سریع ترین کله گنجشکی را درست کنید

به گزارش مجله پریها، کله گنجشکی با گوشت چرخ نموده تهیه می گردد و شما می توانید از سینه مرغ چرخ شده نیز بهره ببرید. کله گنجشکی را می توانید به صورت خوراک و با نان تازه سرو کنید.

سریع ترین کله گنجشکی را درست کنید

کله گنجشکی یکی از راحت ترین و بی دردسرترین غذا های ایرانی است که می توانید به راحتی در خانه برای شام یا ناهار درست کنید. می توانید کله گنجشکی را با سیب زمینی و هویج یا سبزیجات دلخواه خود تهیه کنید. کله گنجشکی از غذاهای مورد علاقه اکثریت مردم است. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه کله گنجشکی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کله گنجشکی

  • گوشت چرخ نموده 400 گرم
  • پیاز 3 عدد
  • پودر سوخاری 2 قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی 2 عدد
  • هویج 1 عدد
  • رب 1 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کله گنجشکی

مرحله اول

ابتدا 2 عدد از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل یک سبد بریزید و آب پیاز را بگیرید تا کله گنجشکی ها وا نرود. سپس داخل یک کاسه بریزید و گوشت چرخ نموده کم چرب را بریزید و به همراه آن ادویه ها و نمک را اضافه کنید.

مرحله دوم

در ادامه پودر سوخاری را اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم گردد. ورز دادن مواد در تهیه کله گنجشکی نقش مهمی در وا نرفتن دارد. باید به مواد گوشتی استراحت دهید تا وا نروند و منسجم تر شوند. کاسه را نیم ساعت در یخچال قرار دهید. سپس از مواد به میزان دایره های گرد کوچک بردارید و داخل یک تابه که از قبل روغن ریختید و داغ شده است سرخ کنید تا طلایی گردد. سپس از تابه خارج کنید.

مرحله سوم

در ادامه یکی از پیاز های به جای مانده را نگینی خرد کنید و داخل همان تابه بریزید و سرخ کنید. کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و صبر کنید تا طلایی گردد و در ادامه سیب زمینی ها و هویج را پوست بگیرید و نگینی یا مکعبی خرد کنید و به همراه مواد تفت دهید. در سرانجام رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته گردد.

مرحله چهارم

باید 1 پیمانه آب جوش داخل سس بریزید و صبر کنید تا آغاز به قل قل کند و بعد کله گنجشکی را اضافه کنید و در قابلمه یا تابه را نیمه باز قرار دهید و اجازه دهید تا سس غلیظ گردد و سبزیجات بپزد. سپس به همراه نان یا پلو سرو کنید. اگر به دستور پخت غذاهای ایرانی علاقه دارید، طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه کله گنجشکی

  • می توانید سیب زمینی و هویج را حذف کنید.
  • به دلخواه می توانید در سرانجام کمی آب لیموترش بریزید.
  • می توانید به جای رب از پوره گوجه فرنگی نیز بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از آشپزی، با خوردن این پلو حتما قاطی خواهید کرد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4656

به "سریع ترین کله گنجشکی را درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین کله گنجشکی را درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید