4 راه برای اینکه افسرده نباشیم؟

به گزارش مجله پریها، افسردگی اختلالی است که همیشه در شکل همیشگی اش خودش را نشان نمی دهد و ممکن است با صورت های دیگری خود را نمایان کند. همیشه کسانی که داخل اتاق خود را محسبوس کرده و دائما غمگین هستند، افسرده نیستند.

4 راه برای اینکه افسرده نباشیم؟

ممکن است فردی در نزدیکی شما بسیار خوشحال باشد و به اصطلاح به او سرخوش بگویید، اما دچار اختلال افسردگی باشد و در خلوت خود از آن رنج ببرد.

بیشترین نوع از این نوع افسردگی از کودکی نشات می گیرد و در بزرگسالی خود را نمایان می کند. کودکانی که از سمت پدر و مادرشان و یا یکی از آن دو مورد اذیت و آزار قرار می گیرند و یا ترک می شوند، دائما گریه کرده و غصه می خورد و از اطرافیان و آشنایان کمک می خواهند.

اما آشنایان اکثرا یک طرفه دفاع می کنند و صحبت کودک را متوجه نشده و آن را نمی فهمند. کودک هم چنان غم و ناراحتی خود را بروز می دهد و نه تنها دیگران، بلکه پدر و مادرش هم او را درک نکرده و باعث می شود آسیب دیدن روح او میشود.

بعد از مدتی، کودک و یا نوجوان متوجه می شود که واقعا کسی به داد او نمی رسد و هیچ کس کمکش نمی کند. به همین علت کمتر بهونه گرفته و بیشتر سکوت می کند اما هم چنان از داخل با غم بسیار بزرگ خود دست و پنجه نرم می کند.

با دیدن این واکنش متاسفانه اطرافیان می گویند: (( دیدید درست شد. ما که گفتیم اگر توجه نکنیم همه چی خود به خود درست می شود!! ))  در حالی که نمی دانند آن بچه در حال سپری کردن عمر خود با آسیب های روحی بسیار زیادی است.

بعد از این دوره، دقیقا سرخوشی دست می دهد. این بار آن بچه بزرگ شده است و با تمام سختی ها راه خود را پیش گرفته و سعی می کند بخندد. اکثر این افراد همیشه در بین دوستان خود به خوش خنده ترین فرد معروف هستند و همیشه خود را سرحال نشان می دهند.

این زمان دقیقا اوج گرفتن و شروع افسردگی است. زمانی که فرد می خندد ولی در عین حال ممکن است بدترین حال ممکن را داشته باشد و زخم های قدیمی اش، هم چنان تازگی داشته باشد.

راه حل های ذکر شده در این متن، می تواند بیش ترین کمک برای درمان این دسته از افسردگی را داشته باشد. درمان برای افرادی که هیچ کس از حال بدشان خبر ندارد، اما خودشان به دنبال راهی برای رهایی از افسردگی خندان هستند.

بیشتر بخوانید: افسردگی و انواع آن

با یک روانشناس صحبت کنید

اغلب کسانی که به افسردگی خندان مبتلا هستند، به شدت کمالگرا بوده و نمی خواهند مشکلاتشان را بروز بدهند. آن ها از اینکه ضعیف به نظر رسند فراری بوده و هرگز از دلسوزی و گذاشتن بار خود بر روی دوش دیگران خوششان نمی آید.

به همین علت همیشه سکوت کرده و حال بد خود را مطرح نمی کنند. اما همه کس فقط محدود به دوست و آشنایان نیست.

به یک مرکز مشاوره مراجعه کنید و با یک روانشناس صحبت کنید. او مانند یک دوست دانا میتواند گره های فکر شما را باز کند. با شما صحبت کرده و با شناخت روحیات شما، بهترین راه را جلوی پایتان بگذارد.

صحبت کردن با روانشناس نه تنها می تواند غم و غصه های پنهانتان را از بین ببرد، بلکه می تواند تا حد بسیار زیادی شما را خالی کند.

4 راه برای اینکه افسرده نباشیم؟

ارتباطتان را گسترش دهید

خودتان را رها کنید. به یاد داشته باشید که فکر کردن در مورد گذشته نمی تواند چیزی را به قبل بازگرداند. پس هر چه بیش تر به آن فکر کنید، بیش تر خود را اذیت کرده اید. دوری کردن از دوستانتان تنها باعث می شود زمان بیش تری برای فکر کردن به گذشته داشته باشید.

به همین علت سعی کنید با گذراندن وقت خود به همراه دوستانتان، سرتان گرم شود و به یاد داشته باشید شادی ها و خنده های کوچک، می تواند تاثیر بسیار زیادی در التیام درد های گذشته داشته باشد.

هدفتان را دنبال کنید

افسردگی خندان در بسیاری از موارد به خاطر مشکلات به وجود آمده در گذشته، به خصوص در زمان کودکی و نوجوانی است. به همین علت با وجود غم پنهانی که در شخص وجود دارد، به علت کهنه بودن آن، اگر زمان زیادی ادامه پیدا کند به افسردگی مزمن تبدیل می شود.

اما دنبال کردن هدف ها و رسیدن به آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی غم های گذشته داشته باشد. چرا که در افرادی که به افسردگی خندان دچار هستند، عزت نفس و کمال گرایی موج می زند. به همین علت اگر همه چیز به خوبی پیش برود و افتخارات بزرگی به وجود بیاید، فرد آرامش گرفته و قوه کمالگرایی به بهترین حالت خود می رسد.

به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید

این مورد از افسردگی شیوع بسیاری در جهان دارد. افراد بسیار زیادی بوده اند که این نوع از افسردگی را تجربه کرده و توانسته اند با همین روش ها تمامی مشکلات به وجود آمده را حل کنند. فراموش نکنید که همه این موارد تنها محدود به یک روش هستند و این خودتان هستید که می توانید حال خودتان را خوب کنید.

هیچگاه برای هیچ چیز دیر نیست چرا که به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است...

اگر در اطراف خود اشخاصی را می شناسید که به این نوع افسردگی مبتلا بوده و از آن رنج می برند، بهترین توصیه ای که می توانید به آن ها بکنید، مشاوره با یک روانشناس است. چرا که روانشناسان تنها کسانی هستند که می توانند بدون قضاوت، مشکلات را شناسایی کرده و آن را التیام ببخشند.

منبع: تیم مرکز مشاوره روانشناسی سلامت

انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4654

به "4 راه برای اینکه افسرده نباشیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "4 راه برای اینکه افسرده نباشیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 راه برای اینکه افسرده نباشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید