در مصرف گاز صرفه جویی کنید

به گزارش مجله پریها، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز با توجه به کاهش دمای هوا، گفت که مصرف روزانه گاز بخش خانگی در این هفته به 600 میلیون مترمکعب می رسد.

در مصرف گاز صرفه جویی کنید

به گزارش خبرنگاران از شرکت ملی گاز، محمدرضا جولایی با بیان اینکه با انجام به موقع تعمیرات با وجود همه گیری ویروس کرونا، هم اکنون 900 میلیون مترمکعب گاز از میدان های گازی کشور تحویل پالایشگاه ها شده که پس از پالایش و جدا شدن فرآورده ها از آن، حدود 830 میلیون مترمکعب آن به شبکه سراسری گاز تزریق می گردد.

وی ادامه داد: اقدام مؤثر دیگر در شرایط کنونی آن بود که در بخش ذخیره سازی در مخازن سراجه و شوریجه، 22 درصد بیشتر از سال 98، گاز ذخیره کردیم و این مهم منجر شد که امروز بتوانیم برای تقویت خطوط سراسری شمال و شمال غرب کشور، روزانه 23 میلیون مترمکعب گاز از این مخازن برداشت کنیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با توجه به پیش بینی ها از این هفته سرمای فراگیری همه کشور فرا می گیرد، توضیح داد: مصرف روزانه گاز بخش خانگی اکنون 520 تا 530 میلیون مترمکعب است و این رقم تا آخر هفته جاری که سرما شدت می یابد، به 600 میلیون مترمکعب در روز می رسد که رقم بسیار بالایی است.

جولایی در این باره گفت: ما تمهیدهای لازم را در این زمینه پیش بینی نموده ایم و اقدم های مناسب را انجام داده ایم، همکاران ما در بخش های فراوری، انتقال و توزیع، آماده اند این انرژی پاک، مطمئن، پایدار و مستمر را به همه مردم حتی در روستاهای دوردست برسانند تا خدای نانموده شاهد افت فشار یا قطعی گاز در هیچ منطقه ای از کشور نباشیم.

وی تأکید کرد: با این حال، با توجه به فرایند افزایشی مصرف و کاهش دمای هوا، توصیه می گردد مردم در بخش خانگی و دیگر بخش ها در مصرف گاز صرفه جویی نمایند و پیغام ها و دستورالعمل هایی را که توسط شرکت ملی گاز ایران در شبکه های سراسری و فضای مجازی پخش می گردد مدنظر داشته باشند تا با یاری و همیاری یکدیگر و با مصرف بهینه گاز، بتوانیم این زمستان سرد را نیز به سلامت پشت سر بگذاریم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران با اطمینان از آمادگی کامل تأسیسات، مهیای ورود به فصل زمستان است و آمادگی قابل قبولی برای شروع فصل پرمصرف سال دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3856

به "در مصرف گاز صرفه جویی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصرف گاز صرفه جویی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید