احتمال ذوب شدن نیمی از یخچال های طبیعیِ میراث جهانی یونسکو

به گزارش مجله پریها، کارشناسان نسبت به از بین رفتن یخچال های طبیعی در نیمی از میراث جهانی یونسکو تا سال 2100 میلادی هشدار دادند.

احتمال ذوب شدن نیمی از یخچال های طبیعیِ میراث جهانی یونسکو

به گزارش خبرنگاران، محققان در این بررسی تاکید کردند درصورتیکه روند انتشار گازهای گلخانه ای روال گذشته را داشته باشد یخچال های طبیعی در نیمی از میراث های دنیای یونسکو تا سال 2100 ناپدید می شوند.

این مناطق دربردارنده بخشی از منحصربه فردترین یخچال های طبیعی دنیا از قبیل یخچال آلیتچ در کوه های آلپ در سوئیس و یخچال خومبو در هیمالیاست.

کارشناسان با در نظر دریافت انتشار قابل توجه گازهای گلخانه ای در 21 مورد از 46 میراث طبیعی یونسکو، از بین رفتن یخچال های طبیعی را تا سال 2100 پیش بینی کرده اند.

همچنین حتی در صورت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2100، هشت مورد از یخچال های طبیعی در این مناطق از بین خواهند رفت.

به گزارش سایت اطلاع رسانی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، همچنین در این گزارش پیش بینی شده است که 33 تا 60 درصد از مجموع حجم یخچال های طبیعی موجود در سال 2017 تا سال 2100 از بین خواهند رفت.

کارشناسان هشدار می دهند که ناپدید شدن منحصربفردترین یخچال های طبیعی فاجعه بار است و پیامدهای جدی را در تامین منابع آب، بالا آمدن سطح آب دریا و الگوهای آب و هوایی در سراسر دنیا به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2444

به "احتمال ذوب شدن نیمی از یخچال های طبیعیِ میراث جهانی یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ذوب شدن نیمی از یخچال های طبیعیِ میراث جهانی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید