برگزاری تور ماجراجویانه رفتینگ برای معلولان

به گزارش مجله پریها، کیانوش محرابی مدیرعامل انجمن رفتینگ ایرانیان به خبرنگاران گفت: در این تور افرادی شرکت کردند که خود بدنبال کارهای ماجراجویانه بودند. از آنجا که برای گردشگران معمولی نیز اجرای تور رفتینگ محدودیت دارد اما قبول کردیم تا این برنامه را در سفید رود و برای 11 معلول در 4 قایق برگزار کنیم. محل برگزاری نیز سفید رود بود چون عمق زیادی دارد و پس از هر قسمت خروشان، دارای یک بخش آرام است و از این لحاظ امن است. با این حال بعد از برگزاری چندین جلسه اعلام کردیم که باید هر فرد، تاییدیه پزشکی داشته و یک همراه با خود بیاورد.

برگزاری تور ماجراجویانه رفتینگ برای معلولان

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

وی گفت: ما این تور را با دو راهنمای خارجی و فعالان رفتینگ در منجیل برگزار کردیم و به جای اینکه آنها پارو بزنند، افراد ما پارو می زدند و همراهان، معلولان را نگه می داشتند. آنها بعد از سفر اعلام کردند که بهترین روز زندگی شان را گذرانده اند.

محرابی ادامه داد: همین شوق آنها باعث شد تا این موضوع را در سطح جهانی و به فدراسیون جهانی رفتینگ اعلام کنیم آنها نیز از این موضوع استقبال کردند و به کشورهای دیگر هم گفتند که یک روز در سال را به سفر رودخانه ای افراد خاص اختصاص دهید البته می توان حرفه ای تر به آن نگاه کرد و کسانی که نابینا هستند را یا ناشنوایان را در یک تور جداگانه قرار داد. همچنین به آنها آموزشهای اولیه بدهند تا آگاهانه سفر کنند. ما دوست داریم تا انجمن ها و سایر نهادهای ذیربط به کمک ما برای انجام این سفرها بیایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3251

به "برگزاری تور ماجراجویانه رفتینگ برای معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تور ماجراجویانه رفتینگ برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید