صفحه نمایش خارق العاده اپل برای افراد عینکی

به گزارش مجله پریها، افشاگران دنیای فناوری به اطلاعاتی از یک ثبت اختراع تازه اپل برای یک صفحه نمایش تازه برای گوشی و تبلت دست یافته اند که نشان می دهد این نمایشگر مبتکرانه قادر به اصلاح دید کاربر است، به نحوی که افراد عینکی می توانند بدون احتیاج به استفاده از عینک خود، داده های را به خوبی مشاهده نمایند.

صفحه نمایش خارق العاده اپل برای افراد عینکی

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اطلاعات ثبت اختراع تازه اپل که در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) درج شده است، این نمایشگر خروجی های گرافیکی را به صورت هوشمند تنظیم می نماید تا کاربر بتواند بدون احتیاج به عینک آن ها را ببیند. این نرم افزار بعلاوه چیزی به نام عینک حریم خصوصی را نیز توصیف می نماید که فقط به صاحب چنین عینکی اجازه می دهد محتوای روی صفحه نمایش را بخواند.

در اسناد این ثبت اختراع آمده است که درصد زیادی از انسان ها برای تماشا صحیح احتیاج به استفاده از عینک طبی یا لنز دارند. فناوری ذکر شده به وسیله اپل به صفحه نمایش آیفون یا آی پد پرو اجازه می دهد تا دید کاربر را به طور اتوماتیک تصحیح کند. به عنوان مثال، اگر کاربر نزدیک بین باشد، اما عینک نداشته باشد، خروجی گرافیکی استاندارد روی صفحه نمایش داده می گردد، زیرا برای مشاهده واضح صفحه به وسیله کاربر احتیاجی به اصلاح نیست. اما اگر کاربر نزدیک بین از عینک استفاده می نماید، صفحه نمایش می تواند به گونه ای تنظیم گردد که شخصی که از دستگاه استفاده می نماید مجبور نباشد عینک خود را واضح تر تماشا، بردارد.

در درخواست ثبت اختراع به اسکن تمام یا بخشی از چهره کاربر دستگاه و ایجاد نقشه عمقی اشاره می نماید که اساساً با سیستم Face ID کار می نماید. در واقع در اینجا موضوع فقط مربوط به مسائل هویتی نیست، بلکه قابلیتی بدان افزوده شده که می تواند نحوه تصحیح بینایی کاربر را با استفاده از نقشه عمق، معین کند. دستگاه نتایج اسکن را ذخیره می نماید تا اگر همان کاربر در آینده بخواهد قفل دستگاه را با Face ID باز کند، صفحه به طور اتوماتیک تصحیح گردد و تنظیمات مطابق با چشم کاربر را ایجاد کند.

یکی از تصاویر این ثبت اختراع، یک کادر تنظیمات را نشان می دهد که به کاربر امکان می دهد تنظیمات ویژه خود را ثبت کند و از یک کلید برای نشان دادن کمبود های بینایی کاربر (نزدیک بینی، دوربین بینی، پیرچشمی، آستیگماتیسم) استفاده کند تا نمایشگر بتواند تنظیمات مناسب را انجام دهد. قابلیت دیگر این است که کاربر می تواند یک تست بینایی سنجی را با استفاده از یک نرم افزار که از قبل روی گوشی نصب شده است، انجام دهد.

روی هم رفته این اختراع تازه قادر کاربران را چه با حالت استفاده از عینک یا لنز طبی و چه بدون آن شناسایی کند و شرایط متناسب با آن را فعال نماید. به گزارش خبرنگاران، وقتی که کاربر از عینک و یا لنز استفاده می نماید، صفحه نمایش مورد نظر، تنظیمات نمایش داده ها را تغییر نمی دهد، اما هر وقت کاربر این وسیله ها را بر روی چشم نداشته باشد، سیستم مورد نظر شرایط را شناسایی نموده و نمایش داده ها را متناسب با شرایط چسم کاربر ارائه می دهد تا احتیاج به استفاده از عینک یا لنز طبی نباشد. در هر دو صورت کاربر می تواند به خوبی داده ها را بر روی صفحه نمایش ببیند.

منبع: phonearena

نوشته: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4470

به "صفحه نمایش خارق العاده اپل برای افراد عینکی" امتیاز دهید

1 کاربر به "صفحه نمایش خارق العاده اپل برای افراد عینکی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفحه نمایش خارق العاده اپل برای افراد عینکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید