آیا گوشی های وان پلاس، شیائومی و اوپو در چین حاوی جاسوس افزار هستند؟

به گزارش مجله پریها، طبق ادعای پژوهشگران چندین دانشگاه، گوشی های وان پلاس، شیائومی و اوپو که در چین به فروش می رسند، حاوی جاسوس افزار هستند و بدون نوتیفیکیشن یا رضایت کاربر، آغاز به جمع آوری اطلاعات شخصی آن ها می نمایند که نتیجه اش ردیابی دائمی کاربر و بعلاوه معین شدن هویتشان خواهد بود.

آیا گوشی های وان پلاس، شیائومی و اوپو در چین حاوی جاسوس افزار هستند؟

طبق ادعای پژوهشگران چندین دانشگاه، گوشی های وان پلاس، شیائومی و اوپو که در چین به فروش می رسند، اطلاعات کاربران را جمع آوری می نمایند.

طبق ادعای پژوهشگران چندین دانشگاه، گوشی های وان پلاس، شیائومی و اوپو که در چین به فروش می رسند، حاوی جاسوس افزار هستند و بدون نوتیفیکیشن یا رضایت کاربر، آغاز به جمع آوری اطلاعات شخصی آن ها می نمایند که نتیجه اش ردیابی دائمی کاربر و بعلاوه معین شدن هویتشان خواهد بود.

این پژوهش که به وسیله پژوهشگران چندین دانشگاه ازجمله ادینبرو و کالج ترینیتی دوبلین اجرا شده است، نشان می دهد که گوشی های هوشمند شیائومی، وان پلاس، و اوپو ریلمی که از محبوب ترین برند ها در چین هستند، به وسیله سیستم عامل های خود و بعلاوه اپ های پیش فرض حجم بالایی از اطلاعات حساس کاربران را جمع آوری می نمایند.

گوشی های چینی اطلاعات مختلفی را بدون رضایت کاربر جمع آوری می نمایند

آن طور که پژوهشگران مدعی شده اند، این گوشی های فروخته شده در چین می توانند اطلاعات منحصر به فرد کاربر را جمع آوری و به جای دیگری منتقل نمایند. این اطلاعات شامل مواردی مانند شماره IMEI و آدرس MAC، شناسه های مکان مانند مختصات GPS، تنظیمات و اطلاعات مربوط به شماره تلفن، الگو های استفاده از اپ ها و درنهایت داده های اجتماعی مانند شماره تلفن مخاطبین و تاریخچه پیامک می گردد.

وان پلاس 9R

کاربران از اینکه اطلاعاتشان جمع آوری می گردد، اطلاعی ندارند و البته ظاهراً نمی توانند مانع چنین کاری هم شوند؛ بنابراین اطلاعات حساس آن ها جمع آوری و به مکانی دیگر منتقل می گردد.

محققان در این مطالعه گوشی های وان پلاس 9R، شیائومی ردمی نوت 11 و اوپو ریلمی Q3 پرو را مورد آنالیز قرار دادند. البته این پژوهش روی گوشی هایی اجرا شده است که در کشور چین با نسخه مخصوص اندروید به فروش رسیده اند؛ بنابراین این نگرانی برای کاربران در بازار جهانی وجود ندارد؛ بااین حال چنین اخباری می توانند روی تفکر کاربران در بازار های جهانی هم تأثیرگذار باشد.

نسخه چینی اندروید شامل تعداد بالایی اپ های پیش فرض می گردد که خبری از آن ها در بازار جهانی نیست و بعلاوه کاربران برای اعطای مجوز به آن ها، اختیار عمل بسیار بالاتری در کشور های دیگر دارند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4783

به "آیا گوشی های وان پلاس، شیائومی و اوپو در چین حاوی جاسوس افزار هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گوشی های وان پلاس، شیائومی و اوپو در چین حاوی جاسوس افزار هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید