کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس

به گزارش مجله پریها، کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس یکی از جامع ترین کلینیک های تشخیصی و درمانی در زمینه بیماری های مربوط به گوش ، سیستم شنوایی و تعادل می باشد. این کلینیک با بهره گیری از کادری مجرب و با تجربه و با استفاده از بروزترین تجهیزات ارزیابی سیستم شنوایی و تعادل سعی خود را بر آن داشته تا بتواند بالاترین کیفیت خدمات درمانی را به مراجعین محترم ارائه دهد. تیم پزشکی حاضر در کلینیک تخصصی گوش و حلق و بینی هییرپلاس همواره تلاش کرده است تا از نظر متدهای درمانی و تجهیزات ارزیابی بروز باشد و بالاترین سطح کیفی خدمات را ارائه دهد. بسیاری از خدمات درمانی و تشخیصی ارائه شده در این مرکز برای اولین بار است که بصورت کامل و یکجا در یک کلینیک گوش گرداوری شده و به بیماران عرضه میگردد.

کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس

در مرکز تخصصی گوش و شنوایی هییرپلاس تمامی ارزیابی های شنوایی و تعادل توسط کادری مجرب متشکل از شنوایی شناس و پزشک متخصص گوش،حلق و بینی انجام می گیرد.

در این مرکز تلاش شده است تا پروسه ارزیابی، تشخیص و درمان بیماری در یک جلسه انجام شود.  سیر پذیرش بیماران در کلینیک به گونه ای است که بیمار ابتدا توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه می شود، سپس در صورت نیاز توسط شنوایی شناس با استفاده از آخرین دستگاه های موجود، آزمایشات لازم انجام شده و در پرونده الکترونیک بیمار ثبت می شود . در مرحله بعد، بیمار مجددا به پزشک متخصص گوش و حلق وبینی حاضر در مرکز  ارجاع داده می شود تا بر اساس نتایج تست های شنوایی و تعادلی ایشان فرآیند درمانی شروع گردد. در صورت نیاز به انجام عمل جراحی، برای بیمار مشاوره فوق تخصصی انجام شده و نهایتا پرونده توسط پزشک متخصص کنترل، و پس از تائید، بیمار کاندید عمل می گردد .

همانطور که ذکر شد در این مرکز سعی شده است تا همه مراحل تا حد امکان در یک جلسه انجام شود و بیماران در حداقل زمان ممکن بتوانند نتیجه مطلوب را دریافت کنند.

 امروزه با توجه به ترافیک های سنگین در سطح تهران، رفت و آمد برای بسیاری از افراد کار دشواری است، به همین دلیل در مرکز تخصصی گوش و شنوایی هییر پلاس سعی شده است تا حد امکان با یک جلسه مراجعه به کلینیک گوش فرایند تشخیص انجام شود و بیمار وارد فرایند درمان گردد.

همچنین از نکات مثبت کلینیک هییر پلاس میتوان به جامع بودن ارزیابی های شنوایی و تعادل در این مرکز اشاره کرد. از جمله آزمون های تخصصی سیستم شنوایی و تعادل که در مرکز هییر پلاس انجام می شود میتوان موارد زیر را نام برد:

  1. شنوایی سنجی رفتاری یا ادیومتری
  2. تمپانومتری ، رفلکس اکوستیک و تست بررسی شیپوراستاش ( ETFT )
  3. تستABR
  4. تستECOCHG
  5. تستOAE
  6. تستVEMP
  7. تستASSR
  8. تستVNG ، VHIT ، کالریک و صندلی چرخان

کامل بودن ارزیابی های سیستم شنوایی و تعادل موجب می شود تا شنوایی شناس و متخصص گوش و حلق و بینی بتوانند به راحتی به بررسی نتایج حاصل از همه بخش های سیستم شنوایی و تعادل بپردازند و نتایج را با هم مقایسه کرده و در صورت وجود مشکل، راهکار درمانی مناسب را در پیش بگیرند.

در خیلی از مراکز مشاهده می شود که به دلیل کامل نبودن تجهیزات مرکز پس از ارزیابی های یک بخش سیستم شنوایی بیمار به مرکز دیگری ارجاع داده می شود تا بررسی های بیشتر صورت گیرد، که این امر خود باعث طولانی شدن فرایند تشخیص بیماری و دلسرد شدن مراجع خواهد شد و چه بسا بسیاری از افراد در این مرحله از ادامه بررسی ها خودداری کنند. کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس با دارا بودن مجموعه کاملی از ارزیابی های گوش و سیستم شنوایی و تعادل این مشکل را کامل مرتفع کرده است.

در مرکزی تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس علاوه بر انجام کلیه آزمون های شنوایی و تعادل کلیه توانبخشی های لازم جهت بهبود وضعیت شنوایی و تعادل بیمار انجام می گردد، که از جمله این برنامه ها میتوان به توانبخشی های زیر اشاره کرد:

  1. توانبخشی تعادل : انواع مانورها و تمرین های لازم جهت بهبود وضعیت تعادل فرد
  2. توانبخشی شنوایی: ارائه سمعک بر اساس نیاز و وضعیت بیمار مبتلا به کم شنوایی
  3. توانبخشی وزوز

شایان ذکر است که در مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس سعی شده است تا اعضای تیم درمانی، هر کدام بر اساس توانایی های تخصصی به بیماران خدمات ارائه دهند و در پروسه انجام توانبخشی در هر بخش بهترین نفرات در این زمینه حضور دارند و به بیماران جهت بهبود وضعیت سیستم شنوایی و تعادلی کمک می کنند.

یکی از دغدغه های مهم افراد مبتلا به کم شنوایی انتخاب و استفاده از سمعک می باشد. معمولا افراد مبتلا به کم شنوایی در استفاده از سمعک دچار تردید می شوند چرا که جنبه زیبایی سمعک برای این افراد بسیار مهم بوده و در بعضی موارد بیماران بدون در نظر گرفتن عواقب عدم استفاده از سمعک از تهیه این وسیله کمک شنیداری خودداری می کنند. در مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس پس از یک مشاوره تخصصی سمعک برای بیمار و همراه ایشان، مجموعه ای از سمعک های مناسب برای ایشان توضیح داده شده و با بررسی مزیت های هر کدام از سمعک ها در نهایت بهترین گزینه برای بیمار انتخاب میشود. تجویز سمعک یک کار حرفه ای است و باید آن را به یک کلینیک حرفه ای و مجهز بسپارید.

همچنین با توجه به پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی در زمینه سمعک ، هر سال شاهد معرفی انواع جدیدی از سمعک هستیم که نسبت به سمعک های سال قبل از نظر تکنولوژی در سطح بالاتری هستند و راحتی شنیداری بسیار بیشتری را برای کاربر سمعک فراهم میکنند.

از جمله تکنولوژی های اضافه شده در سمعک های امروزی میتوان به مواردی مانند: مدار کاهش دهنده نویز محیطی ،مدار کاهش دهنده فیدبک، مدارهای مربوط به افزایش وضوح گفتار، میکروفون های جهت یابی، مدار جابجایی فرکانس و ... اشاره کرد.

همچنین شاهد ارائه سمعک هایی هستیم که میتوانند بر اساس محیط شنیداری به صورت خودکار خود را تطبیق دهند و بدون اینکه کاربری کار خاصی انجام دهد متناسب با محیط جدید پردازش سیگنال را به شکل بهتری انجام دهند، از طرفی امروزه سمعک هایی به بازار عرضه شده اند که تحت نام ((سمعک های یاد گیرنده)) معرفی می شوند و راحتی بسیار بیشتری را برای کاربر سمعک فراهم کرده اند.

مجددا خاطر نشان می شود که پروسه تجویز سمعک یک امر بسیار مهم است و در صورتی که سمعک به صورت صحیح انتخاب و تجویز شود، میتواند در زمینه های زیادی کیفیت زندگی فرد را بهبود ببخشد، در نتیجه تجویز سمعک باید توسط شنوایی شناس انجام شود و مشاوره دقیق و کاملی به بیمار ارائه گردد.

در مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس ریزترین سمعک های دنیا در اختیار بیماران قرار داده می شود که با نام سمعک های نامرئی شناخته می شوند. این نوع از سمعک ها درون کانال گوش بیمار قرار می گیرند و به هیچ وجه قابل رویت نیستند. البته باید دقت داشت که تجویز این نوع از سمعک ها باید زیر نظر شنوایی شناس با تجربه صورت گیرد و قبل از تجویز یک مشاوره کامل به فرد ارائه شود.

همچنین انواع دیگری از سمعک ها وجود دارند که به شکل مرسوم نیستند و صدا را از طریق مسیر استخوانی به سیستم شنوایی فرد می رسانند، مانند سمعک های عینکی و ... .

برای استفاده از این نوع سمعک ها  بیمار باید شرایط خاصی داشته باشد و کاندید خوبی برای استفاده از سمعک های مرسوم نباشد. در کلینیک تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس  پس از اینکه توسط شنوایی شناس به بیمار مشاوره کامل داده شد در صورتی که بیمار کاندید استفاده از این نوع سمعک باشد میتواند این مدل سمعک را دریافت کند. بدیهی است که این نوع از سمعک ها مزایا و معایب خود را دارند در نتیجه برای اینکه بهترین نتیجه برای بیمار حاصل شود باید استفاده از این وسیله طبق نظر شنوایی شناس مسلط به انواع سمعک صورت گیرد.

نوع دیگری از سمعک ها، سمعک های کاشت هستند. این نوع از سمعک ها برای برخی بیماران با شرایط خاص تجویز می گردند، استفاده از این نوع سمعک ها نیاز به انجام عمل جراحی تحت بیهوشی دارد و عده اندکی از بیماران با شرایط خاص میتوانند از این نوع سمعک ها بهره ببرند.

در ارتباط با تجویز سمعک باید دقت داشت که تجویز نوع و مدل سمعک برای هر بیمار باید متناسب با شرایط او انجام گیرد و در صورتی که این امر به درستی صورت نگیرد کاربر سمعک نمیتواند به خوبی از این وسیله استفاده کند و ممکن است پس از مدتی استفاده فرد به دلایل مختلفی آن را کنار بگذارد.

توصیه می شود که افراد نیازمند سمعک جهت تهیه این وسیله به مراکز شنوایی معتبر مراجعه کنند و از شنوایی شناس مشاوره کامل و دقیقی دریافت کنند و سپس این وسیله را تهیه کنند. تهیه سمعک از هر جایی بجز مراکز شنوایی که همراه با مشاوره توسط شنوایی شناس نباشد در نهایت منجر به عدم تجویز درست خواهد شد، در نتیجه توصیه می شود که افراد نیازمند سمعک این وسیله را حتما طبق نظر شنوایی شناس و از مراکز شنوایی دریافت کنند.

از دیگر نکات مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس می توان به ارائه خدمات در منزل بیمار اشاره کرد. با توجه به اینکه اکثر بیماران مبتلا به کم شنوایی افراد مسن هستند و ممکن است رفت و آمد به کلینیک برای این عزیزان سخت باشد، مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس سعی خود را بر آن داشته تا این عزیزان نیز بتوانند با دریافت خدمات درمانی در منزل بتوانند مشکل خود را حل کنند.

این دسته از بیماران میتوانند از طریق تماس با کلینیک و رزرو نوبت خدمات درمانی را در منزل خود دریافت کنند. همچنین بیماران میتوانند از خدمات مشاوره تلفنی استفاده کنند و در صورت نیاز سوالات خود را بصورت تلفنی با پزشک مورد نظر خود مطرح سازند، البته خاطر نشان می شود که بهترین راه دریافت مشاوره ، معاینه حضوری می باشد.

کلینیک تخصصی هییرپلاس همه سعی خود را بر آن داشته تا بتواند هر چه بهتر به بیماران و مددجویان عزیز خدمات درمانی ارائه دهد. یک متخصص گوش و حلق و بینی می تواند کیفیت زندگی شما را بهتر و بهتر کند.

آدرس:

تهران، سعادت آباد، سرو غربی، بین چهار راه سرو (پاک‌‌‌نژاد) و میدان کتاب، پلاک 115، طبقه‌ی دوم

شماره های تماس با ما:

22111315

22141533

انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4207

به "کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس" امتیاز دهید

2 کاربر به "کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید