آنالیز طرح واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به بنیاد شهید در مجلس

به گزارش مجله پریها، علی اکبر کریمی در مصاحبه با خبرنگاران، از تهیه طرحی از سوی اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس برای واگذاری خدمات درمانی و بیمه تکمیلی ایثارگران به بنیاد شهید و امور ایثارگران اطلاع داد.

آنالیز طرح واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به بنیاد شهید در مجلس

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، مجددا کلیه خدمات مربوط به حوزه بهداشتی و درمانی ایثارگران اعم از جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا به طور متمرکز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خواهد شد و اعتبارات مورد احتیاج آن هم هر سال در بودجه سنواتی کشور پیش بینی می گردد.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به اینکه احتمالا این طرح دوفوریتی در جلسه علنی روز یک شنبه (16 دی ماه) مورد آنالیز قرار گرفته و به رأی نمایندگان گذاشته می گردد، توضیح داد: بر اساس این طرح، ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در حال حاضر واگذاری این خدمات را به دستگاه ها موکول نموده است، اصلاح شده و بنیاد شهید خدمات مورد احتیاج را به ایثارگران ارائه می نماید.

وی متذکر شد: دولت در مهر ماه امسال مصوبه ای داشت که بر اساس آن، ارائه خدمات درمانی در حوزه بیمه تکمیلی ایثارگران و جانبازان که به صورت متمرکز توسط بنیاد شهید ارائه می شد، به دستگاه ها انتقال داده شد، این در حالی است که اغلب این دستگاه ها اعتبارات کافی برای این موضوع را ندارند و نتوانستند سازوکار ارائه این خدمات را فراهم نمایند.

کریمی با تاکید بر اینکه این خدمات باید همچنان در بنیاد شهید ارائه گردد، گفت: این مصوبه دولت باید اصلاح گردد تا از ابتدای سال 98 بر اساس طرح فراکسیون ایثارگران و قانون جدید بودجه 98، کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت متمرکز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2113

به "آنالیز طرح واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به بنیاد شهید در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به بنیاد شهید در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید