کناره گیری بنیان گذاران اینستاگرام بخاطر اختلاف نظر با فیس بوک

به گزارش مجله پریها، برخی گزارش ها حاکی است بنیان گذاران اینستاگرام تحت تاثیر اختلافات احتمالی با موسس شرکت مادر فیس بوک، از سمت خود کناره گیری نموده اند.

کناره گیری بنیان گذاران اینستاگرام بخاطر اختلاف نظر با فیس بوک

به گزارش خبرنگاران، به نقل از وب سایت The Verge، اپلیکیشن اینستاگرام که بدون شک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان محسوب می گردد، به نظر می رسد که در سال های آتی با رویکرد متفاوتی روبرو خواهد شد چراکه دو نفر از بنیانگذاران و موسسان اصلی آن از اینستاگرام خداحافظی نموده اند. با اینکه هیچ یک از آن ها از علت دقیق کناره گیری خود سخن نگفته است، گفته می گردد کوین سیستروم و مایک کریگر، به عنوان بنیانگذاران اینستاگرام و سپس مدیران اجرایی و فنی در این شبکه اجتماعی، به خاطر اختلاف نظر با مارک زوکربرگ - موسس و مدیرعامل شرکت فیس بوک - که چند سال پیش مالکیت اینستاگرام را تصاحب کرد، کناره گیری نموده اند.

بسیاری از تحلیلگران فعال در این حوزه بر این باورند که علت اصلی کناره گیری این دو نفر بخاطر مخالفت و جهت گیری های تجاری متفاوت این شبکه اجتماعی پس از خریداری آن توسط فیس بوک در سال 2012 میلادی بوده است.

کریگر که هم اکنون عنوان مدیرعامل اسبق اینستاگرام را با خود به همراه دارد، روز گذشته با انتشار بیانیه ای اظهار کرد که تصمیم گرفته اندکی به استراحت و زندگی شخصی خود بپردازد و خلاقیت و کنجکاوی را باری دیگر در خود و فعالیت های خود احیا کند. وی ادامه داده که بخاطر هشت سال فعالیتش در اینستاگرام و شش سالی که با فیس بوک همکاری نموده است، سپاسگذار و قدردان است.

زوکربرگ نیز به عنوان مدیرعامل و موسس فیس بوک، در واکنش به خبر قطع همکاری این دو نفر مطرح نمود: من حقیقتا از کار کردن با سیستروم و کریگر لذت بردم چراکه آن ها مدیران فوق العاده با استعداد و توانایی های استثنایی هستند.

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار می رود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر رده های سنی نموده اند.

این شبکه اجتماعی در ماه سپتامبر سال گذشته 2017 میلادی به رکوردی بی سابقه در میان شبکه های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از 800 میلیون کاربر فعال در ماه بود. این خبر در حالی منتشر گردیده است که چندماه پیش جان کوم، یکی از بنیان گذاران واتس اپ که در سال 2014 میلادی به تصاحب و مالکیت فیس بوک درآمد، تیم این شرکت را ترک کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 653

به "کناره گیری بنیان گذاران اینستاگرام بخاطر اختلاف نظر با فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کناره گیری بنیان گذاران اینستاگرام بخاطر اختلاف نظر با فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید