چگونه اسفنج های آرایش را تمیز کنیم؟

به گزارش مجله پریها، اسفنج های آرایشی قابل استفاده مجدد و مقاوم در برابر میکروب یا مخلوط کن های زیبایی جایگزینی سازگار با محیط زیست برای اسفنج های فوم پایه هستند. با این حال، مانند سایر ابزارهای آرایشی قابل استفاده مجدد، این اسفنج ها باید به طور منظم تمیز شوند. کثیفی، میکروب ها، روغن ها و سایر مواد زائد می توانند در یک اسفنج کثیف جمع شوند و به پوست شما آسیب برسانند. بیوتی بلندر های آرایش خود را با صابون مایع یا جامد به صورت روزانه یا هفتگی بشویید.

چگونه اسفنج های آرایش را تمیز کنیم؟

روش اول ؛ شستن اسفنج های آرایشی با صابون مایع

1. خیش کردن اسفنج آرایشی

اسفنج را با آب تازه خیس کنید. برای اینکه صابون به یک کف پاک کننده تبدیل شود، اسفنج کثیف شما باید خیس باشد. شیر آب را باز کنید و اسفنج قابل استفاده مجدد خود را زیر آب گرم قرار دهید. اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. اسفنج شما باید مرطوب باشد، نه خیس.

چگونه اسفنج های آرایش را تمیز کنیم؟

 

2. تمیز کردن با صابون مایع

اسفنج قابل استفاده مجدد را با صابون مایع تمیز کنید. یک قطره به اندازه یک سکه از شامپوی مایع بچه یا صابون ظرفشویی را در دست خود بریزید و اسفنج را بین کف دست خود بغلتانید. وقتی اسفنج تمام صابون را جذب کرد، آن را زیر آب گرم بشویید و آب اضافی آن را بگیرید. این کار را تکرار کنید تا آبی که از اسفنج می آید شفاف شود.

اسفنج های قابل استفاده مجدد بسیار جاذب هستند. برای پاک کردن تمام آرایش، ممکن است لازم باشد که از صابون استفاده کنید و اسفنج را چندین بار بشویید.

برخی از اسفنج‌های قابل استفاده مجدد که به آنها مخلوط‌کننده آرایش نیز می‌گویند، با پاک‌کننده‌های مایع با فرمول‌بندی خاص فروخته می‌شوند. تمیز کردن این اسفنج ها با شامپوی ملایم بچه یا صابون ظرفشویی باعث آسیب نمی شود.

3. خشک کردن اسفنج آرایشی

اسفنج قابل استفاده مجدد خود را خشک کنید. هنگامی که اسفنج شما تمیز شد، آب را ببندید و تمام آب اضافی آن را بگیرید. یک حوله تمیز بردارید و اسفنج خود را در آن بپیچید و بقیه آب اضافی را فشار دهید. این مرحله را چند بار تکرار کنید تا زمانی که احساس کنید اسفنج بیشتر خشک شده است. یک شب اسفنج را بگذارید تا کاملا خشک شود. همانطور که اسفنج قابل استفاده مجدد شما خشک می شود، به اندازه اصلی خود کوچک می شود. قبل از استفاده مجدد اسفنج باید کاملا خشک شود.

روش دوم ؛ شستن اسفنج های آرایشی با صابون جامد

1. مرطوب کردن اسفنج آرایش و صابون

اسفنج قابل استفاده مجدد و صابون خود را مرطوب کنید. برای مرطوب کردن اسفنج آرایشی خود، ابزار را زیر آب گرم قرار دهید. اسفنج مرطوب را کنار بگذارید و یک صابون ملایم و بدون عطر بردارید. صابون نواری را زیر صفحه قرار دهید تا خیس شود. نوار صابون را بین دستان خود بمالید تا زمانی که انگشتان و کف دستانتان با کف حبابدار پوشانده شود.

برخی از اسفنج های آرایشی قابل استفاده مجدد، که اغلب به نام مخلوط کننده آرایش نامیده می شوند، با پاک کننده های صابون جامد فروخته می شوند. با تمیز کردن آنها با صابون ملایم و بدون بو به این محصولات آسیبی وارد نمی کنید.

2. آغشته کردن اسفنج به کف صابون

چگونه اسفنج های آرایش را تمیز کنیم؟

کف را روی اسفنج خود ماساژ دهید، آبکشی کنید و این کار را تکرار کنید. اسفنج قابل استفاده مجدد را بردارید و کف صابونی را به ابزار زیبایی بمالید. وقتی اسفنج تمام کف را جذب کرد، آن را کاملاً زیر آب گرم بشویید و آب اضافی اسفنج را بگیرید. این فرآیند تمیز کردن، شستشو و فشار دادن اسفنج را تکرار کنید تا آبی که از اپلیکاتور آرایش می‌آید شفاف شود. همچنین می توانید اسفنج را روی نوار صابون بمالید. مطمئن شوید که تمام صابون را از اسفنج بشویید.

3. خشک کردن اسفنج در هوا

اجازه دهید اسفنج شما در هوا خشک شود. هنگامی که اسفنج بدون آرایش و صابون است، شیر آب را ببندید و آب اضافی را با دست یا یک حوله تمیز فشار دهید. یک حوله تازه روی پیشخوان خود بگذارید و اسفنج خود را صاف روی سطح جاذب آن قرار دهید. وقتی پد آرایشی شما به اندازه اصلی خود کوچک شد، متوجه خواهید شد که خشک است.

روش سوم ؛ نگهداری، تمیز کردن و دور انداختن اسفنج های آرایشی

1. اسفنج را خیس و مرطوب کنید

اسفنج های آرایشی قابل استفاده مجدد را خیس کنید تا از شر آلودگی یا لکه های سرسخت خلاص شوید. اگر تمیز کردن منظم آرایش یا آلودگی روی اسفنج شما را پاک نمی کند، اسفنج را به مدت 30 دقیقه در آب گرم و صابون قرار دهید. سپس آن را با آب تمیز بشویید و آب اضافی آن را بگیرید. قبل از استفاده مجدد، بگذارید کاملا خشک شود.

همچنین می توانید اسفنج را داخل یک کیسه توری قرار دهید و در چرخه آبکشی در ماشین لباسشویی خود بیندازید.

2. نگهداری جداگانه اسفنج ها

چگونه اسفنج های آرایش را تمیز کنیم؟

اسفنج خود را جداگانه نگهداری کنید. نگهداری صحیح اسفنج آرایشی عمر ابزار زیبایی را طولانی تر می کند. همچنین از رشد باکتری های ایجاد کننده جوش در داخل اسفنج شما جلوگیری می کند.

اسفنج خود را در فضای خنک، دارای تهویه مناسب و نور مناسب نگهداری کنید. اسفنج خود را داخل کشو، کابینت دارو یا کیسه لوازم آرایشی مهر و موم شده قرار ندهید.

اسفنج خود را روی پیشخوان حمام خود در یک ظرف صابون تمیز نگه دارید. این روش نگهداری اسفنج شما را در معرض هوای تازه و نور کشنده باکتری قرار می دهد.

هنگام سفر، اسفنج خود را در یک کیسه آرایش مشبک جداگانه نگه دارید. ابزار زیبایی جاذب و نرم خود را در کیسه ای پر از آرایش، میکروب و گوشه های تیز نیندازید.

3. تمیز و تعویض اسفنج برای پیشگیری از جوش

با تمیز کردن و تعویض اسفنج قابل استفاده مجدد خود از ایجاد جوش جلوگیری کنید. اسفنج های آرایشی قابل استفاده مجدد از یک فوم مقاوم در برابر میکروب ساخته شده اند. در حالی که این ابزارهای باکیفیت برای استفاده مجدد طراحی شده‌اند، اما در صورت عدم مراقبت صحیح و تعویض مکرر می‌توانند باکتری‌ها را جمع‌آوری کرده و خراب شوند.

اسفنج قابل استفاده مجدد خود را حداقل یک بار در هفته بشویید. اگر مستعد جوش زدن هستید، پس از هر بار استفاده اسفنج خود را بشویید. علاوه بر این، در طول یک بیماری همه گیر مانند COVID-19، باید اسفنج ها و سایر ابزارهای خود را بعد از هر بار آرایش تمیز و ضدعفونی کنید.

4. اسفنج های یکبار مصرف

اسفنج های آرایشی معمولی را پس از یک بار استفاده دور بریزید. اسفنج های آرایشی با فوم پایه برای چندین کاربرد در نظر گرفته نشده اند. این محصولات حاوی باکتری هایی هستند که می توانند باعث عفونت و/یا جوش شوند. پس از استفاده از اسفنج فوم، محصول را دور بیندازید. سعی نکنید این اسفنج ها را تمیز کنید. اگر به دنبال یک اسفنج قابل استفاده مجدد هستید، یک اسفنج یا مخلوط کن فوم مقاوم در برابر میکروب بخرید.

نکات :

_ برای خشک شدن سریعتر از فن استفاده کنید.

_ می‌توانید اسفنج‌های آرایش را با همان پاک‌کننده‌ای که برای تمیز کردن براش آرایشی استفاده می‌کنید، بشویید. شامپو، صابون ملایم یا پاک کننده آرایش صورت مورد علاقه شما این کار را انجام می دهد.

_ اسفنج خود را هر چند بار که لازم است بشویید تا کاملا تمیز شود.

انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4808

به "چگونه اسفنج های آرایش را تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه اسفنج های آرایش را تمیز کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اسفنج های آرایش را تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید