دوچرخه سواری در بریتانیا با واقعیت مجازی

به گزارش مجله پریها، دوچرخه سواری از یک گوشه تا گوشه دیگر یک کشور، ممکن است برای بسیاری از افراد، کاری سخت و طاقت فرسا باشد یا حتی غیرممکن به نظر برسد. اما اگر بتوانید همین راستا را در محیط راحت خانه طی کنید و در عین حال دیدن چشم انداز ها و راستاهای زیبا را از دست ندهید چطور؟ با خبرنگاران همراه باشید.

دوچرخه سواری در بریتانیا با واقعیت مجازی

آرون پوزی (Aaron Puzey) یک توسعه دهنده بازی است که به یک ایده ناب می اندیشید. او دوست نداشت که برای ورزش و دوچرخه سواری در خانه فقط روی یک دوچرخه ثابت بنشیند. در نتیجه تصمیم گرفت تا یک تمرین یکنواخت و خسته کننده را به یک تمرین هیجان انگیز و جالب تبدیل کند؛ دوچرخه سواری در شهر بدون نگرانی از آب و هوای نامساعد، ترافیک وحشتناک یا حشراتی که از این همه جا، مستقیم به سمت دهان دوچرخه سوار پرواز می کنند. در نهایت یه این نتیجه رسید: دوچرخه سواری در بریتانیا از طریق واقعیت مجازی.

آرون پوزی سال ها روزی نیم ساعت در خانه با دوچرخه ثابت تمرین می کرد. در نهایت، این تکرار او را خسته کرد و تصمیم گرفت مسافتی را از جنوب تا شمال بریتانیا دوچرخه سواری کند البته بدون خروج از خانه و با دوچرخه ثابت. برای رسیدن به این مقصود، او اپلیکیشنی را طراحی کرد که از تصاویر دریافت شده از گوگل استریت ویو (Google Street View) به عنوان منبع استفاده می کند.

گذشته از این، او یک نمایشگر توان سنج بلوتوث نیز به دوچرخه ثابتش متصل کرده است تا اندازه RPM (دور بر دقیقه) را اندازه بگیرد. دور بر دقیقه، یکی از یکاهای اندازه گیری سرعت دورانی است. در نهایت با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی و ارسال اطلاعات از نمایشگر توان سنج به هدست، او در حال تمرین روزانه دوچرخه سواری، از دیدن چشم انداز ها خیابان های بریتانیا لذت می برد.

او سفر مجازی دوچرخه سواریش را از Lands End شروع کرده است و این سفر در John OGroats به پایان می رسد. خواندن خاطرات و دیدن ویدیوهای این توسعه دهنده از رویدادهای سفر مجازی اش خالی از لطف نیست. او در وبلاگش، تجربیات و البته مسائلش را با مخاطبان به اشتراک می گذارد. یکی از این مسائل مربوط به مسائل کیفی از قبیل زمان تاخیر و نادرستی اطلاعات است که به سایبرسیکنس (cybersickness) منجر می شود.

همان طور که در ویدیوی خلاصه سفر او از ابتدا تا کیلومتر صد عنوان شده، او درست در ابتدای سفرش مستقیما به سمت یک ساختمان دوچرخه سواری کرده است. یکی دیگر از تجربیاتی که او در این مدت به دست آورده این است که باید برای عبور از میدان ها از 5 متر جلوتر برنامه ریزی کند.

با همه این مسائل این توسعه دهنده عنوان کرده است که تا حدودی با کمک واقعیت مجازی توانسته حضور در خیابان های بریتانیا را تجربه کند. می توانید راستا و ماجراهای سفر او را در وبلاگش دنبال کنید.

با این حال، ایده ترکیب واقعیت مجازی با تناسب اندام و ورزش، ایده جدیدی نیست. شرکت های متعددی مانند VirZOOM یا Holodia VR قبلا روی چنین اپلیکیشن هایی که فعالیت بدنی داخل خانه را مجذوب کننده تر می کنند، کار کرده بودند.

آرون پوزی در مصاحبه با The Verge گفته بود که من می خواستم با کمک واقعیت مجازی، کمی هیجان به ورزش روزانه ام اضافه کنم و تکنولوژی این فرصت را برای من فراهم کرد. او بیان کرد که تصمیم دارد سفری مجازی به ژاپن ترتیب دهد. این نشان می دهد که سفر مجازی به گوشه و کنار دنیا چقدر می تواند راحت باشد.

ترکیب عناصر و ابزارهای ورزش و تناسب اندام با گردشگری مجازی فرصت های تازه ای در زمینه گردشگری فراهم می کند. تصور کنید که از این راه می توانید در خیابان های هر کدام از شهرهای دنیا که دوست دارید، دوچرخه سواری یا پیاده روی کنید. راستاهای پیاده روی در گوشه وکنار دنیا را طی کنید بدون اینکه حتی از خانه خارج شوید.

منبع: کجارو / virtual-reality-in-tourism.com / weforum.org
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4556

به "دوچرخه سواری در بریتانیا با واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سواری در بریتانیا با واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید