ربات 29 گرمی با الهام از مرغ مگس خوار

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان هلندی یک پرنده رباتیک کوچک ابداع نموده اند که می تواند مانند حشره ای در هوا پرواز کند.

ربات 29 گرمی با الهام از مرغ مگس خوار

ربات DelFly Nimble در هرثانیه 17 بار بال می زند و با سرعت 25 کیلومتر برساعت پرواز می نماید. این ربات حتی می تواند به طور حلقه وار پرواز کند.

محققان سازنده این فناوری را با توجه به حرکت بال های مرغ مگس خوار ساخته اند و ادعا می نمایند این دستگاه درک انسان را از پرواز حشرات دگرگون می نماید.

به گفته محققان دانشگاه فناوری دلفت در هلند، ربات می تواند بال بزند و به سمت چپ و راست پرواز کند.

متاج کاراسک محقق ارشد این پروژه می گوید: این ربات با وزن 29 گرم و عرض بال 33 سانتیمتر قدرت زیادی دارد و می تواند 5 دقیقه بال بزند یا با باتری کاملا شارژ یک کیلومتر پرواز کند.

4 بال ربات علاوه بر فراوری نیروی لازم برای باقی ماندن آن در هوا، با تغییراتی کوچک در حرکتشان می توانند شیوه پرواز را کنترل نمایند.

در کنار این موارد مغز ربات مجهز به سیستم هوش مصنوعی است و طوری برنامه ریزی گردیده تا حرکات مرغ مگس خوار را در مانورهای مختلف تقلید کند.

ربات مذکور از اجزایی ارزان قیمت ساخته گردیده و به گفته سازندگان کاربردهای مختلفی در دنیای واقعی دارد. پهپادهایی که با الهام از حشرات ساخته می شوند، مصارف نوینی خواهند داشت.

این ربات را به راحتی می توان برنامه ریزی کرد تا شیوه پرواز حشرات را دنبال کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 422

به "ربات 29 گرمی با الهام از مرغ مگس خوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات 29 گرمی با الهام از مرغ مگس خوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید