین المللی در بوداپست شکل گرفت. در نقطه ای که در حال حاضر فرودگاه نهاده شده است، سه شهرک وجود داشت که مرز آن ها به عنوان مکان ساخت فرودگاه انتخاب شد. تا مدت ها این فرودگاه برای مقاصد نظامی و ورزشی مورد استفاده قرا می گرفت. در سال 1947 بود که مسئولین فرودگاه تصمیم گرفتند تا کاربری فرودگاه را برای هواپیماهای مسافربری و شهری تغییر دهند. اولین پرواز های خارجی که فرودگاه انجام داد به مقصد پراگ، بخارست و ورشو بود. نخستین پروازهای منظم و روتینی که در این فرودگاه به زمین نشست و برنامه اش ریخته شد، به مقصد وین بوده است. این فرودگاه تا به الان بالای 200میلیون دلار به منظور توسعه و نوسازی زیر ساخت های خود در سال 2012 هزینه نموده است. پروژه های که این فرودگاه در آینده برای توسعه و نوسازی خود دارد ،هزینه ای بالا را شامل می شود که فرودگاه البته برای بهبود زیر ساخت های خود این هزینه را در قالب برنامه های مختلف متقبل می شود. در حال حاضر بوداپست فرانسیس فهرست به عنوان یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور مجارستان به شمار میرود. جا به جایی 13 میلیون نفر مسافر این مقام را برای این فرودگاه به ارمغان آورده است.

البته این را باید بدانید که در حال حاضر بین تهران و بوداپست پروازی انجام نمی شود. فرودگاه بودا پست، قطب اصلی شرکت هواپیمایی ویز ایر(Wiz air) است.

بالا تر به این نکته اشاره نمودیم که نام این فرودگاه، متفاوت تر از نام بیشتر فرودگاه های دنیا است، اما چرا؟ ما به شما در ادامه می گوییم. در روز 25 مارس سال 2011 فرودگاه بین المللی مجارستان نام خود را به افتخار پیانیست و آهنگساز معروف مجارستانی دردوره رمانتیک، به نام بوداپست فرانک فهرست(Budapest Ferenc Liszt) نام گذاری شد.

نام فرودگاه بین المللی بودا پست: Budapest Ferenc Liszt International Airport

کد یاتا: BUD

کد ایکائو: LHBP

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی بوداپست: www.bud.hu

اطلاعات فرودگاه بین المللی بوداپست

نوع فرودگاه: همگانی

فاصله فرودگاه با مرکز شهر بوداپست: 16 کیلومتر

فاصله تا تهران:2970 کیلومتر

فاصله زمانی تا تهران: 4 ساعت و 30 دقیقه

ارتفاع از سطح دریا: 151 متر

ترمینال: 4 ترمینال مجزا

ترمینال های فرودگاه بین المللی بوداپست

فرودگاه بوداپست دارای 4 ترمینال مجزا هست که هر کدام وظیفه ای معین دارند و متعلق به بخشی خاص هستند. در زیر به ترتیب برای شما وظایف این ترمینال ها را توضیح می دهیم.

ترمینال شماره ی 1: متاسفانه از سال 2012 به بعد این ترمینال خارج از دسترسی نهاده شد و دلیل آن هم این بود که پایانه شماره 1 ترافیک کمتری نسبت به ترمینال های دیگر داشت و البته ترمینال شماره 2 نیز ظرفیتی اضافه داشت بنابراین، مسئولین این فرودگاه تصمیم گرفتند که با بستن این ترمینال در هزینه ها نیز صرفه جویی به عمل آورند.

ترمینال شماره 2: پرواز های این ترمینال که به نام 2A نیز نامیده می شود، تنها برای پرواز های داخل در منطقه ویزای شینگن استفاده می شود. این ترمینال در سال 1985 به صورت اختصاصی برای پروازهای شینگن افتتاح شد.

ترمینال شماره ی 3: این ترمینال که مختص پرواز های خارج از منطقه ویزای نوع شینگن است، به عنوان ترمینال 2B نیز نامیده می شود. دراین ترمینال چک این خطوط هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت نیز قرار گرفته است.

ترمینال اسکای کورت(Sky Court): در واقع این سالن یه گذرگاه است که دو پایانه ای که در حال حاضر فعال هستند را به هم پیوند می دهد. سالن های انتظار و فروشگاه های مختلف در این سالن نهاده شده اند. اسکای کورت سازه ای بسیار مدرن و به روز است که خود از 5 بخش مجزا تشکیل شده است. بخش امنیت و کنتر مسافران نیز در این بخش نهاده شده است. اسکای کورت ظرفیت ورود مسافر به این فرودگاه را تا 11 میلیون نفر در سال افزایش داده است.

دسترسی به فرودگاه بین المللی بوداپست

تاکسی: برای این که از تاکسی های فرودگاه بوداپست برای رسیدن به شهر بهره ببرید، می توانید به جلوی درب خروجی مراجعه نموده و از تاکسی هایی که در ان جا قرار دارند با پرداخت مبلغی در حدود 30 یورو، در 35 دقیقه به مرکز شهر بروید.

اتوبوس: برترین راه برای رفتن به مرکزشهر از فرودگاه این است که با استفاده از اتوبوس های فرودگاه که 100E نام دارند به سمت مرکز شهر عزیمت کنید. و قیمت بلیطشان 3 یویرو است و به طور میانه، 30 دقیقه تا مرکز شهر فاصله

دارند. ساعت کاری این اتوبوس ها از ساعت 4 صبح تا 1 بعد از نصفه شب است. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه 1 بار وارد ایستگاه می شوند.

توجه داشته باشید که این مطلب در تاریخ 8 بهمن سال 1396 به رشته تحریر در آمده است و کلیه اطلاعات مطابق با این تاریخ است.

امکانات فرودگاه بین المللی بوداپست

  • همانطور که بالا تر هم گفته شد، در قسمت اسکای کورت فروشگاه های بسیاری وجود دارد که شما می توانید در آن جا به گشت و گذار بپردازید و در صورت احتیاج از فروشگاه هایی همانند؛ فروشگاه سوآچ، دسیگال، فرای ویل، گلد المنتز و بسیاری الز فروشگاه های دیگر این مجموعه خرید کنید.
  • رستوران های این فرودگاه بسیار با کیفیت هستند و از غذاهای فوری گرفته تا غذاهای مجارستانی و بین المللی سرو می شود. از جمله رستوران های این فرودگاه می توان به برگر کینگ، کافه ریزاتا، دکتر جویس، کامدن فود و دیگر رستوران های خوب این فرودگاه اشاره نمود.
  • در تمامی قسمت های فرودگاه می توانید از سرویس های پرداخت وجه نقد و دستگاه های خود پرداز و همیچنین صرافی ها بهره ببرید.
  • در تمامی قسمت های فرودگاه، چرخ های حمل بار برای شما وجود دارد و شما می توانید با استفاده از آن ها چمدان هایتان را حمل کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4518

به "تور مجارستان: معرفی فرودگاه بین المللی بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: معرفی فرودگاه بین المللی بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید