صنعت داروسازی تحت فشار است، واکنش به ارز 4200 تومانی

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، دکتر علی فرجی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات دارویی و تجهیزات پزشکی هلال احمر، اظهارداشت: کارخانجات دارویی و تجهیزات پزشکی هلال احمر با قدمت 60 ساله به عنوان بازوی اقتصادی هلال احمر فعالیت می نمایند.

صنعت داروسازی تحت فشار است، واکنش به ارز 4200 تومانی

وی با اشاره به فراوری تجهیزات پزشکی مصرفی در کارخانجات سها، گفت: مهم ترین فراوری ما صافی دیالیز است که سهم بزرگی از بازار دیالیز کشور را بر عهده داریم.

فرجی ادامه داد: سایز ملزومات مثل ست دیالیز، فیلتر دیالیز، مایع دیالیز و...، در شرکت سها هلال فراوری می گردد. ضمن اینکه انواع سرنگ و سر سوزن نیز فراوری می کنیم.

فرجی در ادامه با اشاره به مسائل صنعت داروسازی کشور، اضافه نمود: صنعت داروسازی کشور تحت فشار است و این ناشی از سیاست های تثبیت قیمت هاست که متاسفانه صدمه زیادی به صنعت زده است.

وی ادامه داد: هزینه های سر بار صنعت داروسازی هر سال رو به افزایش است، اما قیمت دارو افزایش چندانی ندارد. از طرف دیگر، تا قبل از سیاست های جدید ارزی، صنعت داروسازی با ارز 3800 تومانی مواد اولیه را وارد می کرد، اما حالا با ارز 4200 تومانی، مسائل افزایش قیمت را دارد. لذا، باید اجازه داد صنعت داروسازی خودش را با اقتصاد تطبیق دهد و دولت به واسطه بیمه ها، از مردم حمایت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1054

به "صنعت داروسازی تحت فشار است، واکنش به ارز 4200 تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت داروسازی تحت فشار است، واکنش به ارز 4200 تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید