قطار گردشگری به کرمانشاه می رسد

به گزارش مجله پریها، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کوشش برای جذب مسافران در قالب قطار گردشگری در ایام نوروز به این استان اطلاع داد.

قطار گردشگری به کرمانشاه می رسد

کیکاووس جلیلیان در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: به منظور جذب بیشتر گردشگر در ایام نوروز در دو سطح کلان و استانی برنامه ریزی هایی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی نیز تبلیغات گسترده ای برای معرفی استان و دعوت از گردشگران اجرا شده است، اضافه نمود: به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شد از آنجا که عمدتا سفرهای نوروزی در راستا یزد-شیراز -اصفهان یا ضلع شمالی و بارگاه ثامن الائمه انجام می گردد مثلثی پنج ضلعی در غرب کشور برای راهنمایی گردشگران تعریف گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: پیش از این، استان همدان انتها مسافرت های نوروزی در غرب کشور بود بر همین مبنا با استفاده از ظرفیت درصدد انعقاد تفاهم نامه با دفاتر خدمات مسافری برای برگزاری تورهای داخلی هستیم.

وی توضیح داد: درکوشش هستیم سمت و سوی مسافرت ها به ویژه مسافرت های نوروزی در مرزهای غربی و شمال غربی کشور در قالب قطار گردشگری شامل کرمانشاه نیز گردد.

جلیلیان با تاکید بر اینکه افق روشنی برای گردشگری استان کرمانشاه متصور است گفت: اداره میراث فرهنگی به وسیله رایزنی با نمایندگان و استاندار درصدد اجرای برنامه هایی برای جذب گردشگر است همچنین به دنبال معرفی بیشتر مناطق گردشگرپذیر استان از جمله منطقه اورامانات به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های استان کرمانشاه است هستیم.

به گفته وی، در کوشش هستیم با تعریف مثلث پنج ضلعی غرب کشور در قالب قطار گردشگری، گردشگران از استانهای غربی و شمال غربی شامل آذربایجان ها، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان دیدن نمایند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بر همین مبنا با حداقل دو دفتر خدمات مسافری در هر یک استانهای کشور تفاهم نامه ای امضا می گردد همچنین درصدد اخذ تخفیفات ویژه برای گردشگرانی که با این تورها مسافرت نمایند، هستیم.

وی ادامه داد: این دفاتر خدمات مسافرتی در هر یک از استانهای کشور بر اساس تفاهم نامه نسبت به راهنمایی مسافران و برگزاری تورهای گردشگری به استان کرمانشاه نیز اقدام می نمایند.

جلیلیان گفت: کرمانشاه استان آب و سنگ است و همه نقاط آن جاذبه دارد در این میان مناطق بیستون و طاق بستان به خوبی معرفی شده سال جاری نیز در صدد جذب گردشگران به منطقه گردشگری ریجاب، اورامانات، سرپل ذهاب و قصرشیرین هستیم.

وی اعلام کرد: برای نخستین بار اپلیکیشن معرفی استان کرمانشاه در فضای مجازی راه اندازه شده تا تبلیغات بسیار گسترده ای با هزینه کم برای جذب گردشگران انجام گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: از ابتدای سال تا انتها 9 ماهه سال جاری بیش از 576 هزار گردشگر ایرانی و 9909 گردشگر خارجی از مناطق گردشگری، تفریحی و تاریخی استان کرمانشاه دیدن کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 9 درصدی گردشگری حکایت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2292

به "قطار گردشگری به کرمانشاه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار گردشگری به کرمانشاه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید