مدیرعامل فیسبوک پاسخ منتقدان را داد: ما داده های مردم را نمی فروشیم

به گزارش مجله پریها، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک ضمن دفاع از مدل تبلیغاتی فیسبوک گفت: ما داده های مردم را نمی فروشیم و امنیت مخاطبانمان را فدای مسائل مالی نمی کنیم.

مدیرعامل فیسبوک پاسخ منتقدان را داد: ما داده های مردم را نمی فروشیم

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیر عامل فیسبوک در مصاحبه با وال استریت ژورنال کوشش نموده است تا از ترس کاربران نسبت به تبلیغات در شبکه های اجتماعی بکاهد. وی در مصاحبه با وال استریت ژورنال به مناسبت15 سالگی فیسبوک، گفت: آمارهای مرتبط با حریم خصوصی کاربران در فیسبوک اصلا مطابق با آن چه که در مطبوعات اعلام می گردد نیست.

زاکربرگ می گوید که سوالات و نگرانی های رایج در مورد مدل کاری فیسبوک واقف است اما تعهد خود و همکارانش نسبت به فیسبوک را بسیار بالا ارزیابی می نماید.

او در بخشی از این مصاحبه می گوید: اگر ما متعهد به خدمت به همه باشیم، پس ما احتیاج به خدماتی داریم که برای همه مناسب است. بهترین راه برای انجام این کار این است که به طور رایگان خدمات ارائه دهیم، که تبلیغات، ما را قادر به انجام آن می نماید.

اما سوال واقعی این است که چگونه این تبلیغات به مردم خدمت می کنن؟ زاکربرگ می گوید که کاربران از تبلیغات هدفمند استفاده می نمایند و به این ترتیب فیسبوک باید منافع خود و کاربران را در نظر بگیرد اما در نهایت، کاربران از شفافیت و کنترل استفاده از اطلاعات بهره مند می شوند.

او می نویسد: بر اساس آنچه که مردم می خواهند، آنچه روی آن کلیک می نمایند، و سایر سیگنال ها، ما دسته ها را ایجاد می کنیم و سپس تبلیغ نمایندگان را برای نشان دادن تبلیغات در آن دسته می گذاریم. بنابراین کنترل آنچه را که ما برای نشان دادن تبلیغات در نظر داریم به شکلی جدی تر پیگیری می کنیم.

زاکربرگ اذعان می نماید که پیچیدگی این مدل منجر به نگرانی های بیشتری گردیده است، از جمله اینکه آیا فیس بوک اطلاعات کاربران را به فروش می رساند یا به طور عمدی به محتوای بحث برانگیز اجازه می دهد تا روی سایت باقی بمانند یا خیر.

وی تأکید می نماید: ما داده های مردم را به فروش نمی رسانیم. هر چند که اغلب اینگونه وانمود می گردد که ما در حال فروش داده های مردم هستیم.

شرکت فیسبوک با یک رسوایی بزرگ در سال 2018 روبرو شد. این رسوایی که به فروش داده ها به کمبریج انالیتیکا همراه بود، سایه ای شوم بر شرایط فیسبوک در این سال انداخت اما به نظر می رسد فیسبوک قصد دارد برنامه ها را به نفع خود تغییر دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1353

به "مدیرعامل فیسبوک پاسخ منتقدان را داد: ما داده های مردم را نمی فروشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل فیسبوک پاسخ منتقدان را داد: ما داده های مردم را نمی فروشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید