اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد؛ امشب

به گزارش مجله پریها، خبرگزاری خبرنگاران- اختتامیه سیزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد امشب با پخش زنده از شبکه چهارم سیما برگزار می گردد.

اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد؛ امشب

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این مراسم ساعت 23 در برنامه شب روایت شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

در این برنامه جمعی از مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیران علمی و اجرایی جایزه ادبی جلال حضور دارند و ارتباط تلفنی و تصویری با برندگان جایزه ادبی جلال آل احمد و مصاحبه با بعضی نویسندگان و مستندنگاران برگزیده در بخش ویژه دفاع مقدس از جمله بخش های آئین اختتامیه جایزه ادبی جلال خواهد بود.

جایزه ادبی جلال، معتبرترین جایزه در زمینه ادبیات داستانی است که در چهار گروه رمان و داستان بلند، مستندنگاری، نقد ادبی و مجموعه داستان کوتاه (بر اساس حروف الفبای نام ناشر) به برگزیدگان هر بخش اعطا می گردد.

این جایزه هرسال به مناسبت تولد جلال آل احمد در 11 آذر برگزار می شد که سال جاری به دلیل شرایط کرونایی، زمان برگزاری آن به تعویق افتاد.

جلال آل احمد متولد سال 1302 و در گذشته در سال 1348 است که در طول عمر کوتاه خود داستان های زیادی با موضوع های متنوع از پرداختن به طبقات محروم جامعه، تا موضوع های دینی و سیاسی و سفرنامه به نگارش در آورد.

شاخص ترین کتاب های جلال آل احمد عبارت از مدیر مدرسه، غربزدگی، خسی در میقات، در خدمت و خیانت روشنفکران، دید و بازدید و نون و القلم است.

ساده نویسی و استفاده از زبان و لحن عموم مردم در محاوره از ویژگی های نثر جلال است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3930

به "اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد؛ امشب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد؛ امشب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید