تور هند ارزان: استان گوا در یک نگاه

به گزارش مجله پریها، گوا (Goa) استانی در حاشیه جنوب غربی هند است که شامل بندر گوا و شهر قدیمی گوا در فاصله 40 کیلومتری آن است. قدمت این استان به قرن سوم پیش از میلاد می رسد و زمانی به عنوان بخشی از امپراتوری مایریان شناخته می شد.

تور هند ارزان: استان گوا در یک نگاه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

استان گوا استانی در حاشیه جنوب غربی هند است که مساحتی برابر با 3,702 کیلومترمربع دارد و به عنوان کوچک ترین استان هند شناخته می گردد. جمعیت گوا برابر با 1,400,000 نفر است و با این مقدار جمعیت رتبه چهارم در میان استان های کم جمعیت هند را دارد. استان گوا در ساحل غربی هند در منطقه کونکان واقع شده است و از شمال به استان ماهاراتشارا، از شرق و جنوب به استان کارانتاکا و از غرب به دریای غرب محدود می گردد.

مرکز استان گوا، شهر پانچی است که از دوره پرتغالی ها بر جای مانده و هنوز هم ساختمان ها و کلیساهای زیادی از آن عصر در گوا به یادگار مانده است.

بندر گوا یکی از منطقه ها توریستی هندوستان است که سواحلی شنی با آرامشی لذت بخش دارد. طبیعت زیبای منطقه و وجود مراکز تفریحی باعث شده تا هرساله گردشگران زیادی در این منطقه قدم بگذارند.

سلطه پرتغالی ها بر این منطقه باعث شده تا بسیاری از سالمندان گوا زبان پرتغالی بدانند. زبان محلی مردم گوا زبان کونکنی است که این زبان هم پر از واژه های پرتغالی است.

بندر گوا در اغلب سال هوایی گرم و شرجی دارد که برای استفاده از دریا مناسب است. در ماه می گرم ترین هوا را دارا است که بیش از 35 درجه سانتی گراد می گردد.

ازجمله جاذبه های دیدنی استان گوا می توانیم به کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس، تندیس گاندی در گوا، کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای جامع گوا، بازار مارگو، کلیسای مارگو، کلیسای سنت اندرو، معبد ماهاسیا، کلیسای بانوی مقدس پانجیم آگوا، بازار ماپوسا و بازار آنجونا اشاره کنیم.

توریسم، ماهیگیری و استخراج مواد معدنی پایه های مالی گوا را شکل داده اند.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4520

به "تور هند ارزان: استان گوا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: استان گوا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید