مجموعه فورتزا به پلتفرم موبایل می آید

به گزارش مجله پریها، مجموعه فورتزا (Forza) یکی از پرطرفدارترین مجموعه های ریسینگ و ماشین سوار در دنیای بازی های ویدئویی است. این مجموعه چندین سال است که به صورت انحصاری برای کنسول های ایکس باکس و کامپیوتر عرضه شده و تجربه ریسینگ فوق العاده ای را برای دارندگان این پلتفرم ها ارائه نموده است. حال شرکت سازنده تصمیم گرفته که فورتزا را وارد دنیای گیمینگ روی موبایل کند تا افراد بیشتری بتوانند آن را تجربه نمایند.

مجموعه فورتزا به پلتفرم موبایل می آید

اینکه بگوییم فورتزا به طور کامل روی پلتفرم موبایل آمده، کمی اغراق آمیز است. بازی ای که معرفی شده فورتزا کاستومز (Forza Customs) نام دارد. این بازی در اصل مسابقه ای نیست و بیشتر حالت پازلی دارد. به این شکل که در آن کاربران باید یک ماشین قدیمی و کهنه را دوباره بازسازی نموده و آن را برای رانندگی آماده نمایند. در نتیجه در این بازی رقابت خاصی وجود ندارد.

در بازی فورتزا کاستوم به کاربران مأموریت های مختلف داده می گردد و این افراد باید کوشش نمایند که آن ها را انجام دهند. انجام دادن مأموریت نیازمند امتیاز است که این امتیازها به وسیله کامل کردن پازل های مختلف بدست می آیند. در نتیجه شما باید در این بازی تعدادی پازل را به اتمام برسانید که بتوانید پیش بروید.

فورتزا کاستومز را شرکت Hutch Games ساخته است. شرکتی که سابقه خوبی در زمینه بازی های موبایل داشته و از کارهای دیگر آن می توان به Rebel Racing اشاره نمود. حال این شرکت تصمیم گرفته تا یک مسئولیت بسیار بزرگ را قبول کند و مجموعه فورتزا را وارد دنیای گیمینگ روی موبایل بکند.

چیزی که ناامید نماینده است این است که بازی کاستومز به عناوین اصلی فورتزا متصل نیست. در نتیجه شما نمی توانید ماشینی که دوباره زنده کردید را در بازی های فورتزا رانندگی کنید. نکته مثبت اینجاست که این بازی به راحتی در حالت آفلاین هم قابل تجربه است. در نتیجه کاربران نیازی به اتصال دائمی اینترنت ندارد ولی شرکت سازنده اعلام نموده که به روزرسانی های زیادی برای آن منتشر خواهد نمود.

با توجه به اینکه فورتزا کاستومز یک بازی رایگان است، قطعاً در آن خریدهای درون برنامه ای وجود دارد. به همین علت شما می توانید با پرداخت 10 یورو یک بسته خاص را بخرید که با استفاده از آن ارز داخل بازی و امتیاز دریافت خواهید کرد. یک بسته عجیب 90 یورویی هم وجود دارد که محتوای بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

بازی فورتزا کاستومز یک بازی کامل و گسترده نیست ولی به نوبه خود آغاز خوبی برای ورود مجموعه فورتزا به دنیای گیمینگ روی موبایل است. مجموعه فورتزا یک مجموعه بسیار گسترده است و عناوین مختلفی دارد. نکته اصلی اینجاست که این بازی در اصل یک عنوان مستقل است که نام فورتزا را یدک کشیده و بیشتر از برند آن استفاده می نماید.

این موضوع بیشتر نشان می دهد که ایکس باکس به سمت هدفی که در ابتدا اعلام نموده بود در حال حرکت است. به این شکل که افراد بیشتری به عناوین انحصاری ایکس باکس دسترسی داشته باشند و بتوانند آن ها را تجربه نمایند. از طرفی عرضه این بازی می تواند یک حالت آزمایشی داشته باشد. به این شکل که مایکروسافت متوجه گردد آیا از مجموعه فورتزا در پلتفرم موبایل استقبال می گردد یا نه. مشکل اصلی تفاوت زیاد این بازی با مجموعه فورتزا است ولی به طور کلی آغاز خوبی برای حرکت به سمت گسترده تر کردن پلتفرم های این مجموعه است.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4888

به "مجموعه فورتزا به پلتفرم موبایل می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه فورتزا به پلتفرم موبایل می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید