14 نکته ی مهم برای انتخاب هتل خوب که به شما نمی گویند

به گزارش مجله پریها، وقتی صحبت از سفر رفتن به میان می آید قبل از اینکه به وسایل مورد احتیاج و مسیر رسیدن به مقصد فکر کنیم، در فکر محل اقامت هستیم. تنوع اقامتگاه هایی که در مقصد می توانیم پیدا کنیم بستگی به نوع اقلیم و مقدار توریستی بودن آن دارد اما معمولا همه شهرها، چه کوچک و چه بزرگ، یک هتل دارند. به همین علت می توان گفت که هتل همواره می تواند به عنوان اقامتگاه در نظر گرفته گردد. اما چطور برترین هتل را انتخاب کنیم؟ اصلا نشانه های یک هتل خوب چیست؟ در این مطلب از خبرنگاران مگ برای شما یک راهنمای انتخاب هتل خوب آماده نموده ایم که به شما یاری می نماید به راحتی برترین هتل در شهر مقصد را شناسایی و انتخاب کنید. این راهنما شامل 16 نکته عالی و حرفه ای برای انتخاب هتل خوب است. پس اگر اهل سفر و از علاقمندان اقامت در هتل هستید، خواندن این مطلب درباره نحوه انتخاب هتل خوب را از دست ندهید.

14 نکته ی مهم برای انتخاب هتل خوب که به شما نمی گویند

1. بدترین گزینه ها را با یاری رتبه بندی حذف کنید

رتبه بندی هتل ها را در یکی از سایت های ارائه دهنده خدمات رزرو هتل آنالیز کنید. با یاری فیلتر امتیاز یا ستاره های هتل، مواردی که امتیاز پایین دارند یا ستاره های کمی دارند را از لیست حذف کنید تا فقط برترین هتل ها باقی بمانند. مثلا فقط هتل های 4 و 5 ستاره را به شما نشان دهد. با این کار در زمان لازم برای آنالیز هتل های مقصد صرفه جویی می کنید.

2. بر اساس قیمت جست وجو کنید

وقتی لیست هتل های مقصد را بر اساس امتیاز مرتب کردید نوبت به آنالیز آن ها از نظر قیمت می رسد. اگر دوست دارید زیاد در هتل بمانید بهتر است هتلی را انتخاب کنید که اتاق های عالی داشته باشد و اتاق را به صورت اشتراکی در اختیار شما قرار ندهد. اما وقتی محدودیت بودجه دارید یا تمایل دارید بیشتر به گردش در مقصد بپردازید می توانید یک هتل مقرون به صرفه قیمت انتخاب کنید و فقط برای استحمام و استراحت در آن حضور داشته باشید.

3. بر اساس موقعیت مکانی هتل روی نقشه جست وجو کنید

بعد از قیمت، نوبت به آنالیز موقعیت مکانی هتل می رسد. هتلی را انتخاب کنید که به مکان های مورد نظر شما نزدیک باشد. مثلا اگر قصد دارید مکان های توریسیتی و تاریخی شهر مقصد را ببینید بهتر است هتلی در نزدیکی این مکان ها انتخاب کنید تا هزینه های رفت و آمد شما کمتر گردد. شاید در یک سفر دوست داشته باشید که به ایستگاه قطار، مترو یا اتوبوس نزدیک باشید، پس باید هتلی در نزدیکی این لوکیشن ها انتخاب کنید.

پس آنالیز موقعیت مکانی هتل روی نقشه را از قلم نیاندازید. بعلاوه با آنالیز لوکیشن هتل روی نقشه های آنلاین می توانید تمام مکان های مهم، تفریحی، تاریخی، توریستی و حتی رستوران های اطراف آن را آنالیز کنید و بر همین اساس، برنامه ریزی برای سفر خود را انجام دهید.

4. قبل از رزرو محل هتل را آنالیز کنید

وقتی با انجام مراحل قبل به یک لیست چندتایی از هتل ها رسیدید نوبت به آزمایش و آنالیز محله ای است که هتل در آن قرار گرفته است. اهمیت این موضوع وقتی تنهایی سفر می کنید بسیار بیشتر به چشم می آید. روی نقشه خیابان های اطراف هتل را آنالیز کنید. حتی می توانید شرایط واقعی خیابان ها را با یاری نقشه آنلاین گوگل آنالیز کنید. عکس هایی که افراد مختلف در گوگل مپ آپلود نموده اند را ببینید و آن ها را با دقت آنالیز کنید.

درباره محله ای که هتل در آن واقع شده است در گوگل جست وجو کنید و ببینید آیا به عنوان محله خوب شناخته می گردد یا خیر. در لیست زیر چند نکته ساده اما مهم که باید به آن ها دقت کنید را نوشته ایم:

  • ببینید درِ سطل زباله ها بسته است یا زباله ها در خیابان ریخته
  • آنالیز کنید که در اطراف هتل فروشگاه قرار گرفته است یا خیر
  • ببینید که فروشگاه های اطراف مجهز به دوربین مداربسته هستند یا خیر (در مواقع ضروری این دوربین ها به شما یاری می نمایند)
  • دسترسی به خیابان اصلی را آنالیز کنید. بهتر است خیلی از خیابان اصلی فاصله نداشته باشید و هتل در کوچه پس کوچه قرار نگرفته باشد.

5. نظر مسافران قبلی را بخوانید

به سایت هتل و سایت های مختلفی که خدمات رزرو هتل ارائه می دهند سر بزید، هتل مورد نظر را پیدا کنید و نظر مسافرهای قبلی را بخوانید. این نظرها می تواند یک راهنمای انتخاب هتل خوب برای شما باشد. هم نظرات مثت را بخوانید و هم نظرات منفی، معمولا نکاتی که در نظرات منفی وجود دارد می تواند از وجود یک مشکل بزرگ خبر بدهد.

اولویت برای خواندن کامنت ها به تاریخ های اخیر است. مثلا وقتی در زمستان 2 سال پیش یک کامنت ثبت شده ممکن است موضوع تا امروز به کلی تغییر نموده باشد. پس بهتر است کامنت های مربوط به تاریخ های نزدیک به سفر خود را آنالیز کنید.

6. روی امکاناتی که واقعا به آن ها احتیاج دارید تمرکز کنید

لیست امکانات هتل را آنالیز کنید و ببینید آیا به همه آن ها احتیاج دارید یا نه. مثلا ممکن است یک هتل مجهز به باشگاه بدنسازی حرفه ای باشد اما شما حتی چند دقیقه هم از آن استفاده نکنید. پس چرا باید هزینه اضافی بابت آن پرداخت کنید؟ وقتی قصد رزرو هتل دارید فقط روی امکاناتی که واقعا احتیاج دارید تمرکز کنید. مثلا:

  • سرویس حمل ونقل هتل
  • وجود پارکینگ مخصوص هتل (در صورت سفر با ماشین شخصی)
  • اینترنت پرسرعت و امن (در صورت احتیاج به استفاده از آن)
  • وجود گاوصندوق یا صندوق امانات در هتل (در صورت به همراه داشتن وسایل ارزشمند و جواهرات)

حتی بعد از پیدا کردن امکاناتی که احتیاج دارید باید جست وجوی خود را عمیق تر کنید و ببینید استفاده از آن ها رایگان است یا باید برای آن هزینه پرداخت کنید. این موضوع می تواند در انتخاب هتل بسیار موثر باشد. اگر قرار است از خدماتی مثل شست وشوی لباس یا سرویس حمل ونقل بهره ببرید حتما نظرات مسافران قبلی درباره این خدمات را بخوانید.

7. اینترنت هتل را آنالیز کنید

اگر در طول مدت اقامت خود احتیاج به استفاده از WiFi هتل دارید حتما آن را آنالیز کنید. اینترنت رایگان همواره به معنای دسترسی به اینترنت مناسب نیست. گاهی WiFi رایگان فقط در لابی ارائه می گردد و نمی توانید در اتاق از آن بهره ببرید. گاهی اوقات آنقدر سرعت اینترنت رایگان هتل کم است که اصلا قابل استفاده نیست و شما باید برای دریافت اینترنت پرسرعت هزینه اضافه پرداخت کنید. بعلاوه مقدار امنیت شبکه WiFi رایگان را آنالیز کنید تا مطمئن شوید اطلاعات شما هک نمی گردد. این موضوع را می توانید به راحتی از روی کامنت مسافران قبلی آنالیز کنید.

8. صبحانه و حمل ونقل هتل همواره رایگان نیست، آن را آنالیز کنید

معمولا صبحانه و سرویس حمل ونقل فرودگاهی در اغلب هتل ها رایگان است اما برای اطمینان حتما این مورد را در اطلاعات هتل آنالیز کنید. چون ممکن است این موارد در هتل مورد نظر شما شامل هزینه گردد و وقتی بدون اطلاع قبلی با آن روبرو می شوید احساس خوشایندی به شما دست ندهد. همانطور که گفتیم کامنت مسافرهای قبلی یک راهنمای انتخاب هتل خوب است. پس علاوه بر آنالیز اطلاعات هتل، تجربه مسافران قبلی را هم بخوانید و ببینید آیا واقعا این سرویس ها در هتل رایگان بوده اند یا بابت آن ها هزینه پرداخت نموده اند.

9. گزینه نگهداری چمدان در هتل را از قلم نیاندازید

اغلب هتل ها محلی برای نگهداری چمدان های شما دارند تا بتوانید به راحتی وسایل خود را در آن جا قرار داده و منتظر آماده شدن اتاقتان بمانید. بعلاوه در صورت تحویل اتاق و تمایل به ماندن در هتل برای چند ساعت دیگر، مثلا برای صرف ناهار یا شام، می توانید از این سرویس بهره ببرید. پس حتما در آنالیز های خود به این گزینه دقت کنید.

بعلاوه آنالیز کنید که این سرویس به صورت رایگان ارائه می گردد یا باید برای استفاده از آن هزینه اضافه پرداخت کنید. معمولا این گزینه در هتل ها رایگان است اما باز هم بهتر است این موضوع را آنالیز کنید تا غافلگیر نشوید. پیشنهاد می کنیم برای آنالیز دقیق ترِ این خدمات، عکس هایی که مسافران از این سرویس گذاشته اند را در کنار خواندن کامنت ها آنالیز کنید و ببینید آیا کیفیت نگهداری خوب است یا خیر.

10. رستوران هتل و غذاخوری های اطراف آن را آنالیز کنید

ساعت سرو و تنوع غذایی هتل ها همواره محدود به یک یا دو منوی خاص است. پس بهتر است غذاخوری ها و رستوران های اطراف هتل را هم آنالیز کنید. شاید شما تمایل داشته باشید ناهار یا شام خود را در ساعتی غیر از ساعت معین شده به وسیله هتل بخورید. شاید هم در طول شب یا در بین وعده های غذایی دوست داشته باشید میان وعده بخورید.

وقتی هتل در منطقه ای دور از رستوران ها و غذاخوری ها باشد شما فقط و فقط محدود به کافه و رستوران هتل می شوید. بعلاوه وقتی هتل در منطقه ای دور از رستوران ها و کافه ها باشد شما مجبور هستید بابت سفارش غذا از نزدیک ترین رستوران هزینه زیادی پرداخت کنید. پس حتما هتلی را انتخاب کنید که به کافه ها، غذاخوری ها و رستوران های شهر مقصد نزدیک باشد.

البته اگر هدف شما از مسافرت تماشا مکان های تاریخی یا طبیعت خاص منطقه است، ممکن است مجبور باشید در یک هتل دورافتاده اقامت کنید. پس حتما تنقلات و خوراکی های مورد علاقه تان را خریداری کنید و با خود به هتل ببرید تا کمتر دچار مشکل شوید. این موضوع در کاهش هزینه های سفر خارجی بسیار موثر است.

11. ساعت کاری هتل را آنالیز کنید

معمولا هتل ها در شهرهای بزرگ به صورت 24 ساعته کار می نمایند اما وقتی به یک شهر کوچک یا منطقه ای دورافتاده سفر می کنید باید حتما ساعت آغاز به کار، تعطیلی و ساعت پذیرش مسافر در هتل را آنالیز کنید.

12. شرایط لغو رزرو را آنالیز کنید

همواره هتلی را رزرو کنید که امکان کنسلی دارد. به هر حال ممکن است اتفاقی پیش بیاید که مجبور به لغو سفر خود شوید. پس باید بتوانید که هزینه پرداخت شده بابت رزرو را دریافت کنید. بعد از انتخاب هتل با امکان کنسلی، شرایط کنسل کردن و استرداد وجه را آنالیز کنید و مناسب ترین شرایط را بر اساس اولویت هایتان انتخاب کنید.

13. اولویت هایتان را از قلم نیاندازید

همانطور که چندین بار در بخش های مختلف راهنمای انتخاب هتل خوب اشاره کردیم، باید موارد خاص و گزینه های رفاهی هتل را بر اساس احتیاجتان آنالیز کنید. پس بر اساس شرایط خود این امکانات را بسنجید. مثلا امکان دسترسی به ویلچیر، چشم انداز اتاق، در دسترس بودن پارکینگ یا محل مخصوص بازی بچه ها از گزینه هایی است که برای افراد مختلف می تواند در اولویت باشد یا برعکس، اصلا به آن ها احتیاجی نداشته باشد.

بعلاوه اگر دوست دارید با هزینه کم در شهر گردش کنید، حتما دسترسی به حمل ونقل عمومی مثل اتوبوس و مترو را آنالیز کنید. به صورت خلاصه اول باید لیست احتیاجهای خود در سفر را نوشته و اولویت بندی کنید، سپس بر اساس آن امکانات هتل را آنالیز کنید.

14. قیمت و ارزش در انتخاب هتل برابر نیستند

هتل های 5 ستاره زیادی وجود دارند که می توانند شما را ناامید نمایند یا برعکس، هاستل های مقرون به صرفه قیمت زیادی هم وجود دارند که می توانند برترین تجربه سفر را برای شما بسازند. پس همواره گران قیمت بودن هتل علت بر عالی بودن آن نیست. اینجاست که ارزش آنالیز نظرات مسافران قبلی معین می گردد. چون می توانید متوجه شوید هزینه ای که می پردازید ارزشش را دارد یا خیر.

مرور کلی

در راهنمای انتخاب هتل خوب که خواندید 14 نکته مهم برای انتخاب یک هتل خوب و مناسب برای سفرهای شما را بیان کردیم. با آنالیز موارد مطرح شده در راهنمای انتخاب هتل مناسب، می توانید مطمئن باشید که برترین گزینه ممکن را انتخاب نموده اید و می توانید از سفر و اقامت خود نهایت لذت را ببرید.

منبع: mywanderlustylife

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1403 بروزرسانی: 21 خرداد 1403 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4907

به "14 نکته ی مهم برای انتخاب هتل خوب که به شما نمی گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 نکته ی مهم برای انتخاب هتل خوب که به شما نمی گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید