در مورد جشن آب تایلند بیشتر بدانید

به گزارش مجله پریها، جشن آب تایلند، سونگکران (songkran)، یکی از بهترین جاذبه‌های مفرح کشور تایلند است.مردم تایلند حتی برای هوای گرم نیز برنامه‌ای مانند جشن آب دارند. گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان برای شرکت در یکی از رنگارنگ‌ترین و شادترین جشن‌های تایلند، به شهر بانکوک سفر می‌کنند.

در مورد جشن آب تایلند بیشتر بدانید

زمان برگزاری جشن آب تایلند

قبل از این که در تایلند روز سال نو در سال 1940  به تصویب برسد، سونگکران براساس تقویم شمسی محاسبه می‌شد و زمان آن هر سال متفاوت با سال قبل بود. هر سال از تاریخ 13 تا 15 (24 تا 26 فروردین) برگزار می‌گردد و بسته به این که در کجای این کشور هستید ممکن است مدت این جشن متفاوت است.

جشن آب در شهر بانکوک

بهترین قسمت از شهر بانکوک برای شرکت در جشن آب، منطقه سیلوم است. این منطقه پرهیایوترین قسمت شهر بانکوک برای شرکت در جشن آب تایلند است. هزاران نفر از جوانان تایلندی در خیابان 5 کیلومتری پت پونگ جمع شده به هر چیزی که بر سر راه آن‌ها قرار گرفته است، آب می‌پاشند. میانگین دما در زمان برگزاری این جشن چیزی در حدود 40 درجه سانتی‌گراد است.

تاریخچه جشن آب تایلند

برعکس چیزی که شما در سونگکران شاهد آن می‌باشید، این مردم تنها برای شادی و تفریح به دور هم جمع نشده‌اند و دلیل اصلی برگزاری این رویداد، شستن همه بدشانسی‌های سال گذشته می‌باشد. با این کار با یک شروع تازه به استقبال سال جدید می‎روند. به طور سنتی، آن‌ها خیلی مودبانه یک کاسه آب را روی اعضای خانواده، دوستان نزدیک و همسایه های خود می‌ریختند اما در حال حاضر به سونگکران به شکل یک جشن تمام عیار و پر هیاهو دیده می‌شود. برای شرکت در این رویداد بزرگ در کشور تایلند با تور تایلند ارزان همراه شوید.

مراسم سونگکران

سونگکران یک مراسم برای رفتن به عبادتگاه ها، خانه تکانی سالانه و بازدید از اقوام و خانواده‌ها می‌باشد. بسیاری از  مردم تایلند این تعطیلات را در کنار خانواده و دوستان خود سپری می‌کنند. مردم در روز اول جشن سونگکران که روز ملی سالمندان به شمار می‌رود و مراسم خاصی را برگزار کرده و در آن افراد جوان آبی خوشبو را به نشانه فروتنی بر روی کف دست سالمندان می‌ریزند و از آن ها می‌خواهند که برای خوشبختی آن‌ها دعا نمایند.

انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 73

به "در مورد جشن آب تایلند بیشتر بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "در مورد جشن آب تایلند بیشتر بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مورد جشن آب تایلند بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید