رییس هیات کشتی خراسان رضوی: فدراسیون باید از میزبانی جام جهانی در مشهد دفاع می کرد

به گزارش مجله پریها، رییس هیات کشتی خراسان رضوی معتقد است فدراسیون کشتی به بهانه قانونی که هنوز تصویب نشده، از میزبانی مشهد در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی حمایت نکرده است.

رییس هیات کشتی خراسان رضوی: فدراسیون باید از میزبانی جام جهانی در مشهد دفاع می کرد

مسعود ریاضی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران- منطقه خراسان، در خصوص منتفی شدن میزبانی مشهد از جام دنیای کشتی، اظهار کرد: میزبانی از مشهد گرفته شده و از این بابت بسیار ناراحتیم. فکر می کنم فدراسیون آنطور که باید و شاید از میزبانی مشهد دفاع نکرد. تابحال صحبت های مختلفی مطرح شده ولی صحبت های اخیر دودانگه، نشان می دهد که وی با فدراسیون هماهنگ بوده و آنطور که خودش هم اظهار نموده، آنچنان دفاع سفت و سختی هم از میزبانی مشهد نداشته است.

وی در خصوص دلیل اتخاذ چنین رویکردی از سوی فدراسیون کشتی کشورمان توضیح داد: صحبت از قانونی جدید برای شکل برگزاری مسابقات جام دنیای کشتی مطرح است که البته هنوز تصویب نشده است. گویا کمیسیون اتحادیه دنیای کشتی به دنبال برگزاری جام دنیای، با حضور 5 تیم برتر دنیا و تیمی متشکل از بزرگان دنیا است اما هنوز چنین قانونی تصویب نشده است. فدراسیون تصمیم گرفته با توجه به اینکه احتمالا ایران در این رقابت ها حضور نخواهدداشت، میزبانی را هم نگیریم، اما هنوز این قانون در حد پیشنهاد است و باید برای تصویب به هیات رییسه اتحادیه دنیای برود. می شد در آن قسمت هم با مذاکره از تصویب آن جلوگیری کرد و فرصت برای چانه زنی وجود داشت.

ریاضی گفت: این بهانه قابل قبولی نیست. همانطور که ایران، میزبان جام دنیای کشتی فرنگی است، می شد برای کشتی آزاد هم کوشش بهتری صورت گیرد. ابتدا به من اعلام کردند رسول خادم تاریخ را تغییر داده اما با خادم که صحبت کردم متوجه شدم چنین اتفاقی رخ نداده است. طبیعتا من که به نامه های فدراسیون دسترسی ندارم و نمی دانم چه اتفاقی اتفاق افتاده که به بهانه عدم حضور احتمالی ایران، میزبانی را از مشهد گرفتند. از ابتدا هم همین زمان را برای برگزاری جام دنیای پیشنهاد نموده بودیم و حتی نمایندگان اتحادیه دنیای کشتی از مشهد بازدید نموده بودند و نظر مثبتی داشتند. باید از مردم مشهد به سهم خودم عذرخواهی کنم، زیرا می خواستیم با میزبانی از جام دنیای کشتی آزاد، شور دوباره ای به کشتی مشهد بدهیم.

رییس هیات کشتی خراسان رضوی در خصوص وضعیت فعلی فدراسیون کشتی و غیبت خادم گفت: قطعا نبود خادم یا یک رییس فدراسیون تاثیر بسزایی در چنین اتفاقاتی دارد. چند بار تابحال درخواست نموده ایم که انتخابات مجمع هرچه زودتر برگزار گردد اما هنوز هیچ پالسی از سوی وزارت ورزش و جوانان نگرفته ایم و همچنان کشتی کشور با سرپرست به کار خود ادامه می دهد. به هر حال واقعیت این است که تصمیم اتخاذشده از سوی رییس فدراسیون، پایاتر از تصمیمی است که از سوی سرپرست گرفته می گردد و دامنه اختیارات سرپرست فدراسیون محدودتر است.

ریاضی تاکید نمود: نخستین ترکشی که از سوی اتحادیه دنیای و کمیسیون فنی این اتحادیه به ما خورد، همین لغو میزبانی مشهد از جام دنیای کشتی بود. آرزویم این است که وزارت هرچه سریعتر انتخابات فدراسیون کشتی را برگزار کند تا از این وضعیت خارج شویم. مهم است که جلوی ترکش های بعدی را بگیریم. متاسفانه هنوز وزارت ورزش هیچ کاری برای برگزاری این مهم نداشته است.

وی گفت: همه امید ما این است که این پروسه سریعتر انجام گردد. نمی دانم چه کسانی برای ثبت نام پا پیش خواهندگذاشت اما قطعا با شروع روند ثبت نام ها وضعیت تا حدی معین خواهدشد. ادامه این وضعیت به ضرر کشتی ایران است.

عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به اینکه آیا ممکن است جام دنیای کشتی فرنگی در مشهد برگزار گردد، گفت: با توجه به موقعیت خراسان در کشتی آزاد با آنالیز هایی که انجام شده بود، می خواستیم میزبان جام دنیای کشتی آزاد باشیم. اتفاقا به ما پیشنهاد شد که از جام دنیای فرنگی میزبانی کنیم، اما واقعیت این است که تمام رایزنی ها و برنامه ریزی های ما برای میزبانی از کشتی آزاد بود. ضمن اینکه با توجه به پتانسیل بالای خراسان در کشتی آزاد، فکر می کنم برگزاری مسابقات کشتی فرنگی، آن شور و شوقی که مدنظر بود را هم به جامعه ورزش استان تزریق نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2089

به "رییس هیات کشتی خراسان رضوی: فدراسیون باید از میزبانی جام جهانی در مشهد دفاع می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس هیات کشتی خراسان رضوی: فدراسیون باید از میزبانی جام جهانی در مشهد دفاع می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید