این 2 مهارت برترین هدایایی هستند که می توانید به بچه ها تان بدهید

به گزارش مجله پریها، برطبق گزارش مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری های آمریکا، اندازه اضطراب، افسردگی، خشم و استرس در میان بچه ها و نوجوانان افزایش یافته است.

این 2 مهارت برترین هدایایی هستند که می توانید به بچه ها تان بدهید

به گزارش راهنماتو، این چالش های دلهره آور بیش ازپیش به ما می گویند که باید به بچه ها مان یاری کنیم تا در کنار آمدن با مطالباتِ زندگی مهارت کسب نمایند.

مهارت های ضروری زیادی هستند که می توانند به زندگیِ پرثمرتر منجر شوند. برای مثال، مهارت برقراریِ ارتباط، مهارت استفاده از تکنولوژی، سواد مالی، توانایی نوشتن و مهارتِ سازمان دهی و مرتب سازی بعضی از آن ها هستند. می توانید به این لیست مهارت های دیگری نیز بی افزایید.

حتی روان شناسانی با 30 سال تجربه نیز نمی توانند بگویند این لیست قطعی است. اما دو مهارت عمده وجود دارد که هر کودکی برای موفقیت در جهانی مملو از رقابت، می تواند با اتکای به آن ها در هر سنی موفقیت کسب کند. این دو مهارت شاملِ موارد زیر هستند:

1. یادگیریِ تنظیمِ عواطف و احساسات

2. یادگیری حل مسئله به وسیلهِ چالش

خیلی خلاصه، خودتنظیمیِ عواطف و احساسات به این معنی است که کودک شما بتواند خون سردی خودش را حفظ کند و بتواند به تن هایی با احساساتش کنار بیاید. او با این مهارت می آموزد که موقعیت های استرس آور را مدیریت کند و یاد می گیرد که خودش را از این موقعیت ها خلاص کند. حلِ مسئله شاملِ شناختِ مشکل، فکر کردن به راه هایی برای مدیریت آن ها و به کار گیریِ برترین راهکار ها است. خبر خوب این است که شما می توانید به بچه ها تان بیاموزید و خودتان منبع الهام آن ها باشید تا چگونگی خودتنظیمیِ عواطف و احساسات شان و حل مسائل را یاد بگیرند.

چهار روشی که می توانید به بچه ها تان در خودتنظیمیِ عواطف و احساسات و حل مسئله یاری کنید

الگوسازی و الهام بخشی برای مدیریتِ موفقیت آمیزِ احساسات و عواطف و حلِ مسئله، هدیه ای است که می توانید به بچه ها تان بدهید.

1. الگوی فکریت رشد برای خودمراقبتی باشید

هر چه بچه ها شما بیش تر شاهدِ تمرین های خودمراقبتی تان که برای سلامتِ عاطفی و روانی انجام می دهید، باشند، بیش تر احتیاج به مراقبت از خودشان را درونی می نمایند. متعهدانه و ادامه دار روی مهارتِ خون سردی و حلِ مسائل خودتان کار کنید.

2. تکنیک های خون سردی را به کار ببرید

خیلی از والدین به بچه ها شان می گویند آرامشِ خودت را حفظ کند، بدونِ آنکه خودشان در وهله نخست احساساتِ بزرگ شان را تنظیم نموده باشند. ما به اشتباه باور داریم که مدیریتِ زندگی باید تجربه ای مثلِ شرایطِ خلبانِ اتوماتیک باشد. این طور نیست. ما از اول صبح که بیدار می شویم، با چالش ها و مطالباتِ زندگی روبرو می شویم. باید از ابزار هایی برای مدیریتِ این چالش ها استفاده کنیم.

تمرین تنفس، مدیتیشن های فکر آگاهانه، مکالمه درونی با خویشتن، سپاس گذاری، یادآوری نقاط قوت به خویشتن، دعا، یوگا یا فعالیت های بدنی دیگر، فقط بعضی از ابزار هایی هستند که می توانید به یاری شان استرس تان را مدیریت و شرایطِ خون سردی فکری تان را حفظ کنید.

3. بشنوید، شونده واقعی باشید

وقتی بچه ها حس می نمایند که حرف های شان شنیده می گردد، حس ِ ارزشمندی پیدا می نمایند و عزت نفس شان تقویت می گردد. شنیدنِ بچه ها به آن ها یاری می نماید تا ارتباطاتِ گگردده و صادقانه برقرار نمایند که می تواند به روابطِ مثبت و فهمِ عمیق ترِ دیدگاه های دیگران منجر گردد. وقتی بچه ها فرصتِ بیانِ خودشان را پیدا می نمایند، احساس می نمایند که برای پیدا کردنِ راهکار برای مسائل شان توانمند هستند.

4. با خودتان و آن ها سازنده صحبت کنید

بچه ها با تماشاِ رفتار اطرافیان شان یاد می گیرند، بنابراین، مهم است که در هر موقعیتی شفافیت و رفتار های حاکی از آرامش را بروز دهید. برای مثال وقتی تعارضی بین شما و کودک در می گیرد، می توانید این جملات را با او درمیان بگذارید:

من به عنوانِ والدِ تو یک بعدِ واکنشی دارم که اکنون دلش می خواهد فریاد بزند و اوضاع را کنترل کند. وقتی این را می گویم به من یاری می نماید که خودم را ابراز کنم و آرام تر بمانم. به نظرت چطور باید درباره این موضوع حرف بزنیم تا همدیگر را عمیق تر درک کنیم؟

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4788

به "این 2 مهارت برترین هدایایی هستند که می توانید به بچه ها تان بدهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "این 2 مهارت برترین هدایایی هستند که می توانید به بچه ها تان بدهید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 2 مهارت برترین هدایایی هستند که می توانید به بچه ها تان بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید