عکس های جدید از رابط کاربری سامسونگ در اندروید پای منتشر شد

به گزارش مجله پریها، سامسونگ اگرچه بزرگ ترین فراوری کننده گوشی هوشمند در دنیا به حساب می آید اما همیشه این موضوع به ما ثابت گردیده که در زمینه عرضه بروزرسانی های بزرگ اندروید، کند و ضعیف عمل می کنید. اما حالا به لطف عکس های جدیدی که لو رفته، نشان می دهد که سامسونگ رابط کاربری Samsung Experience را برای اندروید پای تغییر خواهد داد و باید انتظار رابط کاربری جدیدتری داشته باشیم.

عکس های جدید از رابط کاربری سامسونگ در اندروید پای منتشر شد

قبل از اینکه خیلی خوشحال شوید، بگذارید بگوییم که این عکس ها نسخه های ابتدایی این رابط کاربری را نشان می دهد و احتمالا ممکن است در طراحی رابط کاربری ضعف ها و باگ هایی دیده گردد که طبیعتا به احتمال زیاد در نسخه نهایی رفع خواهند شد. هرچه باشد این تصاویر به خوبی حال و هوای Samsung Experience 10 با اندروید پای را نشان می دهند.

بگذارید با صفحه قفل یا همان لاک اسکرین آغاز کنیم. سامسونگ این بخش را به طور کل از نو طراحی نموده و با تغییر فونت و جا به جا کردن زمان و تاریخ به وسط نمایشگر، این صفحه را زیبا تر نموده است. به علاوه آیکن های دوربین و تماس را هم کمی بالاتر آورده که از نظر UX یک پیشرفت حساب می گردد چرا که اکنون دسترسی به آن راحت تر است. همچنین این آیکن های با دو نوار رنگی که شبیه به آیکن تماس و دوربین هستند جایگزین گردیده اند تا مینیمال و ساده باشند. وقتی از صفحه قفل می گذریم، اولین تغییری که در صفحه Home توجه ما را جلب می نماید، باز طراحی دکمه های اندروید در پایین نمایشگر است. البته این دکمه ها را می توان به طور کل حذف کرد و از سیستم ناوبری مبتنی بر ژست های حرکتی در اندروید پای استفاده کرد اما هنوز عکسی از این ویژگی اندروید پای در رابط کاربری جدید سامسونگ در دسترس نیست.

همچنین صفحه مولتی تسک نیز تغییر نموده و اکنون شبیه به همین صفحه در گوشی های پیکسل با اندروید پای گردیده و اپلیکیشن های در حال انجام را به شکل کارت هایی با چینش افقی نشان می دهد.

تغییر بعدی در صفحه اعلان ها دیده می گردد. اگر دقت نموده باشید در اینجا تمام باکس ها گوشه هایی گرد دارند که شبیه به گوشه های گرد گردیده نمایشگر های پرچمداران سامسونگ است و از این نظر با خود گوشی همخوانی خواهد داشت. همچنین سامسونگ یک حالت تاریک یا Dark Mode برای رابط کاربری در نظر گرفته که در صورت فعال کردن آن، بخش های مختلف رابط کاربری به رنگ تیره در خواهند آمد و به نظر می رسد تمام این اسکرین شات ها در همین حالت گرفته گردیده اند.

تغییرات بزرگی هم به اپلیکیشن تماس، پیامک ها، گالری و بیکسبی راه پیدا نموده است تا رابط کاربری این اپلیکیشن ها با خود سیستم عامل هماهنگ تر باشد. در مجموع گوشه های گرد گردیده در بخش های مختلف شاید بیشترین تغییری باشد که در این رابط کاربری جدید به چشم می آید.

اینکه سامسونگ توانسته تنها یک ماه پس از عرضه اندروید پای چنین تغییرات گسترده ای را در رابط کاربری این سیستم عامل ایجاد کند و خود را برای عرضه بروزرسانی بزرگ اندروید پای آماده کند، نشان از این دارد که Project Treble که گوگل در اندروید پای هم آن را اجرا نموده، در عرضه زودتر بروزرسانی ها موثر است. اگرچه بازهم انتظار داریم زودتر از این ها گوشی های سامسونگ به آخرین نسخه از اندروید بروز شوند اما تا همین حد پیشرفت هم خبر خوبی برای کاربران سامسونگ خواهد بود. شما درباره رابط کاربری جدید Samsung Experience 10 چه فکر می کنید؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 464

به "عکس های جدید از رابط کاربری سامسونگ در اندروید پای منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های جدید از رابط کاربری سامسونگ در اندروید پای منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید