با بهترین جاذبه های شهر والنسیا آشنا شوید

به گزارش مجله پریها، والنسیا از نظر وسعت، سومین شهر بزرگ کشور اسپانیا است و به نسبت وسعت خود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مدرن فراوانی برای بازدید دارد.

با بهترین جاذبه های شهر والنسیا آشنا شوید

موزه‌ی ملی آثار سرامیکی والنسیا

موزه‌ی ملی آثار سرامیکی (Museo Nacional de Ceramica Gonzalez Marti) در یک کاخ متعلق به قرن پانزدهم قرار گرفته که به سبک معماری روکو بازسازی شده‌. در ورودی این موزه مجسمه‌ مریم مقدس قرار دارد. این موزه، مجموعه‌ای از آثار سرامیکی یونانی و رومی و عربی و دوران ماقبل تاریخ می‌باشد. نمونه‌های سنتی اسپانیایی از مناطق Manises، Paterna، Alcora در این موزه برای بازدید وجود دارند.

پلازا دل مارکادو (Plaza del Mercado)

کاخ مارکادو، از سه ساختمان مجزا تشکیل شده و سبک معماری آنها گوتیک است. کاخ مارکادو، سالانه افراد بسیاری را به کشور اسپانیا و شهر والنسیا بر ای بازدید دارد. ساختمان‌های این کاخ شامل ساختمان تجارت ابریشم، کلیسای سلطنتی گوتیک و فروشگاه مواد غذایی تازه در سراسر اروپا هستند.

باغ‌های توریا (Turia)

این مجموعه از بزرگ‌ترین باغ‌های شهری اسپانیا می‌باشند که زمانی بر روی رودخانه‌ پر از سیل‌ قرار داشتند، بستر رودخانه‌ قبلی به باغ مبدل گردید که اکنون شامل یک مسیر برای دوچرخه‌سواری در سراسر شهر می‌باشد که جاذبه‌های متعددی برای بازدید دارد. این باغ‌ها به زیبایی طراحی شده‌اند و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری مانند زمین‌های ورزشی، صفحه‌های شطرنج بزرگ، زمین‌های اسکیت و آب‌نماهای متععدی برای بازدید دارند. این باغ‌ها مسیر منحصر‌به‌فردی برای رفتن به شهر علوم و هنر، برج‌های Serranos و باغ‌وحش Bioparc دارد.

کلیسای جامع والنسیا

این بنای شش‌ضلعی، بزرگ‌ترین کلیسا در این شهر است که قدمت آن به قرن سیزدهم بازمی‌گردد. این بنا ترکیبی از چندین سبک معماری و داخلی، با تعداد زیادی نقاشی متعلق به قرن پانزدهم است.

باغ‌وحش Bioparc

این باغ‌وحش که در سال 2008 ساخته شده‌ و در Turia قرار دارد. به جای جدا نمودن جایگاه نگهداری حیوانات از مردم باید از نرده و قفس، از موانع طبیعی مانند تخته‌سنگ‌های بزرگ، گودال‌ها و رودخانه‌ها برای این کار استفاده کنند. جالب‌ترین قسمت این باغ‌وحش، بخش حیوانات آفریقایی آن می‌باشد، که بسیار دیدنی است.

آکواریوم اقیانوس‌شناسی

بهترین بخش شهر علوم و هنر والنسیا، آکواریوم اقیانوس‌شناسی (L'Oceanografic Aquarium) آن می‌باشد، این آکواریوم با ظرفیت 42 میلیون لیتر آب و 45 هزار قطعه 500 گونه‌ آب‌زی مختلف برای بازدید دارد. این آکواریوم دارای بخش‌های جدایی برای دلفین‌ها، کوسه‌ها و پرتو‌ماهی‌ها می‌باشد. آکواریوم، بر حسب مناطق جغرافیایی از قطب شمال تا خط استوا و با توجه ویژه به دریای مدیترانه، به ده قسمت تقسیم ‌شده‌اند.

بنای تاریخی La Lonja de la Seda

این بنا بین سال‌های 1482 تا 1532 بنا شده و در گذشته برای تجارت ابریشم کاربرد داشته است. ساختمان مرکزی که Sala de Contratacion  نام دارد جایی برای امضا‌کردن قرار‌داد‌ها بوده و ستون‌های مارپیچی تزیین شده دارد. در گذشته از قسمتی از این بنا که تزیینات نقاشی‌های دیواری دارد، یک دادگاه تجاری بود و قسمت دیگر آن سلول‌هایی برای بدهکارانی بود که توسط دادگاه به زندان افتاده بودند.

بازار مرکزی والنسیا

این بازار، قدیمی‌ترین بازار اروپایی شناخته شده در کشور اسپانیا می‌باشد و شش روز هفته باز است و یکشنبه‌ها تعطیل می‌باشد. این ساختمان مسقف مدرن در سال 1914 بنا شده و دارای پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی زیبا می‌باشد. گردشگران تور اسپانیا ارزان می‌توانند برای خرید هدایا، سوغاتی‌ها و خوراکی‌های منحصر به فردی را از این بازار تهیه کنند. 

قلعه سرانوس (Torres de Serranos)

این قلعه از بهترین بناهای تاریخی کشور اسپانیا می‌باشد و در کشور اسپانیا قرار دارد. سبک معماری این قلعه از نوع گوتیک بوده و در طول تاریخ کاربری مختلفی داشته که در حال حاضر موزه تجهیزات دریایی است. قلعه سرانوس، دروازه شهری در سراسر قاره اروپا می‌باشد که به سبک گوتیک طراحی شده‌اند. این قلعه در اواخر قرن 14 میلادی ساخته شده و برج های بلند آن نمای بسیار زیبا از شهر را برای بازدید دارند.

انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 53

به "با بهترین جاذبه های شهر والنسیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بهترین جاذبه های شهر والنسیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید