روس ها برای اکتشاف زهره ربات ساختند

به گزارش مجله پریها، شرایط سخت و خشن زهره در گذشته بر روی هر رباتی که بر روی این جرم آسمانی فرود آمده، تأثیر منفی گذاشته و منجر به نابودی تقریباً فوری آن ها شده است.

روس ها برای اکتشاف زهره ربات ساختند

دانشمندان روس یک ربات برای کاوش سیاره زهره ساخته اند که نه تنها می تواند در محیط خشن این سیاره زنده بماند، بلکه می تواند به گشت و گذار در آن نیز بپردازد.

به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه فنی دولتی باومان (Bauman) مسکو رباتی را طراحی نموده اند که می تواند شرایط سخت زهره را دوام بیاورد و به کاوش در آن بپردازد.

گئورگی شچگلوف، معاون بخش سیستم های هوافضا در مرکز آموزش عالی باومان می گوید که این ربات نو می تواند با شرایط آب و هوایی چالش برانگیز، دما و فشار بالا و جو اسیدی سیاره زهره مقابله کند.

شرایط سخت و خشن زهره در گذشته بر روی هر رباتی که بر روی این جرم آسمانی فرود آمده، تأثیر منفی گذاشته و منجر به نابودی تقریباً فوری آن ها شده است.

اکنون این ربات نو نه تنها می تواند در زهره زنده بماند، بلکه می تواند با پرش به اطراف، مسافتی تا 500 متر را در این سیاره طی کند.

در حال حاضر، تنها یک فضاپیمای اختصاصی در حال مطالعه سیاره زهره است و آخرین ماموریت بازدیدکننده رباتیک ناسا به این سیاره به نام ماموریت ماژلان (Magellan) در سال 1994 به خاتمه رسید.

با این حال، اخیراً ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) در ژوئن سال 2021 از مأموریت های نوی برای مطالعه این سیاره پرده برداشتند.

هنوز اطلاعاتی در خصوص اینکه آیا این ربات روسی بخشی از این ماموریت ها خواهد بود یا خیر، وجود ندارد.

پیچیده ترین بخش استقرار این ربات احتمالاً نحوه رسیدن آن به سطح زهره باشد.

ماموریت های ناسا وریتاس (VERITAS) و داوینچی (DAVINCI) نامیده می شوند و ماموریت آژانس فضایی اروپا اِنویژن (EnVision) نام خواهد داشت.

امید است که ماموریت وریتاس در سال 2027 پرتاب گردد و هدف آن ارائه اولین نگاه اجمالی به سطح زهره از زمان خاتمه مأموریت ماژلان است.

این ماموریت بعلاوه در پی جمع آوری داده هایی درباره ترکیب سنگ، فعالیت های سطح شناسی و هسته این سیاره خواهد بود.

ماموریت وریتاس بعلاوه میزبان یک نقشه بردار موسوم به Venus Emissivity Mapper خواهد بود که با ماموریت اِنویژن تکمیل خواهد شد.

قرار است ماموریت اِنویژن اوایل دهه 2030 پرتاب گردد.

در عین حال، ماموریت داوینچی که پرتاب در سال 2030 را هدف قرار داده است، بر جو زهره تمرکز خواهد نمود و از یک فضاپیمای اصلی و یک کاوشگر جوی تشکیل شده است.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4803

به "روس ها برای اکتشاف زهره ربات ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روس ها برای اکتشاف زهره ربات ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید