تلف شدن یک قلاده خرس در شمال فارس

به گزارش مجله پریها، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اظهار داشت که شامگاه شنبه 21 مهر، یک قلاده خرس در محدوده شهرستان سیوند (شمال فارس) بر اثر برخورد با قطار تلف شد.

تلف شدن یک قلاده خرس در شمال فارس

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، گل آفرین زارع گفت: حوالی ساعت 20 شامگاه شنبه 21 مهر، اداره نظارت بر امور حیات وحش این اداره کل گزارشی مبنی بر زخمی شدن یک قلاده خرس براثر برخورد با قطار دریافت کرد.

وی گفت: بلافاصله ضمن هماهنگی با معاونت فنی اداره کل و دامپزشک معتمد اداره کل، تیم کارشناسی با تجهیزات مورد احتیاج به منطقه سیوند، تنگ خوش اعزام شده و پس از جستجوی فراوان در مسیر راه آهن لاشه یک قلاده خرس قهوه ای را کشف کردند.

زارع با بیان اینکه خرس مورد نظر در زمان مشاهده به دلیل شدت ضربه وارده در اثر برخورد با قطار به شدت آسیب دیده و تلف شده بود؛ گفت: اقدامات کارشناسی برای علت وقوع حادثه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگاران، تنگ خرسی شهرستان پاسارگاد در شمال استان فارس یکی از مناطق زیستی خرس قهوه ای محسوب می گردد و این حیوان علاوه بر آن به شکل پراکنده در زیستگاه های اطراف شهرستان های شیراز، مرودشت و ارسنجان نیز دیده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، عصر یکشنبه 22 مهر در جمع خبرنگاران گفته بود که کوشش برای جابجایی زمان حرکت قطارهای مسافری و باری در مسیرهایی از فارس شروع شده است.

سعید محمودی از رایزنی با مسئولان راه آهن برای حذف حرکت قطار خصوصا قطار باری در مسیرهایی که از زیستگاه حیوانات وحشی عبور می نماید، خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1530

به "تلف شدن یک قلاده خرس در شمال فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلف شدن یک قلاده خرس در شمال فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید