حقایق جالب درباره سامارا؛ روسیه

به گزارش مجله پریها، سامارا، ششمین شهر بزرگ روسیه است که در جنوب شرقی روسیه اروپایی قرار گرفته است. سامارا یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین شهرهای روسیه است که جمعیتی برابر با یک میلیون و سیصد هزار نفر دارد.

حقایق جالب درباره سامارا؛ روسیه

در آستانه جام جهانی روسیه اگر می خواهید در تورهای جام جهانی روسیه یا تور ترکیبی روسیه شرکن کنید، ادامه مقاله را دنبال کنید. سامارا یکی از آن شهرهایی است که مسابقات جام جهانی در آن برگزار می گردد. پس قبل از سفر، با تماشای های آن آشنا شوید.

سامارا، شهر صنعتی و قدیمی روسیه در نزدیکی رود ولگا، امروز به ششمین شهر بزرگ روسیه تبدیل شده است و یکی از مهم ترین مراکز صنعت و تحقیق روسیه به شمار می رود. سامارا جمعیتی برابر با یک میلیون و سیصد هزار نفر دارد و مساحت آن 260 کیلومترمربع است.

همان طور که می دانید این دوره از مسابقات جام جهانی در کشور روسیه برگزار می گردد و سامارا ازجمله شهرهایی است که در آن مسابقاتی برگزار می گردد. سامارا جاذبه های تماشای زیادی دارد و ازجمله آن ها می توانیم به مسجد مسلمانان سامارا، کلیسای جامع سنت جورج، صومعه ایورسکی و موزه هنر سامارا اشاره کنیم.

با ما همراه باشید تا حقایق جالب در رابطه با این شهر زیبا را آنالیز کنیم:

1. سامارا ششمین شهر بزرگ روسیه است که زمستان هایی گرم و تابستان هایی سرد دارد، میانگین دما در فصل تابستان 15 درجه سانتی گراد، و در زمستان 13- درجه سانتی گراد است.

2. سامارا در سال 1586 بنا شد و نام قدیم آن کیبی شو بود.

3. بندر ولگا، یکی از مهم ترین بنادر شهر سامارا است که در قرن 14 تأسیس شده است.

4. در قرن نوزدهم، کارخانه های فراوری آرد و گندم در سامارا رشد کردند و به یکی از پایه های اقتصاد سامارا تبدیل شد.

5. شهر سامارا در سال 1917، به وسیله بلشویک ها تصرف شد و در سال 1921 قحطی شدیدی در شهر رخ داد. سامارا در سال 1998 با بحران مالی بزرگی روبه رو شد.

6. سامارا یکی از 10 شهر برتر در زمینه فراوریات در کشور روسیه است و از این شهر به عنوان یک شهر صنعتی یاد می گردد.

7. یکی از مهم ترین و اصلی ترین فراوریات صنعتی سامارا، بلبرینگ و کابل های مسی است.

8. سامارا در زمینه فراوری تجهیزات سفینه های فضایی یکی از شهرهای بزرگ منطقه است و حتی در بسیاری از فراوریات جهانی حاضر می شود.

9. ازجمله اصلی ترین مراکز آموزش سامارا می توان به دانشگاه ایالتی سامارا، دانشگاه نیوانا، دانشگاه هوافضا سامارا، دانشگاه مطالعات جهانگردی و خدمات دولتی روسیه اشاره نمود.

10. سامارا یکی از شهرهای توریستی منطقه است و اسکی روی رودخانه های یخ زده در فصل تابستان یکی از تفریحات محبوب منطقه است.

11. برای سفر به شهرهای نیژنی نووگورود، کازان، ولگوگراد از سامارا می توان از کشتی های موتوری استفاده کرد که در سامارا ایستگاه دارند.

12. سامارا یکی از شهرهای فوتبالی روسیه است و استادیوم فوتبال کریلا سوتوف یکی از معروف ترین استادیوم ها است و بازی های فوتبال در سطوح مختلف در این استادیوم برگزار می گردد.

13. آب و هوای گرم سامارا، محلی مناسب برای برگزاری رویدادهای تابستانی است. رویدادهای موسیقی بزرگی ازجمله جشنواره شعر گیتار افسانه ای و جشنواره راکلی هرساله در کشور سامارا برگزار می گردد.

14. در سامارا، مکان های مختلف مذهبی در کنار هم قرار گرفته اند، از کلیساهای ارتدوکس و کاتولیک تا مساجد مسلمانان.

15. موزه تاریخ صنعت هوا و فضا یکی از بزرگ ترین موزه های سامارا است که قطعاتی از سفینه های فضایی واقعی در آن قرار گرفته اند. موتورهای مدل موشکی، بخش هایی از فضاپیماهای Yantar-4K1 و Resurs F-1 تنها بخشی از تماشای های این موزه بزرگ است.

16. در سال 1942، در سامارا برای استالین پناهگاهی ساخته شد تا در صورت احتیاج در آن پناه بگیرد. این تأسیسات زیرزمینی در 37 متری عمق زمین واقع شده است. پناهگاه استالین امروز به یکی از موزه های محبوب روسیه تبدیل شده است.

17. هنر عکاسی بین سال های 1940 تا 1960 در سامارا بسیار رشد کرد و در این تاریخ، عکس های زیبایی از تاریخ سامارا و روسیه ثبت شد. موزه تاریخ عکاسی یکی از زیباترین موزه های سامارا است که در آن نه تنها با تاریخ این منطقه آشنا می شوید، بلکه از مدرن ترین وسایل عکاسی تماشا می کنید.

18. پارک گالیله، یکی از پارک های علم و فناوری بزرگ جهان و روسیه است که معروفیت جهانی دارد. این پارک اینتراکتیو مساحتی برابر با هزار مترمربع دارد. بازدیدنمایندگان می توانند پدیده های طبیعی و نحوه شکل گیری را به صورت مستقیم مشاهده نمایند.

19. اولین کلینیک درمانی در اوایل قرن 19 در سامارا تأسیس شد، احتیاج جدی زمانی احساس شد که آمار مبتلایان به سل افزایش یافت.

20. ازجمله شهرهای خواهرخوانده سامارا می توانیم به سنت لوئیس آمریکا، استارا زاگورا بلغارستان و اشتوتگارت آلمان اشاره کنیم.

21. الدار ریازانوف کارگردان و فیلم نامه نویس اهل کشور اتحاد جماهیر شوروی است؛ امروز مجسمه یادبود آن در سامارا واقع شده است.

22. سامارا یکی از شهرهای روبه توسعه روسیه است و بر اساس تخمین ها تا اواخر سال 2018 قطارهایی با سرعت 250 کیلومتر در شهر مورداستفاده قرار می گیرند.

23. بیشتر موشک های روسیه و شوروی در سامارا طراحی و فراوری می شده است.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / studyinrussia.ru / ribttes.com / russia.places-in-the-world.com / howtodoright.com / greenwichmeantime.com
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4532

به "حقایق جالب درباره سامارا؛ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره سامارا؛ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید