شروع اکران آنلاین کودتای 53 ، دلنوشته بغض آلود کارگردان شنای پروانه

به گزارش مجله پریها، محمد کارت، کارگردان شنای پروانه دلنوشته ای با بغض منتشر نموده و گفته است: کرونا شرایط را غیرقابل پیش بینی، پیش برد، اما ما هرگز انتظار نداشتیم زخم آخر را با قاچاق فیلم بخوریم.

شروع اکران آنلاین کودتای 53 ، دلنوشته بغض آلود کارگردان شنای پروانه

به گزارش خبرنگاران، در میانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، انتشار نسخه قاچاق فیلم سینمایی شنای پروانه سینمای ایران را بهت زده کرد. چاره ای نبود جز اینکه فیلم به صورت قانونی روی پرده سینما اکران گردد تا شاید جلوی ضرر گرفته گردد. به همین دلیل، این فیلم تحسین شده از امروز (پنجشنبه 23 بهمن ماه) مجدداً در سالن های سینما روی پرده می رود.

همزمان با اکران این فیلم، محمد کارت کارگردان آن یادداشتی بدین توضیح منتشر نموده است:

دلنوشته ای با بغض

برای فیلم عزیزم شنای پروانه که تنش آماج زخم های یکی پس از دیگری شد و تمثال شریفش تبدیل شد به پیکری هرجایی.

فیلمی که اگر احوال دنیا به هم نمی ریخت و کرونا نبود، به اذعان کارشناسان، می توانست پرونده موفقیت هایش را با جابجا کردن رکورد های فروش ادامه دهد.

اما این اپیدمی که به یکباره سالن های سینما را به تعطیلی کشاند و باعث شد شنای پروانه با تصمیم عجولانه و بی درایت و با وعده های سر خرمن، برای بازگشایی فرمایشی سالن های سینما پس از تعطیلی چندماهه، سینه سپر کند و پیش قدم گردد تا سینما زنده بماند.

اما پس از چند روز پشتش را خالی دید و اکرانش متوقف و بلاتکلیف رها شد.

کرونا شرایط را غیرقابل پیش بینی، پیش برد، اما ما هرگز انتظار نداشتیم زخم آخر را با قاچاق فیلم بخوریم.

حالا که شنای پروانه پیکرش سلاخی شده و به پیشنهاد عده ای ناجوانمرد که مردم را تشویق می نمایند فیلمی که نفسش گرم است را با سردی نارضایتی ما غیرقانونی ببینند.

با اکران دوباره فیلم در سینما ها مخالف بوده و هستم.

چرا که در موقعیت کرونایی بهترین گزینه اکران آنلاین است یا اکران پرده و آنلاین همزمان باهم.

نه اینکه با تصمیمات چندپاره در اکران، مردم گیج شوند.

حالا دیگر شنای پروانه با تکیه بر موفقیت هایش در ارتباط با مخاطب تنها فیلم من نیست بلکه نماینده سینماست.

پس لطفا عزیزان بر پیکر کم جان سینما زخم نزنید.

من با نهایت دقت در کوچکترین اجزاء، سعی کردم فیلمی در شأن دیدگان شما بسازم.

فیلمی که سال گذشته در تمام عناصر کاندید جایزه بود و سال جاری هم در اختتامیه جشنواره فجر هفتمین سیمرغ بلورینش، سیمرغ بهترین آنونس را هم از آن خود کرد که نشان از دقت و تعهد در تمام اجزایش است.

از مردم بامرام و حامیان همیشه سینما می خواهم و خواهش می کنم فیلم را به صورت قانونی ببینند.

خدمت آنان هم که خواسته یا ناخواسته فیلم را غیرقانونی دیده اند، پیشنهاد می دهم برای آرامش وجدان خودشان و رضایت ما یا فیلم را دوباره بر پرده سینما ببینند یا در زمان اکران آنلاین دوباره تماشایش نمایند.

عاشقانه هنرمند-مخاطب همیشه کامل نیست، گاهی یکی دیگری را ناامید می نماید.

یقین داشته باشید من همیشه کوشش میکنم تا پای جان به سهم و وظیفه خودم پایبند باشم و از مخاطبان عزیز و شریف هم خواهشمندم که سهمشان را ادا نمایند.

سینما پیوند وفادارانه ما و شما را می خواهد.

مخلصِ چشم و گوش و عقلِ عزیز شما

محمد کارت

* شروع اکران آنلاین کودتای 53 و قصه بولوار

اکران اینترنتی فیلم های هنر و تجربه از امروز (پنجشنبه 23 بهمن) در صفحه مخصوص این موسسه در پلتفرم هاشور به قیمت 12 هزار تومان شروع می گردد.

در ادامه همکاری های مشترک بین موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان با پلتفرم نمایش برخط (آنلاین) هاشور که با برگزاری آنلاین دو هفته فیلم اروپایی و ایتالیایی شروع شد، صفحه اختصاصی هنروتجربه در این پلتفرم راه اندازی شده است و در اولین گام دو فیلم مستند کودتای 53 به کارگردانی تقی امیرانی و قصه بولوار به کارگردانی داود اشرفی اکران آنلاین خود را شروع می نمایند.

علاقمندان می توانند برای خرید بلیت و دیدن این فیلم ها با استفاده از پیوند https://hashure.com/art-experience-list به صفحه اختصاصی هنر و تجربه در پلتفرم هاشور مراجعه نمایند.

خرید بلیت برای دیدن فیلم مستند کودتای 53 فقط در داخل ایران امکانپذیر است، ولی خرید بلیت و امکان تماشای قصه بولوار از داخل و خارج ایران امکانپذیر است.

فیلم کودتای 53 که از آثار جدید اکران این موسسه است به طور همزمان روی پرده سینما های هنروتجربه نیز می رود.

تقی امیرانی مستندساز ایرانی ساکن انگلیس و والتر مرچ تدوینگر فیلم هایی همچون اینک آخرالزمان، مکالمه و بیمار انگلیسی، حین تحقیق برای ساخت فیلم مستندی دربا ره کودتای 28 مرداد 1332 به مدارک و اسنادی دست یافت که دهه ها از چشم عموم مردم و اغلب تاریخ نویسان این حوزه پنهان بوده است؛ اسنادی که نه تنها امکان بیان روایتی دقیق تر از کودتا را فراهم آورده است بلکه بسیاری از زوایای تاریک تاریخ 67 ساله این رویداد را نیز روشن نموده است.

قصه بولوار پیش از این در سینما های هنروتجربه اکران شده و با استقبال مخاطبان نیز رو به رو شده است. این مستند به وقایع مختلف و حوادث اجتماعی ای که با بولوار کشاورز پیوند خورده اند، اشاره دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4005

به "شروع اکران آنلاین کودتای 53 ، دلنوشته بغض آلود کارگردان شنای پروانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اکران آنلاین کودتای 53 ، دلنوشته بغض آلود کارگردان شنای پروانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید