ظریف: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کووید-19 است

به گزارش مجله پریها، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در توئیتی، ضمن قدردانی از پویش جهانی برای لغو تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، نوشت: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کووید-19 است.

ظریف: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کووید-19 است

به گزارش خبرنگاران، ظریف در توئیترش نوشت: مردم ایران به کارزار روزافزون جهانی دولت ها و رهبران جامعه مدنی که خواستار برداشته شدن تحریم های غیرقانونی ایالات متحده هستند، ارج می نهند.

ایالات متحده گوش شنوایی ندارد و مانع مبارزه جهانی با کووید19 است. تنها راه حل: با مجازات جمعی (مردم ایران) توسط ایالات متحده، مقابله کنید. این الزامی اخلاقی و عملگرایانه است.

ظریف در گفت وگو با روزنامه فولیا دی سان پائولو برزیل گفته بود: تروریسم درمانی ایالات متحده آمریکا مانع واکنش موثر در مقابل بیماری همه گیر جهانی است.

وی گفت: ما یک کشور ثروتمند هستیم اما به دلیل تحریم ها منابع لازم را برای خدمت به مردم آسیب دیده دراختیار نداریم. حتی اگر توانایی اقتصادی تهیه آن را داشته باشیم، تحریم ها مانع خرید دارو و تجهیزات می گردد. محدودیت های بانکی و اقتصادی اعمال شده معین نمی نماید که شما کالاهای بشردوستانه خریداری می کنید یا خیر. هنگامی که یک بانک تصور می نماید که انجام تجارت با ایران خطرناک است، به سادگی در را می بندد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3315

به "ظریف: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کووید-19 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کووید-19 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید