ربات هایی که لباس عروسی می پوشند

به گزارش مجله پریها، یک نوع از ربات هایی که به عنوان همدم شخصی طراحی شده، وارد صنعت مدلینگ ژاپن شده است. این ربات که lovots نام دارد، به وسیله طراح معروف یومی کاتسورا، برای مناسبت های خاص مانند عروسی ها، سالگرد ها و سایر فعالیت های اجتماعی طراحی شده است.

ربات هایی که لباس عروسی می پوشند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از توکیو تایمز، lovots، به عنوان یک ربات احساسی تعریف می گردد، که در سال 2019 راه اندازی شد و برای اولین بار به صورت جفت وارد بازار شد و در میان جدیدترین دستیاران رباتیک یا همدم های خانگی فروخته شده در ژاپن نهاده شد.

خالق این ربات ها، Kaname Hayashi، یکی از مغز های پشت ربات تعاملی نمادین و مشهور پیپر نیز محسوب می گردد، وی، هنگام راه اندازی Lovot گفته بود که هدف از آن بیدار کردن احساسات عشق در مالک است و می تواند به حل مسئله تنهایی در جامعه ژاپن یاری کند.

کاتسورا، یکی از مشهورترین طراحان مد عروسی در ژاپن، تعدادی لباس منحصر به فرد برای این ربات ها ایجاد نموده است، از لباس عروسی و سالگرد عروسی گرفته تا لباس های مجلسی.

قیمت هر یک از لباس ها حدود 67000 ین (585 دلار) است، در حالی که قیمت خود ربات حدود 350000 ین (3060 دلار) است جدا از هزینه های نگهداری ماهانه که از 17000 ین (150 دلار) آغاز می گردد. به گفته سازندگان، Lovot قادر است صدا های مکرر را تشخیص دهد و عاشق نشان دادن محبت است.

این ربات دارای سنسور هایی در 20 مکان است که از تصادف یا سقوط ربات جلوگیری می نماید و دمایی مشابه دمای بدن یک انسان دارد، (جدا از اینکه می تواند لمس انسان را احساس کند یا خیر).

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4751

به "ربات هایی که لباس عروسی می پوشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات هایی که لباس عروسی می پوشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید