عجیب ترین مکان های روی کره زمین

به گزارش مجله پریها، مکان های بسیاری وجود دارد که هیچ یک از ما تابه حال ندیده ایم. بعضی از مکان ها، در نگاه اول ممکن است هر بیننده ای را به این فکر فرو ببرد که در سیاره دیگری قرارگرفته اند یا وجود خارجی ندارند. در این مطلب قصد داریم به تصاویری از مکان های عجیب و خارق العاده روی کره زمین بپردازیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

عجیب ترین مکان های روی کره زمین

آتش فشان برومو، جاوای شرقی، اندونزی

کوه برمو، معروف ترین آتش فشان در منطقه جاوای شرقی است. این قله آتش فشانی، با ارتفاغ 2329 متری اش، طلوعی آفتابی مثال زدنی و غروب دیدنی از خورشید را به نمایش در می آورد. در مجموع منظره ایجاد شده در این منطقه بسیار زیبا و البته غیر معمولی است.

دریاچه ناترون، ماندولی، تانزانیا

دریاچه ها از مهم ترین محل های گردشگری به شمار می روند که سالانه افراد زیادی برای شنا یا گردش از آن ها دیدن می نمایند. برخلاف اغلب دریاچه ها، دریاچه نمکی به نامه ناترون در تانزانیا وجود دارد که رنگ قرمز و عجیبی دارد. این دریاچه از خاکسترهای آتش فشانی پرشده و مواد تشکیل دهنده آن هم مشابه با مواد مومیایی های مصر است و با دمای 120 درجه ای آب و PH پایین، تبدیل به منطقه ای خطرناک شده است. در نگاه اول، حتی تماشای این منطقه نیز خطرناک به نظر می رسد اما فلامینگوهای زیادی این منطقه را برای مهاجرت خود، برمی گزینند.

غارهای کرم شب تاب، وایتومو، نیوزیلند

وایتمو، غاری است که در آن شاهد زندگی لاروهای کرم شب تاب هستیم و این موضوع سبب شده نمای استثنایی و روشنی پدید آید که هر فردی را مجذوب به خود می نماید. این غار برای تورهای خاصی نیز قابل بازدید است.

پارک نامیب ناوکلوفت، نامیبیا

نامیب، تنها بیابان ساحلی جهان است. این بیابان، از مناطق مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن ها، پارک نامیب ناوکلوفت است. این پارک، منطقه ای خاص و یکی از بزرگ ترین مناطق آفریقاست اما تنها قسمت هایی از آن قابل دسترس است. معروف ترین جاذبه این ناحیه، سوسوسولی است. درخت های اسکلتی و شن های قرمز، این منطقه را به مریخ بسیار شبیه نموده اند.

منطقه وولینگیوان، Zhangjiajie، چین

منطقه وولینگیوان، درون شهر Zhangjiajie چین واقع شده و مجموعه ای است از ستون و آسمان خراش های طبیعی به مساحت 100 مایل مربع. ارتفاع بعضی از این ستون ها که از جنس سنگ هستند، بیشتر از خیلی از برج های جهانست. این منطقه یادآور منطقه پاندورا و فیلم آواتار نیز است.

هانگ سون دونگ، ویتنام

دو تا پنج میلیون سال قبل بود که یک رودخانه زیرزمینی، غاری بزرگ در زیر جنگل به وجود آورد. این غار،هانگ سونگ دونگ در ویتنام بوده و به حدی وسیع است که برای ورود به آن باید یک آسمان خراش 40 طبقه پایین رفت . در ابتدای ورود به غار، با یک ستون غول پیکر از رسوبات کلسیم کربنات روبرو خواهید شد که جلوه خاصی به این منطقه بخشیده است. بعدازآن، شاهد یک جهانی دیگر با پوشش گیاهی فوق العاده خواهید بود و اگر خوش شانس باشید، ابر نیز در دریچه های غار مشاهده خواهید کرد. علاوه بر زیبایی بی سرانجام این غار، باید گفت هانگ سون دونگ، گنجایش کل منطقه نیویورک را دارد.

Jökulsárlón، پارک ملی واتناجوکول، ایسلند

یکی از زیباترین دریاچه های منجمد جهان در پارک ملی واتناجوکول، جوکولسارلون است که با ماسه های آتش فشانی و یخ های فراوانش، منظره ای خاص را به ارمغان آورده است.

سوکوترا، یمن

سوکوترا، یک مجمع الجزایر کوچک یمنی است که دارای زمین های ساحلی، فلات های آهکی در کنار کوه و غار است. درخت های خون اژدها، با شکلی شبیه به سفینه های فضایی در این منطقه رشد نموده اند و در نگاه اول، شاید باورتان نگردد که این منطقه در زمین است.

چشمه آب گرم بزرگ، پارک ملی یلواستون، ویومینگ، آمریکا

پارک ملی یلو استون، سالانه پذیرای بیش از 3 میلیون گردشگر است که اغلب آن ها به دلیل وجود بزرگ ترین چشمه آب گرم ایالات متحده در این منطقه، به آن سفر می نمایند. این چشمه یکی از چندین چشمه آب گرم منطقه است که به واسطه وجود باکتری های مختلف، رنگ های مختلف و زیبا که نمایی مانند رنگین کمان رادارند پدیده آورده است. این رنگ ها با تغییر فصل عوض می شوند و هرماه زیباتر و خاص تر می شوند.

داس اوجوس، تولوم، مکزیک

داس اوجوس، یکی از زیباترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهانست که با دو دهانه ورودی اش معروف به غار دو چشم شده است. این منطقه برای غواصان و ماجراجویان بسیار عالی است چراکه جذابیت های فراوانی دارد.

دالول، اتیوپی

دالول،یک دهانه آتش فشانی واقع در شمال شرق اتیوپی است. این منطقه نمکی و اسیدی، معروف به گرم ترین نقطه جهان با دمایی نزدیک به 114 درجه در تابستان است و در زمین مانند ندارد!

مائونا کی، هاوایی

مائونا کی، واقع در جزیره بزرگ بوده و بلندترین نقطه هاوایی محسوب می گردد. پیشرفته ترین رصدخانه نجومی جهان نیز در همین منطقه واقع است و ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپی در ارتفاع 13800 فوتی بر روی قله کوه مائونا کی قادر به دیدن بسیاری از ستاره ها هستند.

دره ماه، شیلی

Valle de la Luna را می توان شبیه ترین منطقه زمینی به کره ماه دانست که دارای دریاچه های خشک شده و مناظر خیره نماینده ای است.

پارک ملی Lencois Maranhenses، برزیل

کویر لنکویس مارانهنسس در ایالت مارانائوی برزیل، یک جغرافیای منحصربه فرد دارد که در هیچ کجای جهان وجود ندارد. منطقه ای با سواحل خشک ماسه ای که با هر بار بارش باران، پر از آب می گردد.

بیابان سفید، فارافرا، مصر

بیابان سفید در 500 کیلومتری جنوب غربی قاهره قرارگرفته و منطقه ای گرم و خشک با ظاهری کاملاً سفید است. ابرهای این منطقه به قارچ های غول پیکر، شباهت زیادی دارند.

منبع: کجارو / msn.com
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2949

به "عجیب ترین مکان های روی کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مکان های روی کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید