این 5 کار را در قبرس تجربه کنید

به گزارش مجله پریها، برترین نقاط جهانگردی قبرس برای ماجراجویی

قبرس جزیره ای بزرگ در نزدیک ترکیه است و تاریخچه ای مجذوب نماینده ولی پر تنش دارد. قبرس محل به جهان آمدن آفرودیت الهه یونانی، دارای ساحل شنی، سایت های باستانی و منظره ها مجذوب نماینده کوهستانی است. هنوز هم درگیری بین ساکنان یونانی قبرس و مردم ترکیه وجود دارد. به علت درگیری ها و تملک جویی، جزیره به دو قسمت تقسیم شده است. بعد از هجوم ترک ها در سال 1974 قسمت شمالی به اشغال ترک ها در آمده است و قسمت جنوبی که در اختیار یونانی-قبرسی هاست، یکی از نقاط جهانگردی پرطرفدار جهان محسوب می گردد. جهانگرد هایی که دنبال هتل های لوکس در قبرس می گردند، می توانند در ریزورت های اصلی پروتاراس (Protaras)، آیاناپا (Aiya Napa)، لیاماسول (Liamassol)، پافوس (Paphos) و شبه جزیره آکاماس (Akamas)، اقامت نمایند. هتل آناسا قبرس در لاتچی ، یکی از زیباترین اسپا هتل های جهانست، که به سبک روستاهای بیزانتین ساخته شده و دارای اسپایی به نام تالاسو، به سبک رومی است. سایت ها و فعالیت های زیادی در اینجا وجود دارد که شما را برای چندین روز سرگرم می نماید. در اینجا 5 کاری را که می توانید در قبرس انجام دهید به شما معرفی می کنیم.

این 5 کار را در قبرس تجربه کنید

فاگماگوستا

قسمت شمالی قبرس در سال 1974 به وسیله ترک ها اشغال شد. فاگماگوستا بین منطقه حائل شمال و جنوب قرار گرفته است و مقامات ترکیه اجازه دسترسی به منطقه توریستی قدیمی واروشا را نمی دهند. فاگماگوستا به نوعی شهر ارواح است، هتل ها متروکه شده اند و ماشین ها در نمایشگاه ها به همان صورتی از سال 1974 به وسیله ترک ها اشغال شد، به جای مانده اند. مردم یونانی قبرسی مجبور به فرار شدند و شهر تحت تصرف ترک ها در آمد. از آن موقع تا کنون واروشا حصارکشی شده است و خالی از سکنه است.

لیماسول

لیماسول، دومین شهر بزرگ این جزیره است که در ساحل جنوب شرقی قبرس واقع شده است. اینجا یک شهر بندری شلوغ با رستوران ها،کافه و مغازه های مختلف است. گرچه اینجا برترین ساحل جزیره نیست اما تفریح های مختلف وجود دارد و زندگی شبانه و بخش شهر قدیمی از دیدنی های اینجا است.

پافوس

در پافوس می توانید سری به مغازه های فروش سوغاتی زده و از خوردن غذاهای دریایی در رستوران های بندر لذت ببرید. این بندر زیبا پر از قایق و کشتی های ماهیگیری است و اغلب می توانید پلیکان های بزرگ را اطراف کافه پلیکان در حال پرواز ببینید.

صخره آفرودیت

در جاده ساحلی لیاموسل به پافوس نزدیک روستای پیسوری می توانید صخره آفرودیت را ببینید. بر طبق افسانه ها، آفرودیت الهه عشق، در این نقطه از دریا بیرون آمده است. قصه های زیادی در این باره وجود دارد، بر طبق یکی از این داستان ها، او سوار بر یک صدف به کایتیرا سپس به قبرس آمده است.

آمفی تاتر کوریون

کوریون در جنوب جزیره و در جاده ای که به پافوس می رود در غرب لیماسول واقع شده است. در اینجا می توانید ویرانه ها و موزاییک های بازسازی شده قدیمی را ببینید و در فضای بیرونی آمفی تاتر رومی متعلق به قرن دوم میلادی بنشینید. در حال حاضر از این محل برای برپایی کنسرت ها و مراسم های مختلف استفاده می گردد. کوریون منظره های زیبای مختلفی به اقیانوس دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4560

به "این 5 کار را در قبرس تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 کار را در قبرس تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید