آیا تراپی کردن یک روش موثر و قطعی است؟

به گزارش مجله پریها، با اینکه این روزها تراپی بیشتر از قبل رواج دارد اما هنوز بسیاری نسبت به این کار بدبین هستند، ما در این مطلب می خواهیم توضیح دهیم آیا تراپی یک روش موثر و قطعی است؟ آیا روانشناسان و روان درمانگر ها قابل اعتماد هستند؟ فرق تراپی خوب و بد در چیست؟ لطفا با ما همراه باشید.

آیا تراپی کردن یک روش موثر و قطعی است؟

تراپی چیست؟

تراپی که روان درمانی یا مشاوره نیز نامیده می شود، فرآیند ملاقات با یک درمانگر برای حل رفتارهای مشکل ساز، باورها، احساسات، مسائل مربوط به رابطه و/یا پاسخ های جسمانی (احساسات در بدن) است. شروع درمان می تواند گام بزرگی به سوی سالم ترین نسخه از خود و داشتن بهترین زندگی ممکن باشد - صرف نظر از چالش هایی که ممکن است با آن روبرو باشید. از طریق درمان، می توانید رفتارها و عادات خود ویرانگر را تغییر دهید، احساسات دردناک را برطرف کنید، روابط خود را بهبود بخشید و موارد دیگر.

 

اگرچه هیچ کس نمی تواند دقیقاً به شما بگوید که روند درمانی شما چگونه خواهد بود، در تمام روش های درمانی شما اهدافی را برای درمان خود تعیین می کنید و مراحلی را که برای رسیدن به آن انجام خواهید داد تعیین می کنید. چه در درمان فردی، گروهی یا خانوادگی، رابطه شما با درمانگرتان یک رابطه محرمانه است و نه تنها بر محتوای آنچه در مورد آن صحبت می کنید، بلکه بر فرآیند نیز تمرکز دارد. فرآیند درمانی - نحوه به اشتراک گذاشتن احساسات و تجربیات خود - به اندازه مسائل یا نگرانی های خاصی که در درمان به اشتراک می گذارید مهم است. هنگامی که درمان را شروع می کنید، ممکن است به شناخت و شناخت عناصر درمانی سالم و همچنین علائم هشدار دهنده درمان مشکوک کمک کند.

آیا روان درمانی راه حل خوبی است؟

طبق گزارش موسسه ملی سلامت روان، بیش از یک چهارم بزرگسالان آمریکایی در هر سال دچار افسردگی، اضطراب یا اختلال روانی دیگری می شوند. دیگران برای مقابله با یک بیماری جدی، کاهش وزن یا ترک سیگار به کمک نیاز دارند. با این حال، دیگران برای کنار آمدن با مشکلات رابطه، از دست دادن شغل، مرگ یکی از عزیزان، استرس، سوء مصرف مواد یا مسائل دیگر تلاش می کنند. و این مشکلات اغلب می توانند ناتوان کننده شوند.

چه زمانی سراغ تراپی برویم؟

غلبه بر تنش روانی ارزشش را دارد. این به این دلیل است که هر زمان که کیفیت زندگی شما آنطور که می خواهید نیست، روان درمانی می تواند کمک کند.

تراپیست خوب

برخی از افراد به دلیل احساس افسردگی، اضطراب یا عصبانیت برای مدت طولانی به دنبال روان درمانی می روند. برخی دیگر ممکن است برای یک بیماری مزمن که در سلامت عاطفی یا جسمی آنها اختلال ایجاد می کند، کمک بخواهند. با این حال، دیگران ممکن است مشکلات کوتاه مدتی داشته باشند که برای پیمایش به کمک نیاز دارند. آنها ممکن است طلاق را پشت سر بگذارند، با یک لانه خالی روبرو شوند، برای مثال در شغل جدید غرق شده باشند، یا در غم مرگ یکی از اعضای خانواده باشند.

جلسه اول تراپی چجوری پیش می رود؟

برای اولین جلسه، روانشناس شما ممکن است از شما بخواهد که کمی زودتر برای تکمیل مدارک مراجعه کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید.

نگران نباشید که پس از شروع جلسه نمی دانید چه کاری انجام دهید. طبیعی است که در چند جلسه اول کمی احساس اضطراب کنید. روانشناسان تجربه ای در تنظیم لحن و شروع کار دارند. آنها آموزش دیده اند تا هر جلسه را به روش های موثر راهنمایی کنند تا به شما کمک کنند به اهداف خود نزدیک تر شوید. جلسه اول ممکن است مانند یک بازی 20 سوالی به نظر برسد.

رو در رو با شما نشستن، روانشناس شما می تواند با اعتراف به شجاعت لازم برای شروع روان درمانی شروع کند. اگر قبلاً از طریق تلفن انجام نداده باشد، او ممکن است مسائل تدارکاتی مانند هزینه‌ها، نحوه گرفتن یا لغو قرار و رازداری را نیز بررسی کند.

برای درمان افسردگی بریم سراغ تراپی؟

یافتن درمان مناسب زمان می برد. ممکن است برای یافتن درمان و حمایتی که برای شما بهترین کار را انجام می دهد، کمی آزمون و خطا طول بکشد. به عنوان مثال، اگر تصمیم به دنبال کردن درمان دارید، ممکن است چند تلاش برای یافتن درمانگری که روی او کلیک می کنید، طول بکشد. یا ممکن است یک داروی ضد افسردگی را امتحان کنید، اما اگر روزانه نیم ساعت پیاده روی داشته باشید متوجه می شوید که به آن نیازی ندارید. آماده تغییر و کمی آزمایش باشید.

درمان افسردگی

چگونه روانشناس خوب برای تراپی پیدا کنیم؟

روانشناس خوب چند خصیصه دارد و شما قطعا بعد از چند بار آزمون و خطا کردن می توانید تراپیست خوب را پیدا کنید، برخی از این خصیه ها به شرح زیر هستند:

به شما به درستی گوش می دهد

گوش دادن باید ساده ترین بخش کار یک درمانگر باشد، درست است؟ نه کاملا. گوش دادن یک مهارت چند وجهی است که بسیار بیشتر از صرفاً منتظر ماندن منفعلانه در هنگام صحبت کردن شخص دیگری است.

شما تایید می گیرید

درمانگر شما باید افکار، احساسات، اعمال و تجربیات شما را تایید کند. این بدان معنا نیست که آنها با هر چیزی که شما می گویید یا انجام می دهید موافق هستند. در واقع، تفاوت مهمی بین تایید و موافق بودن وجود دارد.

چیزی که برای شما خوب است را می خواهد

تراپیست شما همیشه باید بهترین منابع و روش ها را به شما ارائه کند و هر آنچه برای شما مناسب نیست را از شما دور کند.

یک تعامل گر قوی است

ارتباطات قوی بیشتر از اینکه صحبت کنند گوش می دهند. اما در حالی که گوش دادن بخش مهمی از کار یک درمانگر است، نباید به قیمت مهارت های گفتاری تمام شود.

یک درمانگر همچنین یک مربی است، و به همین دلیل، آنها باید بتوانند مفاهیم را تقطیر کنند و علائم را به گونه ای توضیح دهند که شما قادر به درک آن باشید. اگرچه اکثر درمانگران سال‌ها تحصیل کرده‌اند، اما زبان آنها باید در دسترس باشد به جای زبان علمی.

شما تغییرات در خود مشاهده می کنید

برخی از انواع درمان بیشتر از سایرین طول می کشد. به عنوان مثال، گفتار درمانی تمرکز گسترده تری دارد و بنابراین اغلب برای مدت زمان طولانی تری نسبت به درمان شناختی رفتاری (CBT)، که بر دستیابی به اهداف خاص تمرکز دارد، ادامه می یابد.

با این اوصاف، باید در عرض یک ماه یا بیشتر از شروع درمان، متوجه اثرات درمان شوید. اینها به خصوص در ابتدا کوچک خواهند بود.

انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4774

به "آیا تراپی کردن یک روش موثر و قطعی است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا تراپی کردن یک روش موثر و قطعی است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تراپی کردن یک روش موثر و قطعی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید