دستگیری دست کم 300 سیاستمدار در کشمیر هند

به گزارش مجله پریها، براساس گزارش امروز (پنج شنبه) رسانه ها و مقام های محلی در سرینگر، مقام های هندی برای سرکوب اعتراضات مردمی در کشمیرهند که بابت لغو وضعیت ویژه این منطقه پرتنش است، دست کم 300 سیاستمدار و جدایی طلب را بازداشت کردند.

دستگیری دست کم 300 سیاستمدار در کشمیر هند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت هند از روز یکشنبه شبکه های تلفن همراه و اینترنت را در کشمیر هند قطع نموده و تجمع مردمی در سرینگر، بزرگترین شهر این منطقه ممنوع شده است. این اقدامات بعد از لغو قانون ویژه کشمیر هند و اینکه به غیر بومیان برای خرید ملک و مستغلات اجازه داده گردد، در این منطقه با اکثریت مسلمان نشین اعمال شد.

بلوک حاکم به رهبری ناسیونالیست های هندوی نارندرا مودی، نخست وزیر هند که همیشه بر انتها وضعیت ویژه کشمیر تاکید می کردند، امیدوارند این تدابیر گسترده بر سلطه آنها در این منطقه بیفزاید. این حرکت همچنین تنش هایی را با پاکستان ایجاد نموده است که روی کشمیر ادعا دارد.

دو مقام امنیتی در کشمیر هند گفتند: هزاران نیروی پلیس در سرینگر مستقر شدند، مدارس بسته هستند و مسیرها با موانعی غیر قابل تردد شدند. هنوز اعتراضات پراکنده ای به چشم می خورد. از سه شنبه شب شاهد سنگ پراکنی در سراسر سرینگر هستیم. دست کم 13 تن با جراحات ناشی از ضربات سنگ بستری شده اند.

یک افسر پلیس در سرینگر تاکید نمود، تاکنون 300 تن از رهبران سیاسی که عمدتا حامی جدایی کشمیر از هند هستند، راهی بازداشتگاه شدند. دو تن از رهبران محلی از اصلی ترین حزب این منطقه گفته اند، دست کم 100 سیاستمدار از جمله قانونگذاران و مقام های دولتی سابق جزو بازداشت شدگان هستند. به گفته آنها، دو تن از سروزیران سابق در میان بازداشتی ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2698

به "دستگیری دست کم 300 سیاستمدار در کشمیر هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری دست کم 300 سیاستمدار در کشمیر هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید