شهبازی و طاهری به مدال برنز دنیا رسیدند، انتها کار کشتی آزاد ایران با یک طلا و 4 برنز

به گزارش مجله پریها، حسین شهبازی و امین طاهری نمایندگان اوزان 92 و 125 کیلوگرم ایران به مدال برنز کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی دنیا رسیدند تا تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با کسب یک طلا و 4 برنز به کار خود در این رقابت ها خاتمه دهد.

شهبازی و طاهری به مدال برنز دنیا رسیدند، انتها کار کشتی آزاد ایران با یک طلا و 4 برنز

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی دنیا در بخارست پایتخت رومانی، حسین شهبازی نماینده وزن 92 کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز دنیا برابر متسیتوری از گرجستان به روی تشک رفت و در انتها با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید و مدال برنز دنیا را از آن خود کرد.

شهبازی پیش از این در دور نخست استراحت کرد،سپس در دور دوم ایلجا ماتوهان از آلمان را 10 بر صفر مغلوب کرد.وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر تاکاشی ایشیگورو از ژاپن با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر اصلان بک سوتیف از روسیه در حالیکه تا ثانیه انتهای با نتیجه 10 بر 9 پیش بود با زیرگیری برق آسای حریف روبرو شد و یک امتیاز از دست داد و با نتیجه 10 بر 10 مغلوب شد و از رسیدن به فینال بازماند.

اما امین طاهری آخرین نماینده ایران در این رقابت ها نیز در دیدار رده بندی برابر کاسکیئولک از لهستان به روی تشک رفت و در انتها با ضربه فنی به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال برنز ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.

طاهری پیش از این و در جریان رقابت های مقدماتی این وزن روز گذشته(شنبه) در دور اول مقابل گئورگی نوگایف از اسلواکی 7 بر صفر به برتری رسید اما در مبارزه بعد مقابل سعید گامیدوف از روسیه در حالیکه تا ثانیه انتهای مبارزه با نتیجه 2 بر یک پیش بود در خاک حریف نشست و در نهایت ناباورانه 3 بر 2 مغلوب شد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده ها شد.وی در این مرحله نیز ابتدا مقابل برادلی هیلدنبراندنت از کانادا با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و سپس در دومین مبارزه گروه بازنده ها الکساندر کولدوفسکی از اوکراین را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد.

انتها کار ایران با یک طلا و 4 برنز

به این ترتیب در انتها رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی دنیا 2018 که در 10 وزن برگزار گردید، تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با کسب یک مدال طلا توسط کامران قاسمپور در وزن 86 کیلوگرم و 4 برنز نوید زنگنه در 74، حسین شهبازی در 92، علی شعبانی در 97 و امین طاهری در 125 کیلوگرم و 2 عنوان پنجمی ایمان صادقی در 61 و مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم به کار خود در این رقابت ها انتها داد.

علیرضا سرلک در 57، نیما اشفاقی در70 و مجتبی اصغری در 79 کیلوگرم نیز سه کشتی گیر دیگر ایران بودند که با شکست برابر رقبایشان حذف شدند.

راهنمایی تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 سال ایران بر عهده علیرضا رضایی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1845

به "شهبازی و طاهری به مدال برنز دنیا رسیدند، انتها کار کشتی آزاد ایران با یک طلا و 4 برنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهبازی و طاهری به مدال برنز دنیا رسیدند، انتها کار کشتی آزاد ایران با یک طلا و 4 برنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید