درخشان کردن پوست با چند ترفند موثر

به گزارش مجله پریها، با در نظر دریافت این که پوست بزرگ ترین عضو بدن انسان است، گاهی می تواند به یکی از آسیب پذیرترین قسمت ها تبدیل گردد، چرا که مانند لایه ای از ما در برابر عوامل بیرونی محافظت می نماید و هرچه نباشد ما در آن زندگی می کنیم! پوست ما می تواند در شرایط مختلف مثل ماندن در فشار کابین در پروازهای طولانی مدت با هواپیما، آلودگی هوا، قرار دریافت بیش از حد در معرض نور خوشید و شرایط آب و هوایی مثل خشکی هوا و بارندگی، دچار التهاب، خشکی گردیده و رفته رفته و به مرور زمان به جای پوست درخشان پوستی کدر و مات داشته باشیم. جدا از مراقبت خارجی از سطح پوست، می توان همه چیز را با رساند سوخت مناسب به سلول های پوست تغییر داد. در این جا چند راهکار جامع برای داشتن پوست درخشان و سالم به شما یاد می دهیم.

درخشان کردن پوست با چند ترفند موثر

چه چیز هایی باید خورد

همه ما این جمله را شنیده ایم که شما همان چیزی هستید که می خورید اما تعداد خیلی کمی از ما واقعا دقت و زمان کافی را برای فکر کردن به چگونگی تاثیر آن غذایی که ما وارد بدن مان می کنیم بر روی سلامت کلی ما، انرژی ما و ظاهرمان صرف می کنیم. بهترین راه برای این که مطمئن شوید تغذیه مناسبی برای پوست خود دارید، خوردن غذاهای فوق مغذی است.

ویتامین C یکی از این غذاهای فوق مغذی است که دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان است. بدن ما برای داشتن سیستم ایمنی قوی به ویتامین سی احتیاج دارد و ترکیب کلیدی برای به دست آوردن پوست درخشان و سالم است. خوشبختانه پیدا کردن ویتامین C کار سختی نیست چون در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارد. به جز پرتقال و لیموشیرین شما می توانید میزان زیادی ویتامین C از میوه بلوبری، توت فرنگی، کیوی و سیب زمینی شیرین به دست بیاورید. یکی از راه های ساده و سریع برای افزایش ویتامین C در تغذیه روزانه، افزودن این میوه ها به صبحانه است؛ چه در کنار پنیر و چه همراه با شیر و کرن فلیکس صبحانه.

چه چیزی بنوشیم

اول از همه این که مدیریت کنیم که در طول روز به اندازه کافی آب بنوشیم، یعنی حدود 13 لیوان متوسط آب برای آقایان و 9 لیوان متوسط برای خانم ها بهترین راه قرار دادن 2 بطری آب یک لیتری در یخچال یا روی میز است تا در طول روز جرعه جرعه از آن بنوشید. نوشیدن آب به تامین رطوبت مورداحتیاج پوست کمک می نماید. پوست درخشان پوستی است که روطوبت مورد احتیاج آن تامین گردیده باشد.

آب نارگیل

آب نارگیل خاصیت آب رسانی بسیار بالایی دارد و منبع خوبی برای ویتامین C، کلسیوم، پتاسیوم و منیزیوم است. طعم خوب آب نارگیل باعث می گردد که خیلی سریع به نوشیدن آن عادت کنید. پیشنهاد می کنیم حتما از آب نارگیل طبیعی به جای کارخانه ای بهره ببرید تا کنترل بهتری بر میزان قندی که وارد بدن تان می کنید، داشته باشید.

آب میوه تازه

آب میوه ها و اسموتی ها برای گرفتن مواد مغذی و انواع ویتامین بسیار مناسب هستند. ویتامین ها و مواد مغذی که در این میوه ها و سبزیجات وجود دارد برای احیا و پایداری سلامت پوست بسیار مفید هستند. برای دوری از مواد نگه دارنده و شکر اضافه که می توانند به پوست آسیب برسانند، سعی کنید آب میوه خودتان را تهیه کنید تا این که از مغازه آب میوه بخرید.

چه چیزی به صورت مان بزنیم

درست است که تمام کرم ها و پمادها به صورت موضعی مصرف می شوند؛ اما فقط بهترین کرم ها پوست شما را از نو می سازند. پس ارزش این را دارد که بدانید کدام کرم ها و کدام ترکیبات به عمق پوست شما نفوذ می نمایند و روی آن تاثیر می گذارند تا بهتر کا کند و ظاهر بهتری داشته باشد.

از ماسک صورت بهره ببرید

ماسک صورت می تواند راه بسیار مناسبی برای جبران رطوبت مورد احتیاج پوست باشد؛ با نفوذ به عمق پوست و بیرون کشیدن چربی اضافه پوست، پاک کردن سلول های مرده پوست و بخشیدن رطوبت کافی به پوست. یکی از ماسک های خوب که می توانید هفته ای یک بار بهره ببرید، ماسک های آب رسان نقابی هستند چون قیمت ارزانی دارند و پوست را تمیز می نمایند. اما اگر به دنبال تاثیر خیلی بیشتر هستید می توانید از ماسک های صورت کرمی بهره ببرید که تاثیر عمیق تری دارند چون به عمق پوست نفوذ می نمایند. ماسک صورت خوب مغذی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای پوست است و به همین بعد از استفاده از ماسک به سرعت پوست درخشان می گردد. اما مهم است که شما ماسک صورت خود را متناسب با پوست صورت خود انتخاب کنید.

ماسک صورت نقابی

دستگاه های خنک نماینده و گرم نماینده در فصول مختلف می توانند برای پوست مضر باشند و پوست شما را بسیار خشک نمایند و باعث احساس ناخوشایند کشیدگی پوست صورت شوند. چه در خانه باشید یا در هواپیما، هتل یا محل کار نمی توان از این این دستگاه های خنک نماینده و گرم نماینده وجود دارند و نمی توان حذفشان کرد و این جاست که ماسک صورت نقابی به کمک ما می آید. ماسک صورت نقابی ریخت و پاش کمتری نسبت به ماسک صورت عادی دارد و مملوع از مواد مغذی و مورد احتیاج پوست است. تمام کاری که لازم است انجام دهید چسباندن آن ها به صورت و صبر کردن برای 10 تا 15 دقیقه است و بعد می توانید آن را از روی پوست خود جدا کنید و از پوست درخشان خود لذت ببرید. فقط باید قبل از استفاده از هر نوع ماسک صورت شما باید پوست خود را کاملا پاک کنید، بعد از آن فقط کافیست جایگاه خود را به عقب بخوابانید و برای 10 الی 15 دقیقه استراحت کنید و اجازه دهید ماسک کار خودش را آغاز کند.

پوست صورت شما یونیفورم نیست!

به یاد داشته باشید که پوست صورت تان مثل یک یونیفورم یک سره و یک دست نیست و قسمت های مختلف آن احتیاجهای متفاوتی دارند. برای مثال بسیاری از ما در ناحیه T شکل صورت یعنی پیشانی و بینی پوست چرب و در ناحیه گونه دارای پوست خشک است. به همین دلیل است که ماسک های ترکیبی طراحی گردیده اند. ماسک های ترکیبی ماسک های نقابی هستند که به صورت جداگانه برای قسمت های مختلف صورت طراحی گردیده اند. برای مثال ماسک ناحیه T شکل، ماسک دور چشم و ماسک گونه به صورت جداگانه استفاده می شوند.

به فصل توجه کنید

پوست شما هم مانند فصول در طول سال تغییر می نماید. پس آن محصول یا روتینی که در تابستان برای شما کار می نماید، در زمستان برای شما آن تاثییر را نخواهد داشت. همان طور که واضح است پوست ما در طول زمستان به مرطوب نماینده و نرم نماینده بیشتری احتیاج دارد چرا که سرما پوست را خشک تر می نماید و در تابستان نیز به نرم نماینده کمتر همراه با کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر احتیاج داریم.

روغن مناسب با پوست خود را انتخاب کنید

هیچ کس دوست ندارد که پوست چرب داشته باشد اما این به این معنی نیست که روغن های طبیعی نقشی در داشتن پوست سالم ایفا نمی نمایند. شما می توانید از روغن های طبیعی و مغذی مانند روغن بادام شیرین برای رطوبت رسانی و نرم و مرطوب کردن پوست در طول شب بهره ببرید. می توانید در ابتدای شب اندی روغن بادام را روی پوست تمیز خود ماساژ دهید و اجازه دهید وقتی شما خواب هستید، پوست نرمی و رطوبت از دست رفته خود را به دست بیاورد و توسط روغن بادام احیا گردد. این روغن بسیار سبک است و خیلی سریع جذب پوست تمیز می گردد.

اگر پوست خشک و پوسته پوسته گردیده دارید که خیلی سریع تحت تاثیر شرایط دچار به هم ریختگی می گردد، هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، به دنبال لغت اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid) در داخل ترکیبات آن محصول باشید. این اسید پوست شما را درخشند و عاری از تمام پوسته های سفید می نماید. اگر پوست بدن شما هم دارای علائمی مثل خشکی و پوسته های سفید است می توانید از کرم و لوسیون بدن دارای هیالورونیک بهره ببرید تا پوست درخشان و شفافی داشته باشید و با کدری و ماتی پوست خداحافظی کنید. استفاده از روغن های طبیعی برای پوست بدن بعد از استحمام و شب ها قبل خواب، تاثیر معجزه آسایی در آرام کردن پوست، کاهش التهاب، افزایش رطوبت و در نتیجه درخشندگی پوست شما می گردد. شما می توانید اندکی گلاب یا عصاره طبیعی گل های دیگر را با روغن خود ترکیب کنید و از با ماساژ پوست خود از فواید روغن طبیعی بهره مند شوید. ماساژ پوست با روغن هایی مثل روغن بادام شیرین و روغن آرگان علاوه بر بازگرداندن درخشندگی پوست، فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد که شامل کم رنگ شدن ترک پوست، لک و علائم پیری دارد.

صرف نظر از این که شما چند سال دارید یا چه نوع سبک زندگی را پیش گرفته اید، بسیار مهم است که آگاهانه برای داشتن مراقبت از پوست خود کوشش کنید. پوستی که شما در آن زندگی می کنید تا ابد برای شماست، پس برای آن زمان بگذارید و با آن صحیح برخورد کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 461

به "درخشان کردن پوست با چند ترفند موثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشان کردن پوست با چند ترفند موثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید