رانندگان این خودرو دیگر پشت چراغ قرمز نمی مانند

به گزارش مجله پریها، شرکت خودروسازی آئودی سیستمی طراحی نموده که به راننده پیشنهاد می نماید با چه سرعتی حرکت کند تا پشت چراغ قرمز گیر نیافتد و سریع تر به مقصد برسد.

رانندگان این خودرو دیگر پشت چراغ قرمز نمی مانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، خودروهای فعلی آئودی به رانندگان اعلام می نمایند هر چراغ قرمز چه مدت زمان طول می کشد. اکنون این خودروها علاوه بر آن به راننده یاری می نمایند تا از چراغ قرمز ها اجتناب کند!

به همین دلیل این شرکت برای نخستین بار سیستم مشاوره بهینه سازی سرعت در چراغ سبز (GLOSA) را رونمایی نموده است. این سیستم به راننده توصیه می نماید با چه سرعتی حرکت کند تا از مدت زمانی که خودرو پشت چراغ قرمز میماند، بکاهد.

این سیستم در حقیقت افزونه ای بر فناوری اطلاعات چراغ هدایت است که اطلاعات مربوط به موقعیت خودرو و چراغ هدایت و رانندگی را ترکیب می نماید تا سرعت ایده آل برای خودرو را محاسبه کند که در نمایشگرهای خودرو ظاهر می گردد.بر اساس این سیستم راننده با اندکی کاهش سرعت و گذر از چراغ سبزهای متوالی می تواند در زمان صرفه جویی کند و زودتر به مقصد برسد.

پیشنهاد سرعت و TLI بخشی از قابلیت Audi Connect Prime هستند که در سال 2017 عرضه شد و مدل های جدیدتر این شرکت مجهز به آن هستند.البته هنوز استفاده از این قابلیت ها محدود به مناطق خاصی است. اما این فناوری در آینده بسیار کارآمد خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2278

به "رانندگان این خودرو دیگر پشت چراغ قرمز نمی مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانندگان این خودرو دیگر پشت چراغ قرمز نمی مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید