لزوم اهمیت به رشته اتومبیلرانی در راستای کاهش تصادفات

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران/خوزستان معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: توجه به رشته اتومبیلرانی و موتورسواری و این که چگونه می تواند در ساماندهی در بحث ترافیک و کاهش تصادفات به ما یاری کند، اهمیت دارد.

لزوم اهمیت به رشته اتومبیلرانی در راستای کاهش تصادفات

فاضل عبیات در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال 99 که شامگاه هفتم تیرماه در استانداری برگزار گردید، با اشاره به صحبت رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان در خصوص ایجاد پیست موتورسواری و اتومبیلرانی جهت کاهش آمار تصادفات، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در بحث ترافیک و حمل و نقل با آن روبرو هستیم، بحث تصادف است. در این زمینه نیز آمار تصادفات منجر به فوت در سه ماهه اول سال 99 در استان، نسبت به همین آمار در سال 98، بیشتر شده است و این یکی از دغدغه های ما محسوب می گردد و توجه به رشته اتومبیلرانی و موتورسواری و این که چگونه می تواند در ساماندهی در بحث ترافیک و کاهش تصادفات به ما یاری کند، اهمیت دارد و ما نیز این آمادگی را در حوزه عمرانی داریم که در حوزه زیرساختی و تمهیداتی د خدمت هیات استان باشیم.

به گزارش خبرنگاران، وی همچنین با اشاره به ارائه گزارش در خصوص بحث اسکله قایقرانی، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های استان خوزستان، قایقرانی می تواند رواج بیشتری در استان داشته باشد. سازمان آب و برق استان، متولی رودخانه ها، دریاچه ها و سدها است که مجوزهای مربوط به احداث اسکله را به سختی می دهد و مجوزی هم که برای اسکله اهواز داده است، مجوز سیار است. البته می توان بحث های فنی آن را دوباره فعال کرد و فکری در این زمینه اندیشید. قول می دهم که در صورت پیگیری مسئولان ورزش استان در این زمینه، بگردد این مجوزها و تمهیدات را ایجاد کنیم و سختی های کار، کمی کمتر گردد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان همچنین در خصوص ارائه گزارش در خصوص آنالیز شرایط پیش روی هیات نجات غریق و عواضی با توجه به آمار بالای مغروقین در آب های استان، گفت: این مساله دغدغه ما نیز بوده است. با وجود اقدامات خوب استانداری و اداره کل امور اجتماعی استانداری، اما هنوز جای کار در این زمینه وجود دارد. به هر حال در زمینه ساحل ها و ساماندهی به ساحل ها در جایی که برای شناگران جذبه وجود دارد، ما در خدمت شما هستیم تا به نتایج خوبی برسیم.

وی در خصوص مسائل کاربری زمین ها در حیطه ورزش نیز عنوان نمود: در زمینه مسائل زمین ها و کاربری آن ها، باید یک تعامل دو جانبه اتفاق بیفتد.

عبیات همچنین اعلام کرد: حوزه ورزش می تواند در بحث بازیابی روحیه ها آن هم در شرایط فعلی در جامعه موثر باشد. من طی بازدیدهایی که از شهرهای مختلف داشته ام، در کنار تمام مسائل، جوانان خواهان امکانات و اماکن ورزشی هستند و از این بابت تاکید می کنم و از اداره کل می خواهم در این زمینه به ویژه در مناطق کم برخوردار و شهرهای محروم و روستاها در امسال اهتمام ویژه ای داشته باشد تا با فراهم شدن تجهیزات ورزشی و اماکن ورزشی در بازیابی روحیه مردم این مناطق تاثیر داشته باشند.

ضعف در قوانین حمایتی ورزشکاران

به گزارش خبرنگاران، محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه با بیان این که یک قانون حمایتی از ورزشکاران وجود ندارد، اظهارکرد: یعنی اگر اتفاقی برای ورزشکار رخ دهد یا یک پیشکسوت بخواهد فرزند خود را به استخدام ارگانی در بیاورد یا بخواهیم به این پیشکسوت تسهیلات آموزشی ارائه دهیم، قانونی در این خصوص نیست.

وی ادامه داد: ورزشکار ما قهرمان دنیا است و این که به دنبال یک قطعه زمین باشد، خدا را خوش نمی آید. این ها سبب می گردد که ورزشکار ما از این جا برود. وقتی در این جا از ورزشکار مستعدمان نگه داری نکنیم، آن طرف آب، او را حلوا حلوا می نمایند و روی سرشان می گذارند و او را می برند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در انتها با تاکید بر لزوم تشکیل یک کارگروه تحت نظر استانداری برای داشتن یک برنامه حمایتی از ورزشکاران، عنوان نمود: تشکیل این کارگروه با قوانین حمایتی می تواند تاثیرگذار باشد. خواهشم این است که استاندار یاری کند تا این قوانین حمایتی از ورزشکاران ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3529

به "لزوم اهمیت به رشته اتومبیلرانی در راستای کاهش تصادفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اهمیت به رشته اتومبیلرانی در راستای کاهش تصادفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید