افشای 5سال جاسوسی هکرها از گوشی های اندرویدی

به گزارش مجله پریها، وجود یک آسیب پذیری خطرناک امنیتی در سیستم عامل اندروید پس از گذشت پنج سال افشا شده است. این آسیب به هکرها امکان می داد تا از کاربران گوشی های اندرویدی جاسوسی نمایند.

افشای 5سال جاسوسی هکرها از گوشی های اندرویدی

به گزارش خبرگزاری اقتصادایرانبه نقل از آسین ایج، وجود این مشکل در گوشی های اندرویدی در تمامی پنج سال گذشته، افشا نشده باقی مانده بود.

اولین بار یک محقق امنیتی به نام سرگی توشین از وجود مشکل یادشده آگاه شد. به گفته وی هکرها از این طریق به حساب های کاربری افرادی که از گوشی های اندرویدی استفاده می نمایند، دسترسی یافته و از آنها جاسوسی می نمایند.

مشکل یادشده مربوط به مؤلفه Chromium سیستم عامل اندروید است که مرورگر کروم و برخی مرورگرهای متن باز دیگر وب بر مبنای آن طراحی شده اند. همین مساله باعث می گردد تا کاربران نسخه همراه مرورگر کروم و برخی مرورگرهای دیگر که بر مبنای Chromium فراوری شده اند، با مشکل امنیتی روبرو شوند.

با توجه به اینکه وصله امنیتی عرضه شده برای حل این مشکل تنها برای گوشی های جدیدتر عرضه شده، صرفاً کاربران نسخه 7 اندروید به بعد می توانند گوشی های خود را به روز نموده و از خطر یادشده رهایی یابند. این در حالی است کاربران نسخه های 5 و 6 اندروید قادر به دریافت و نصب وصله به روزرسان گوگل نیستند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 4 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1778

به "افشای 5سال جاسوسی هکرها از گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای 5سال جاسوسی هکرها از گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید