یونان در انتظار بازگشت گردشگران

به گزارش مجله پریها، آکروپولیس اخیرا بعد از ماه ها تعطیلی بار دیگر به روی بازدیدنمایندگان باز شده است؛ هرچند در روزهای بهاری که این مکان معمولا مملو از گردشگران است در شرایط کنونی فقط تعداد کمی از بازدیدنمایندگان داخلی از آن دیدن می نمایند.

یونان در انتظار بازگشت گردشگران

ایسنا: به نقل از بی بی سی، در سراسر اروپا مردم در انتظار معین شدن شرایط سفرهای خارجی در تعطیلات تابستانی هستند؛ در حال حاضر بسیاری از کشورها این سفرها را ممنوع یا مردم را از سفر رفتن دلسرد نموده اند. برای مثال در بعضی از این کشورها مسافران بازگشتی باید مدتی را در قرنطینه سپری نمایند.

یونان یکی از کشورهایی است که به شدت به صنعت گردشگری وابسته است و به دنبال راهی برای بازگرداندن مسافران خارجی است که واکسینه شده اند و یا نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه می نمایند. با توجه به این که آمار ابتلا به ویروس کرونا همچنان در بسیاری از نقاط اروپا فرایند افزایشی دارد شرایط گردشگری یونان نیز نامعین است.

در شرایط عادی، ماه آوریل شروع فصل گردشگری برای قایق داران آتنی است اما این فرایند هم به دلیل همه گیری کرونا با وقفه روبرو شده است.

یونان امیدوار است بتواند از اواسط می میزبان مسافران باشد اما معین نیست در آن موقع چه تعدادی از کشورها امکان سفر برای شهفرایندان شان را فراهم نمایند.

درحالی که به نظر می رسد آمار ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا رو به کاهش است، بسیاری از نقاط اروپا با افزایش آمار مبتلایان به این ویروس روبرو هستند. محدودیت های کرونایی سختگیرانه ای همچنان در یونان درحال اجرا است. در مرکز آتن رستوران ها و سوغاتی فروشی ها همچنان تعطیل هستند.

ادامه این شرایط ناامیدی شهفرایندان این منطقه را به دنبال داشته است چراکه صنعت گردشگری در یونان حدود یک پنجم اقتصاد این کشور را در برگرفته است.

بیشتر بخوانید:

یونان میخواهد تمام کارکنان بخش گردشگری را تا تابستان واکسینه کند و از اجرای طرح ارائه گواهی یا گذرنامه واکسن برای راه دادن گردشگران خارجی به کشور نیز استقبال نموده است.

اتحادیه اروپا نیز مذاکره درباره صدور یک گذرنامه دیجیتالی را که نشان دهنده شرایط واکسینه شدن، نتیجه آزمایش کرونا و آنتی بادی این ویروس است شروع نموده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4082

به "یونان در انتظار بازگشت گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان در انتظار بازگشت گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید