دوغ گردی : دوغ دلال می ماس

به گزارش مجله پریها، گرمای تابستان و ذائقه ایرانی و شاید کمی هم کوشش برای حذف نوشابه گازدار از سبد مصرف غذایی (با هدف تغذیه سالم) ما را به سمت دوغ گردی برد ! در واقع دوغ گردی، تحلیل و مروری است خودمانی میان برندهای دوغ در بازار ایران ! اما این بار نوبت به می ماس رسیده است تا در دوغ گردی ما آن را آنالیز کنیم.

دوغ گردی : دوغ دلال می ماس

پیشینه دوغ می ماس

شرکت می ماس از قدیمی های بازار لبنیات در ایران است. هر چند امروز می ماس با ارائه نوشیدنی های دیگر که بر پایه لبنیات نیست و حتی برخی دسرها و … دیگر تنها یک شرکت لبنی محسوب نمی گردد، اما در ابتدا ماهیت فعالیتش محصولات لبنی و خصوصاً شیر و ماست بود.

متولدین دهه 60 قاعدتاً باید شیرهای پاکتی می ماس را که در آن موقع به شیر سه گوش شناخت می شد و در زمان خودش محصولی تقریباً لوکس به حساب می آمد، به یاد بیاورند. طی سالهای گذشته می ماس، طیف جدیدی از فراوریات را به سبد محصولاتش اضافه نموده است، نوشیدنی های جدید از جمله دوغ، طی سالهای گذشته با برند می ماس وارد بازار گردیده است. می ماس هر چند برند قدیمی است ولی در بازار دوغ باید آن را جزو تازه واردها بدانیم.

دوغ دلال می ماس

همین ابتدا باید ببینیم دلال چیست ! سبزی دلال، یک چاشنی محلی است که مختص خطه شمالی کشور است. در گیلان و مازندران، دلال چاشنی است که سالهاست آن را همراه با لبنیات می خورند. این سبزی محلی، (به صورت دِلار نیز خوانده می گردد) که قدیمی ها آن را با سنگ روی تخته (تخته نمک سو)می ساییدند، این روزها با میکسر مخلوط می گردد؛ اما نوآوری می ماس در فراوری دوغ دلال جای تحسین دارد. آن طور که ما آنالیز کردیم، هر چند ماست دلال توسط چند برند در بازار موجود است، اما دوغ دلال فعلاً مختص می ماس است.

طعم دوغ دلال می ماس، با دوغ های دیگری که نوشیدید، کاملاً متفاوت است. دوغ هایی با طعم نعناع و … را احتمالاً نوش جان نموده اید، اما طعم دلال چیز دیگری است و با چاشنی های دیگری که همراه دوغ خورده اید، فرق دارد.

به نظر، میزان نمک موجود در دوغ می ماس، قدری بالاست و همین عامل باعث گردیده است تا با وجود طعم خوبش گزینه چندان خوبی برای برطرف عطش در گرمای تابستان نباشد. غیر از طعمش که متفاوت است، بسته بندی اش هم متفاوت است، برخلاف عمدۀ دوغهای موجود در بازار، بسته بندی اش 1 لیتری است و قالب ظرف PET آن با بقیه نوشیدنی های بازار متفاوت است.

ارزش غذایی دوغ دلال می ماس در هر 100 گرم

  • انرژی: 32 کیلو کالری
  • پروتئین: 4/1 گرم
  • چربی: 2/2 گرم
  • کلسیم: 54 میلی گرم
  • لاکتوز: 67/1 گرم
  • سدیم: 293 میلی گرم

مقایسۀ این دوغ با برخی از دوغ های دیگر موجود در بازار نشان می دهد که قدری در میزان چربی و انرژی بالاتر از برندهای دیگر است، هر چند این تفاوت چندان محسوس نیست، اما اگر خیلی بر روی رژیم و لاغری حساسیت دارید، می توانید این دوغ را کمتر مصرف کنید. اما توصیۀ ما به شما این است که با توجه به طعم متفاوتش دست کم یک بار این دوغ را تست کنید، شاید دوغ دلال می ماس، یک پای ثابت سفره ایرانی شما شد.

انتشار: 15 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1238

به "دوغ گردی : دوغ دلال می ماس" امتیاز دهید

4 کاربر به "دوغ گردی : دوغ دلال می ماس" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوغ گردی : دوغ دلال می ماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید