ملاقات ژنرال مارک میلی با شیخ تمیم در دوحه؛ آنالیز همکاری نظامی آمریکا و قطر

به گزارش مجله پریها، منابع خبری از ملاقات رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با امیر قطر در دوحه خبر دادند.

ملاقات ژنرال مارک میلی با شیخ تمیم در دوحه؛ آنالیز همکاری نظامی آمریکا و قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی قطر(قنا)، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امروز یکشنبه، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا را در دوحه به حضور پذیرفت که طی آن دو طرف درباره همکاری نظامی میان دو کشور مصاحبه کردند.

خبرگزاری رسمی قطر در این باره گزارش داد شیخ تمیم، از میلی و هیئت همراه وی در کاخ البحر در دوحه استقبال کرد که طی آن روابط همکاری استراتژیک میان دولت قطر و کشور دوست، ایالات متحده آمریکا به ویژه در زمینه های دفاعی، نظامی و امنیتی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بر اساس این گزارش، امیر قطر و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین آخرین تحولات منطقه و کوششهای مشترک برای تقویت امنیت و ثبات آن را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

این ملاقات و مصاحبهها در حالی است که ایالات متحده آمریکا برای حل بحران طولانی در منطقه خلیج فارس میان قطر از یک سو و چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از سوی دیگر کوشش می نماید، بحرانی که از پنجم ژوئن 2017 میلادی همچنان ادامه دارد. ادامه بحران نشان دهنده شکست کوششهای آمریکا برای حل این بحران است که آن را مانعی در برابر کوششهای خصمانه اش علیه جمهوری اسلامی ایران می داند.

قطر از صندلی استراتژیکی برای حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه برخوردار است به طوری که حدود 13 نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند که اغلب آنها از نیروی هوایی و در پایگاه هوایی العدید در 30 کیلومتری جنوب غربی دوحه مستقر هستند.

آمریکا از این پایگاه که بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در خاورمیانه به شمار می رود به عنوان مکانی برای انجام عملیات نظامی خود در منطقه استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3451

به "ملاقات ژنرال مارک میلی با شیخ تمیم در دوحه؛ آنالیز همکاری نظامی آمریکا و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ژنرال مارک میلی با شیخ تمیم در دوحه؛ آنالیز همکاری نظامی آمریکا و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید