راهنمای اتصال ماوس بی سیم (Wireless Mouse) به لپ تاپ

به گزارش مجله پریها، اگر همیشه در سفر هستید، مجبورید همه جا با خود لپ تاپ ببرید. ماوس بی سیم (Wireless Mouse) اولین و بهترین ابزار جانبی برای شما در سفر خواهد بود. در این مقاله شما را با نحوه اتصال ماوس بی سیم به لپ تاپ آشنا خواهیم کرد.

راهنمای اتصال ماوس بی سیم (Wireless Mouse) به لپ تاپ

یکی از مزیت‌هایی که لپ تاپ ها برای ما داشته اند خلاصی از سیم‌های فراوانی بود که کامپیوترهای خانگی به دور ما می‌پیچیدند. در حال حاضر هم نسل جدید ماوس ها و تجهیزات جانبی لپ تاپ ها بدون سیم (Wireless) ارائه می‌شوند و به راحتی هم قابل استفاده و قابل حمل و نقل هستند و برد بیشتری هم دارند.

فناوری هر روز در حال پیشرفت می‌باشد، و وسایل جانبی کامپیوتر را به گونه‌ای می‌سازند که بدون سیم کار کنند. بهترین ابزار برای کسانی که همیشه مسافرت می‌کنند و از لپ تاپ استفاده می‌نمایند ماوس بی سیم خواهد بود. البته از این نوع ماوس‌ها برای کامپیوترهای رومیزی (PC) هم استفاده می‌گردد تا با خلاصی از سیم ها میزی مرتب‌تر داشته باشید. ماوس بی سیم هم مانند دیگر لوازم بدون سیم عمل می‌کند، سیگنال‌های رادیویی را با یک دستگاه فرستنده و گیرنده ارسال و دریافت می‌کند.

بخش‌های اصلی یک ماوس بی سیم (Wireless Mouse)

اتصال یک ماوس بی سیم به لپ تاپ در نگاه اول شاید بسیار پیچیده به نظر آید، ولی در واقع بسیار آسان است. ماوس بی سیم (Wireless Mouse) بخش‌هایی همچون فرستنده و گیرنده دارد. دستگاه فرستنده در داخل ماوس قرار گرفته و قابل مشاهده نمی‌باشد، دستگاه گیرنده در اشکال متنوعی موجود است بعضی از آنها بسیار کوچکند و در حد و اندازه یک USB  و بعضی مثل قلم هستند. در اکثر بسته‌های ماوس بی سیم یک CD وجود دارد که محتوی برنامه‌هایی (driver) است که به سیستم‌عامل‌ها کمک می‌کند تا ماوس را بشناسند.

نحوه اتصال یک ماوس بی سیم (Wireless Mouse) به لپ تاپ

پس از باز نمودن بسته موس باتری‌ها را درون ماوس قرار دهید. توجه کنید که باتری‌ها حتما باید سر جایشان قرار گرفته باشند. هم اکنون شما باید دستگاه فرستنده و گیرنده را در بسته بیابید که معمولا شبیه یک قلم یا حتی USB در مدل‌های ماوس جدید است. دستگاه فرستنده و گیرنده را در یک درگاه (port) خالی USB قرار دهید، سپس دکمه‌ی روشن "ON" که روی آن قرار گرفته را بیابید، دکمه‌ی روشن "ON" روی ماوس بسیار کوچک است و باید مطمئن بشوید که حتما روشن باشد. شما باید هر دو دستگاه ماوس و فرستنده و گیرنده را فعال نمایید. دکمه‌ی "ON" هر دو ابزار را فشار داده و کامپیوترتان را restart نمایید.

اگر بسته حاوی CD مخصوص ماوس باشد، CD را در دستگاه قرار داده و برنامه‌های ماوس (Mouse Drivers) را روی کامپیوترتان نصب نمایید. این درایورها بین ماوس، دستگاه فرستنده و گیرنده و سیستم‌عامل ارتباط برقرار می‌نمایند. بعد از این که CD ماوس را در دستگاه قرار دادید شما را راهنمایی می‌نماید که برنامه را چگونه نصب (Install) نمایید. بعد از نصب تمام برنامه‌ها سیستم را دوباره راه‌اندازی (restart) نمایید. ماوس وقتی فعال است دستگاه فرستنده و گیرنده را به طور اتوماتیک پیدا می‌کند. فاصله بین ماوس و دستگاه نباید خیلی زیاد باشد این فاصله با توجه به کیفیت و نوع فرکانس موس شما متفاوت است که در انواع 2.4GHz این فاصله تا 8 متر می‌باشد.

اگر شما تمایل دارید که از سیم‌های اضافی متصل به کامپیوتر خلاص شوید، یک بسته‌ی ترکیبی ماوس و کیبورد را خریداری نمایید. اگر نگران کمبود درگاه‌های USB برای اتصال وسایل جانبی هستید می‌توانید از یک USB external استفاده نمایید. ماوس های بی سیم برای حمل‌و‌نقل راحت‌تر هستند و کوچک‌تر از انواع معمولی می‌باشند.

انتشار: 30 فروردین 1403 بروزرسانی: 30 فروردین 1403 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 59

به "راهنمای اتصال ماوس بی سیم (Wireless Mouse) به لپ تاپ" امتیاز دهید

337 کاربر به "راهنمای اتصال ماوس بی سیم (Wireless Mouse) به لپ تاپ" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای اتصال ماوس بی سیم (Wireless Mouse) به لپ تاپ"

82 دیدگاه

مکرمی پور 16 اسفند 1399

سلام
ماوس های بی سیم فقط مال لپ تاپ ها نیستند. ما الان لپ تاپ نداریم ، اما یک کامپیوتر رومیزی (دسکتاپ) داریم که ماوس بی سیم ایسوس بهش وصله. یه ماوس مایکروسافت بی سیم هم داریم.

پاسخ به مکرمی پور

مسعود 17 آبان 1401

وااای دلم سوخت!!! شما چقدر چیز دارید!!!!

پاسخ به مسعود

sahar 22 بهمن 1399

سلام ، موس من usb داره ولی usb رو وصل میکنم له لپ تاپ کار نمیکنه با وحود اینکه باتری در نوس هشت و جراغ موس هم روشنه ، موسم دکمه power رو نداره
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

پاسخ به sahar

علی 16 آذر 1398

سلام . وقت بخیر
من یک موس و کیبورد بلوتوثی خریدم مدل A4tech n3000 و یک دانگل بیشتر نداشت و باتری های موس و کیبورد
باتری ها رو زدم و دانگل رو زدم پشت کیس .
الان موس من فعال شده و کار میکنه ولی کیبورد نه
دکمه روشن و خاموش هم نداره
چی کار کنم کیبورد فعال شه ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید .

پاسخ به علی

ک ک 5 آذر 1398

سلام
مفید بود

پاسخ به ک ک

دریا 14 آبان 1398

سلام آیا موس بی سیم روی هرلپ تاپی کارمیکند لپ تاپ من دل وسترو 1015هستش؟

پاسخ به دریا

پرنیان رایانه 26 آذر 1398

سلام درصورتی که usbشما 2/0باشد جواب می دهد

پاسخ به پرنیان رایانه

علیرضا 6 مرداد 1398

سلام من یک موس کیبورد بیسیم بلوتوثی مارک ای بلو دارم و 8 سال ازش استفاده کردم هیچ مشکلی ایجاد نکرد ولی یکهویی از کار افتاد با فلش بلوتوثی توی هیچ ویندوزی ست نمیکنه موس و کیبورد سالمن چراغاشون روشن میشه ولی دانگلش کار نمیکنه اگه راه حلی دارید لطفا بگید.

پاسخ به علیرضا

رامان 27 فروردین 1398

سلاو من موس وایرلس دارم دیروز پورت گرینده یو اس بی ش رو گم کردم میتونم با ابتکاری چیزی درستش کنم?

پاسخ به رامان

نازگل 11 اسفند 1397

سلام من یه موس بیسیم یا همون بلوتوثی تو خونه پیدا کردم.الان چطوری باید وصلش کنم به لب تاب؟سی دی ایناهم نداره

پاسخ به نازگل

مریم 14 اسفند 1397

اول مطمئن شو که باطری داشته باشه، یا شارژ باشه باطریش، بعد بلوتوث لپ تاپ رو روشن کن و طریق منوی اون، add device رو بزن و ماوست رو پیدا کن داخلش، ماوس وصل میشه به لپ تاپ به همین راحتی

پاسخ به مریم

I.sarawm 23 خرداد 1399

من یه موس پیدا کردم سی دی نداشت ینی فقط یه موسه باتری زدم مطمئنم باتری کار میکنه ولی موس انگاری خاموشه یه دکمه داره هرچی میزنمش یا نگه میدارم روشن نمیشه ینی چیزیش روشن نمیشه و تو add device پیدا نمیشه من باید چیکار کنم؟؟؟

پاسخ به I.sarawm

مهدی 6 اسفند 1397

سلام من ی موس وایرلس EMAX مدل YJ-M29 خریدم که متاسفانه موس و دانگل به اتصال ندارن
موس روشن میشه
دانگل هم اتصال میده به لپتاپ یا پی سی
ولی موس هیچ کاری نمیکنه انگار اتصالی بین موس و دانگل وجود نداره
چطور میشه این ارتباط رو ایجاد کرد؟

پاسخ به مهدی

عرفان بوری 27 بهمن 1397

سلام.من یک دسته ی بیسم دارم دسته درسته .ولی چند مدته وقتی دانگلشو میزنم کامپیوتر قبولش نمیکنه .حالا نمیشه یک دانگل بلوتوث بخرم.به نظرتون کار میکنه

پاسخ به عرفان بوری

پشتیبانی پریها28 بهمن 1397

به ندرت ممکنه این شانس را داشته باشید که با خرید یک دانگل بلوتوثی مشکل دانگل این جور دستگاه ها را حل کنید، مگر اینکه هر دو بلوتوثی باشند.
چون در اکثر مواقع از فرکانسهای رادیوئی استفاده میکنند و برای کمتر شدن تداخل معمولا باندهای فرکانس مختلفی را برای دستگاه خود انتخاب میکنند که در نتیجه خیلی سخت میشود از دانگل یک دستگاه برای دستگاه دیگر استفاده کرد. در برخی موادر ممکن است اشکال در سیستم عامل کامپیوتر شما باشد در غیر اینصورت اگر به دنبال خرید یک گیم پد دسته دوم از همین مدل باشید مشکلتان رفع خواهد شد.

پاسخ به پشتیبانی پریها

محمدرضا2 بهمن 1397

سلام کامپیوتر من نه وای فای داره و نه بلوتوث
اگه موس دانگل دار بخرم کار میکنه روش؟؟؟؟

پاسخ به محمدرضا

بهروز ازند7 بهمن 1397

بله، از ماوس دانگل دار تهیه بفرمایید، اون دانگل نقش فرستنده و گیرنده را ایفا میکند

پاسخ به بهروز ازند

مصطفی22 دی 1397

سلام ، من میخوام یک موس برای لب تاب تهیه کنم برای امور روزانه و کمی هم کار کردن با اتوکد و فتوشاپ
به نظر شما و دوستان حاضر در سایت نظر دهی من موس بی سیم دانگل بگیرم یا بلوتوثی؟
اصلا به نظر شما و دوستان موس بی سیم بهتره یا سیم دار؟؟

پاسخ به مصطفی

مرتضی30 دی 1397

اول اینکه ماوس بیسیم یا سیم دار بهتره؟ : هر کدوم مزیت و عیب خودشون رو دارن، ماوس سیم دار به خاطر همین سیمهاش کلافه کنندست ولی در مواردی قیمت کمتری داره و البته دردسر تامین انرژی نداره، اما ماوس بیسیم محدودیت فاصله و سیم را نداره در عوض با مشکل تمام شدن باطری میتونه دردسر ایجاد کنه که البته مدلهایی در بازار هست مثل لاجیتک که خیلی کم مصرفن و معمولا خودشون مصرف باتری رو مدیریت میکنن (اتوماتیک خاموش میشن و..) و البته گرانترهاش معمولن سیستمهای بهتری برای باتری رو داخلشون دارن.
دوم در مورد انتخاب بین بیسم با دانگل یا بلوتوثی: تفاوت میتونه در برد مفید و دقت باشه که اگه اونقدر از دستگاه فاصله نمیگیرید ممکنه به چشم نیاد، بلوتوثی ها کمی ممکنه تاخیر در پاسخ دهی رو ببینید (البته در مدل های ارزان قیمت بیشتره این)، اما در عوض بلوتوثی ها به غیر از لپ تاپ میتونن به موبایل، تبلت و تلویزیون های هوشمند وصل بشن که خودش میتونه مزیت مهمی باشه.

پاسخ به مرتضی

artin25 2 اسفند 1397

سلام ممنون بابت توضیح که فرمودین ولی موس های دانگل دار بی سیم نیز به وسیله مبدل otg برای اکثر پلتفرم هایی که این استاندارد رو پشتیبانی میکنند قابل استفاده هست. و بزرگترین ایراد موس بلوتوث تداخل امواج دستکاه های متصل شده به لپتاپ رو دان. مثلا هدست بلوتوث و موس بلوتوث رو زمانی که بخوایید همزمان استفاده کنین تداخل امواج مانع کارکرد صحیح دستگاه میشه.

یا علی

پاسخ به artin25

حسین23 آذر 1397

سلام ، ایا ممکنه پورت usb یک موس خراب رو با یک موس سالم
ست کرد، من یه کیبورد و موس با هم خریدم که میخوام تو دو تا سیستم جدا ازشون استفاده کنم، ولی فقط یه پورت دارن، ممنون از پاسختون.

پاسخ به حسین

بهروز24 آذر 1397

اگه مدل ها یکی باشند، میشه
البته برخی برندها مثل لاجیتک بر روی برخی دانگل usb علامت * میزنند که یعنی روی همه مدلها قابل استفاده است

پاسخ به بهروز

ساچلی13 آذر 1397

سلام موس کامپیوترم سیمی هستش وقتی که به کامپیوتر وصل می کنم با اینکه چراغ موس روشن میشه اما کار نمیکنه و روی صفحه هم علامت install hardwareنمایش داده میشود و وقتی کلید interرامیزنم ارور میده.لطفا راهنماییم
کنید ممنون

پاسخ به ساچلی

مریم17 آذر 1397

اگر ماوس شما درایور خاصی را به همراه دارد آن را نصب کنید، در غیر این صورت در حینی که ماوس به سیستم شما وصل است از قسمت device manager درایور ماوس را Uninstall نمایید و بعد ماوس را خارج نموده و دوباره متصل کنید در مواردی هم با تغییر پورت usb ماوس شناسایی میشود، اینها برای مشکلات نرم افزاری میتواند موثر باشد و ممکن است در کل مشکل از سخت افزار ماوس هم باشد

پاسخ به مریم

مهشید5 آذر 1397

سلام من موس خریدم اصلا ندارهUSB

پاسخ به مهشید

فرید7 آذر 1397

احتمالا به خاطر اینه که از نوع بلوتوثی هست و بایست بلوتوث لپ تاپ رو روشن کنید و با پیدا کردن شناسه موس با لپ تاپ pair کنید

پاسخ به فرید

عرفان9 مهر 1397

سلام .
من موس وکیبورد بی سیم داشتم خوب کار میکرد ولی بعد از ی مدتی دیگه نه موس ونه کیبورد کار میکنه
چرا؟؟؟؟؟

پاسخ به عرفان

محمد رضا ولایتی19 شهریور 1397

سلام من ماوس سیم دار خریدم کلیک هاش کار می کنن ولی حسگر ماوس کار نمی کنه تو رو خدا جواب بدبید بدجور لازم دارم

پاسخ به محمد رضا ولایتی

alireza18 شهریور 1397

سلام من بلوتوث موسمو گم گردم خواستم ببینم میتونم به یه بلوتوث دیگه ازش استفاده کنم ممنون میشم جواب بدید

پاسخ به alireza

ناصر3 آذر 1397

نه نمیشه

پاسخ به ناصر

جواد23 تیر 1397

سلام من یه ماوس دارم مدل 2.5G یه قطعه کوچیک USB داره قبلا درست بود ولی الان وقتی USB رو داخل می زنم داخل دیوایس ها unspecified می نویسه اگه می شه راهنماییم کنید ممنون

پاسخ به جواد

محمدرضااااااا19 خرداد 1397

سلام ببخشید میگم من ی موس دارم مدلpv-mv823 حالا این usbگم شده اما ی موس دیگه دارم که اونم usb داره حالا میخوام بدونم چجوری میشه usb این یکی موس رو به اون وصل بکنم ؟

پاسخ به محمدرضااااااا

amin26 اردیبهشت 1397

سلام من موس بیسیم خریدم ولی دانگل و سیدی نداشت همراهش چجوری وصلش کنم به لبتاب

پاسخ به amin

sam10 خرداد 1397

دو حال ممکنه باشه
1. موس بی سیم شما از نوع بلوتوث باشه که اگر از لبتاب استفاده میکنید با وصل کردن ان به بلوتوث لبتاب موس کار میکند( اگر pc دارید باید براش دانگل بلوتوث هم ورژن با موس را بخیرد)
2. در بعضی از موس ها دانگل آن برای حمل اسان در کنار باطری و معمولا زیر ان قرار دارد که میتواند ان را خارج کرده و به کامپیوتر خود بزنید


3. بهت انداختن خخخخخ
ببخشید شوخی کردم

پاسخ به sam

فاضل23 اردیبهشت 1397

سلام من رابط یا همون فلشی ک روی موس وایرلس بود رو گم کردم ایا میتونم از فلش بلوتوث استفاده کنم؟اگر ک نه ایا میتونم اون فلش مخصوص ب موس رو خریداری کنم؟

پاسخ به فاضل

یونس هادی نژاد2 اردیبهشت 1397

سلام
موس genius مدل 7000-nx گرفتم ولی مکان نما موس خیلی تند حرکت میکند و انگاری یک جا خوب قرار نمیگیرد بقول معروف میخواد فرار کند و نمیشود کنترل کرد چکار باید کرد ؟؟؟

پاسخ به یونس هادی نژاد

F.N 19 خرداد 1399

ببین اول کلید Win+R بزن تایپ کن control panel بعد view رو بزار روی large icons بعد گزینه mouse رو انتخاب کن بعد به pointer options و سرعت رو در قسمت اول کم کن و تیک گزینه بعدیش enhance pointer precision رو تیک بزن تا دقت ماوس بیشتر شه.

پاسخ به F.N

شایان16 فروردین 1397

من فقط mouse رو دارم یعنی سیم و usb و CD رو ندارم
ممکنه بدون اونها هم وصل بشه
اگر ممکن نیست، میشه از جایی CD و usb و اون سیم رو جداگانه تهیه کرد؟

پاسخ به شایان

مرتضی16 فروردین 1397

با سلام،من یه موشی product خریدم،بدون بسته و این چیزا،خریدش داستان داره،نمیدونم چطور روشن میشه که بلوتوسش رو فعال کنم تا وصل بشه اگه کسی بلده بیاد لطفا پی وی تلگرام یادم بده،
@mortezaahmadofficial

پاسخ به مرتضی

دانیال17 بهمن 1396

سلام ببخشید من موسم فقط راست کلید و چپ کلید کارمیکنه و اشاره موس کارنمیکنه مشکل از کجاست؟

پاسخ به دانیال

مهدی29 دی 1396

سلام یک سوال کیبورد های بی سیم میشه در محیط بوت فعال کرد یعنی کار میکنه .

پاسخ به مهدی

محمد15 اسفند 1396

اگر دانگل به سیستمتون وصل میشه کاملا مثل صفحه کلید معمولی عمل میکنه و در محیط بوت هم کار میکنه

پاسخ به محمد

عرفان25 دی 1396

سلام موس من سیدی نصب نداشت فعالش کردم کامل وصل نمیشه موشکلش چیه

پاسخ به عرفان

سهیل عابدی24 دی 1396

سلام من یه ماوس بلوتوثی خریدم،ولی چند وقتیه بلوتوثش رو گم کردم،میشه با یه بلوتوث دیگه ماوس رو به لپ تاپ وصل کنم؟

پاسخ به سهیل عابدی

Behrouz Azand17 بهمن 1396

معمولا ارتباطی که ماوس های دانگل‌دار با رایانه ها برقرار میکنند بلوتوث نیست، پس امکان اینکه از دانگل ماوس متفاوتی استفاده کنید وجود ندارد مگر در مواردی مثل برند لاجیتک که امکان در مواسهای همان برند وجود دارد، اما اگر ماوس شما بلوتوث باشد (از روی آرم بلوتوث روی جعبه ماوس یا مشخصاتش در سایت تولید کننده میتونید اطلاع پیدا کنید) میتوانید از دانگل ماوسهای دیگه هم استفاده کنید، البته اب خرید نسخه های دسته دوم هم به شرطی که دانگل ماوس سالم تحویل شما شود میتوانید این مشکل را رفع نمایید.

پاسخ به Behrouz Azand

فرزانه21 دی 1396

باسلام من تازه موس بی سیم برای لبتاپم گرفتم کلیک سمت راست وچپ کارمیکنه امانشانگرحرکت نمیکنه مشگلش چیه؟

پاسخ به فرزانه

زهرا حنيفي12 آذر 1396

سلام موس بي سيم Bluesurf خريدم ،،،دانگلشم متصله,ولي به لب تاپ وصل نميشه،،كار نميكنه؟!

پاسخ به زهرا حنيفي

Jeksa10 آذر 1396

یک موس و کیبورد ونوس مدل pv-kmv1227خریدم ولی usb نداره ایا این مدل با بلوتوث وصل میشه یا همون usb هستش و اینکه کیبوردش چراغش یک لحظه روشن میشه و دوباره خاموش میشه

پاسخ به Jeksa

ali22 آبان 1396

سلام من یه موس بی سیم فراسو گرفتم یک ماه استفاده کردم ودیگه کانکت نشد هر کی یه چیزی میگه یکی میگه از باطریشه یکی میگه سوخته و... الان هم روشن میشه یو اس بیش هم وقتی وصل میشه سیستم قبولش میکنه ولی با این حال کار نمیکنه بنظرتون مشکل چیه؟

پاسخ به ali

artin25 2 اسفند 1397

به احتمال زیاد زیاد زیاد ایراد از چراغ اپتیک ویا لیزر موس هستش.از روی تجربه گفتم امیدوارم مشکل حل بشه

پاسخ به artin25

بهروز22 آبان 1396

این مورد میتواند به دلایل مختلفی رخ دهد:
اشکال در پورت USB مخصوصا پورتهای جلوی کیس که در اکثر موارد به دلیل اسمبل ضعیف درست عمل نمی‌نمایند.
اشکال در دانگل یا ماوس که بهتر هست با گارانتی در میان بگذارید
مشکل نرم‌افزاری (درایور) که در مواردی با نصب مجدد درایور رفع می‌گردد.

پاسخ به بهروز

س.م22 آبان 1396

سلام
خیلی ممنون من هم برا لپ تاپم یه موس وا
وایرلس گرفتم دارم استفاده میکنم ولی شک داشتم که آیا واقعا مراحلی رو که برا نصب میرم درسته؟ یا باید کارهای دیگه ای هم انجام داد...الان خیالم راحت شد واقعا ممنون ولی راستی کاش میگفتین آیا استفاده از این موس ها آسیبی به سی پی یو نمیرسونه؟ چون پشت بعضی از این موس ها نوشته مناسب برای هر نوع سی پی یو با این حساب باید یه موضوعی باشه که اینو نوشته

پاسخ به س.م

shima22 آبان 1396

من چن وقت از موس وایرلس استفاده کردم اما یکیشون رو اون یه چیز فلش مانندشو گم کردم و یا یکی شون هم که کار نکرد و...
بالاخره تصیم کرفتم موس سیم دارم بخرم..
اما نمیدونم چی کار کنم که کار کنه...وصل میکنم ولی کار نمیکنه

پاسخ به shima

بهروز22 آبان 1396

معمولا ماوسها Plug and play هستند بدان معنی که به محض اتصال توسط سیستم‌عاملهای رایج شناسایی می‌شوند، در صورتی که ماوس از این ویژگی پشتیبانی نکند بایست درایور آن را نصب نمایید.

پاسخ به بهروز

bagher22 آبان 1396

یه موس بدون دانگل lenovo دارم چند دقیقه بعداز کانکت شدن قطع میشه باطریشم نو هست لطفا راهنمایی کنبد

پاسخ به bagher

علی22 آبان 1396

سلام موس بیسیم تازه خریدم نمی دونم چرا وقتی تو بازی هستم یه دفه مسیرش عوض میشه تو خوده بیرون بازی هم همین طوره وقتی که می خوام فایلی رو باز کنم

پاسخ به علی

ارین12 آذر 1396

سنسور حسگر ماوستون مشکل داره باید ماوس تعویض بشه.اگرم نور زیر ماوس آبیه که کلا اشتباهه همه ی ماوسا با نور ابی این مشکلو دارن

پاسخ به ارین

PARSA-S22 آبان 1396

سلام. من
Farassoo Stylish Wireless Mouse FWM-1375 گرفتم ولی داخلش اون usb رو نداشت . می خوام بدونم میشه بدون usb با هاش کار کرد ؟ یا usb رو بیرون می فروشن ؟؟؟؟

پاسخ به PARSA-S

بهروز22 آبان 1396

دانگل USB باید در داخل جعبه یا زیر ماوس جای گرفته باشد، مگر اینکه ماوس شما بلوتوث باشد که با توجه به مشخصات قید شده آن در وب اینطور نیست!
کمی جستجو کنید، اگر نیافتید با شماره پشتیبانی اسپیرو (تولید کننده محصولات فراسو) ۸۸۷۷۶۳۶۹ تماس حاصل فرمایید و یا این مورد را با فروشگاه محل خریدتان در میان بگذارید.

پاسخ به بهروز

هانا22 آبان 1396

یک سالی که میشه موس بی سیم خریدم اما حدود یک بار بیشتر ازش استفاده نکردم بیشتر با موس خود لپ تاپ استفاده میکردم تا اینکه چند وقت پیش موس لپ تاپ دچار یک سری مشکلات شد که دیگه نتونستم ازش استفاده کنم و موس بی سیممو اوردم تا از اون استفاده کنم ولی وقتی باتری گذشتم روش و روشنش کردم یو اس بی رو هم گذاشتم روی لپ تاپ نمیشه باهاش کار کرد یعنی موس روشن میشه و لپ تاپ یو اس بی رو هم قبول میکنه ولی ازش کاری بر نمیاد در ضمن من موقع خرید سی دی دریافت نکردم خواهش میکنم کمکم کنید .(داییم بهم گفت شاید باتری هاش ضعیفه باتری هاشو عوض کردم ولی هیچ تغییری نکرد)

پاسخ به هانا

shahram.max 2 تیر 1398

با سلام اول اینکه دانگل یا همون بقول خودتون یو اس بی رو نصب کنید اگر لنزه موس یا همون ال ای دی روشن شدش یعنی تا اینجاش اوکی هست.مرحله ی بعدی مچ کردن یا همون شتاسوندن موس به لپتاب هستش ک باید انجام بشه.

پاسخ به shahram.max

اتنا22 آبان 1396

سلام من امروز موس و لب تاب گرفتم.لب تابم لنوو جی 5070هست و موسم فراسو هر کاری میکنم نمیتونم موسم رو ب لب تاب کانکت کنم لطفا راهنماییم کنید

پاسخ به اتنا

peyman22 آبان 1396

با سلام ،من یک موس بی سیم TSCO Tm 620WL گرفتم ولی متاسفانه usb موس رو گم کردم میخواستم بدونم امکان خرید usb از جایی هست یا اینکه باید موس رو دور بندازم ودیگه قابل استفاده نیست لطفاراهنماییم کنید،ممنونم؛

پاسخ به peyman

محمد22 آبان 1396

سلام.
آیا میشه از وایرلس لپ تاپ به عنوان گیرنده استفاده کرد به جای اون قطعه USB موس؟
اگه میشه چطوری این کارو باید کرد؟

پاسخ به محمد

بهروز22 آبان 1396

نه از وای فای برای این ارتباط نمیشه استفاده کرد و باید حتما از دانگل خود ماوس استفاده کنید، در صورتی که میانه خوبی با دانگل ندارید بهتر هست یک ماوس بلوتوث تهیه کنید

پاسخ به بهروز

abolfazl22 آبان 1396

من یک موس خرید xp-599w ولی کار نمیکند سی دی هم ندارد بای چکارش کنم؟

پاسخ به abolfazl

مهدی22 آبان 1396

سلام.
الان یک هفته است که یه موس بیسیم گرفته ام والان بعداز یک هفته usbاش رادستگاه نمیشناسه سی دی هم نداره چه کنم ممنون

پاسخ به مهدی

mina22 آبان 1396

سلام. من موس وایرلس مدل XP 599W را خریداری کردم .
کلید ON آن را در هیچکدام از قسمتهای فرستنده و گیرنده پیدا نمیکنم . لطفا راهنمایی کنید . و اینکه در بسته فقط یک موس و یک USB موجود بود . ایا جز باتری قلمی معمولی باتری دیگری نیاز است ؟

پاسخ به mina

علی22 آبان 1396

سلام
دلیل اینکه انقدر زود باطری موسم تموم میشه چیه؟
قبلا خیلی بیشتر میموند ولی الن نهایت دو سه روز

پاسخ به علی

مسعود22 آبان 1396

سلام من یه لپ تاپ AsusمدلN552گرفتم داخل خوده وسایلا لپ تام یه موس وایرلس هم هم بود در واقع میشه گفت موس بی سیم اورجینال ایسوس حالا همه چیش ردیفه خوده موس به جز دوتا کلیک راست و چپ و قلتک یه دکمه دیگه قسمته پایینه قلتک داره روشم نوشتهCPIحالا من نمیتونم موس رو خاموش کنم به جز راهی که باتری رو در بیارم حتی یو اس بی رو هم ک در میارم بازم روشنه بی زحمت اگه میشه اون دکمه ماله چیه اگه ماله روشن خاموشه خرابه که عمل نمیکنه یا کارایی دیگه ای داره با تشکر

پاسخ به مسعود

shahram.max 2 تیر 1398

اون کلید ک شما میگید سی پی آی در اصل دی پی آی موس هستش ک سرعت موس رو تغیییر میده.شما زیره موس و بقلشو بررسی کن ی کلید باید داشته باشع

پاسخ به shahram.max

shayan22 آبان 1396

سلام من موس مدل tsco tm 678w گرفتم و نمیدونم باید چیکار کنم چون روی ویندوز8 کار میکنه ولی روی ویندوز خودم که 10 هست کار نمیکنه چیکار باید کنم؟؟؟ لطفا کمک کنین

پاسخ به shayan

پریسا22 آبان 1396

سلام
من دانگل موس a4tech م رو گم کردم آیا رهی هست بتونم از موسم استفاده کنم یا نه؟

پاسخ به پریسا

shahram.max 2 تیر 1398

معموآ اکثر شرکتها ی کلید خاموش و روشن برای موس میگذارند و بعضی هم رو دانگل و موس.موس شما هم حتمن داره فقط باید بازدید بشه تا پیدا بشه.

پاسخ به shahram.max

shahram.max 2 تیر 1398

نخیر هیچ راهی نداره .بجز اینکه یکی از دوستان یا آشنایان حرفه ی الکتروتکنیک بلد باشه ی دانگل بسازه برحسب شناسه ی اون تجهیزات موس ک یکی از دوستانم این کار رو برام انجام داد.

پاسخ به shahram.max

فری10 آذر 1396

سلام من هم همین مشکل رو دارم اگه شما پیدا کردی یا کسی میدونه جایی داره لطفا به من هم بگین مرسی

پاسخ به فری

شهاب22 آبان 1396

سلام من موس با سیم خردیم یک ماه کار کرده اما دو سه روز هست که کار نمیکنه لپ تاپ یو اس پی رو قبول میکنه موس هم چراغش روشنه ولی کار نمیکنه موسم همhavic هست

پاسخ به شهاب

shahram.max 2 تیر 1398

یا لنزش مورد پیدا کرده یا قطعی روی سیم هستش.

پاسخ به shahram.max

saeed22 آبان 1396

سلام آیا میشه از دانگل موس بجای دانگل وای فای استفاده کرد

پاسخ به saeed

حمیدرضا22 آبان 1396

سلام خدمت مدیریت - پورت های usb لپ تاپ من مشکل دارن یعنی برق دارن ولی اطلاعات رو نمیگیررن - حالا من میتونم از موس بیسیم استفاده کنم ؟

پاسخ به حمیدرضا

bahramkashi16 آبان 1396

سلام usb که داخل موس است کجا بزنیم به کامپیوتر بزنیم چرا روشن نمیشه ویا وصل نمیشه لطفا کامل توضیح دهید

پاسخ به bahramkashi

Mojammadariya9 مهر 1396

عالی بود.❤❤

پاسخ به Mojammadariya
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید