به روزکردن سیستم عامل اندروید در گوشی ها اجباری می گردد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، با افزایش تهدیدات امنیتی و عرضه انواع ویروس و بدافزار به منظور آلوده کردن گوشی ها و تبلت های اندرویدی گوگل نیز به فکر افتاده تا راه حلی برای این مشکل بیابد و در قراردادهای خود با شرکت های مختلف فناوری بند جدیدی را بیفزاید.

به روزکردن سیستم عامل اندروید در گوشی ها اجباری می گردد

تا به امروز یکی از چالش های جدی کاربران گوشی های اندرویدی به روز کردن نسخه های قدیمی گردیده و آسیب پذیر این سیستم عامل بوده است. بسیاری از شرکت های بزرگ سازنده گوشی های و تبلت های اندرویدی مانند سامسونگ، شیوآمی، اچ تی سی، هواوی و غیره سخت افزارهای قدرتمندی عرضه می نمایند، اما اهمیتی به عرضه بسته های به روزرسان سیستم عامل اندروید نمی دهند.

تاخیر در این زمینه و حتی نادیده دریافت موضوع باعث گردیده تا گوشی های اندرویدی در برابر تهدیدات ویروسی به شدت آسیب پذیر باشند. اما حالا گوگل که با انتقادهای فزاینده کاربران روبروست کوشش دارد شرکت های سازنده گوشی و تبلت را به عرضه مرتب بسته های به روزرسان آندروید مجبور کند.

بر اساس قراردادهای جدیدی که گوگل با شرکت های مذکور منعقد نموده تمامی انها متعهد به ارائه بسته های به روزرسان گوگل به کاربران خود خواهند بود و این کار باید به مدت حداقل دو سال انجام گردد. این شرکت ها باید طی اولین سال عرضه یک گوشی جدید حداقل چهار بسته به روزرسان امنیتی عرضه نمایند. گوگل برای سال دوم هیچ جدول زمانی خاصی را معین ننموده، اما شرکت های سازنده گوشی را موظف به عرضه بسته های به روزرسان امنیتی نموده که برای رفع کردن آسیب پذیری های تولیدات خود عرضه نموده است.

باید توجه داشت که این قرارداد تنها گوشی های پرفروش اندرویدی را در برمی گیرد. منظور از این گوشی ها، محصولاتی است که حداقل 100 هزار واحد از آنها به فروش رفته باشد. همچنین این قرارداد مربوط به گوشی هایی است که از 31 ژانویه سال 2018 بدین سو عرضه گردیده باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 751

به "به روزکردن سیستم عامل اندروید در گوشی ها اجباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزکردن سیستم عامل اندروید در گوشی ها اجباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید