استودیوی سازنده بازی Dead Rising تعطیل شد

به گزارش مجله پریها، شرکت کپ کام در خبری بیان کرد استودیو کپکام ونکوور (Capcom Vancouver) تعطیل گردیده است. استودیوی کپ کام ونکوو وظیفه ساخت مجموعه بازی های شورش مردگان (Dead Rising) را برعهده داشت.

استودیوی سازنده بازی Dead Rising تعطیل شد

کپکام در بیانیه ای درباره این موضوع گفت: با توجه به نتایج آنالیز بازی های در حال ساخت کپکام ونکوور، شرکت کپ کام تصمیم گرفته پروژه های این تیم را لغو کند و تمرکز خود را برروی ساخت بازی های بزرگ در ژاپن بگذارد.

158 نفر از کارمندان استودیوی کپ کام ونکوور شغل خود را از دست داده اند: تعداد بسیار کمی از کارکنان شرکت تا ماه ژانویه سال آینده به منظور نهایی کردن تعطیلی استودیو و سایر تدارکات به کار خود ادامه خواهند داد.

کپکام ونکوور در سال 2005 تاسیس شد. بیشتر شهرت این شرکت به خاطر ساخت بازی های مجموعه Dead Rising است؛ این بازی اکشن سوم شخص حال و هوای آخرالزمانی و روی مبارزه با زامبی ها تمرکز دارد. با اینکه قسمت اول Dead Rising در ژاپن ساخته شد، اما دنباله های این مجموعه همگی توسط این استودیو ساخته شدند. پیش بینی می شد که قسمت جدید این سری در آینده ای نزدیک معرفی و منتشر شود.

در ماه فوریه سال جاری اعلام شد که بیش از 30 درصد اعضای استودیو از کار خود برکنار شدند. کپکام در آن موقع گفت که این تیم به پشتیبانی خود از بازی موبایلی Puzzle Fighter و ساخت قسمت های جدید Dead Rising ادامه خواهد داد.

حالا با توجه به تعطیل شدن این استودیو، تعیین نیست چه آینده ای در انتظار Dead Rising است.

تعدادی از منابع مدعی گردیده اند که بسیاری از اعضای این تیم در استودیو EA Vancouver مشغول به کار گردیده اند. در سمتی دیگر بعضی از افراد گفته اند که کپکام با لغو کردن پروژه این استودیو، بیش از 40 میلیون دلار ضرر نموده است. با این حال، بعید به نظر می رسد که این رقم بتواند ضربه محکمی به برنامه مالی کپکام وارد کند.

این شرکت در اوایل سال جاری بازی Monster Hunter: World را روانه بازار کرد و موفق شد تا رقم بالایی را از فروش این اثر کسب کند. با توجه به این آمار و ارقام، کپکام به راحتی می تواند به اهداف خود در نیمه اول سال مالی دست پیدا کند.

منبع: Kotaku

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1305

به "استودیوی سازنده بازی Dead Rising تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استودیوی سازنده بازی Dead Rising تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید