کاهش ناپایداری های جوی در تهران

به گزارش مجله پریها، مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به کاهش ناپایداری های جوی در تهران طی امروز و فردا (4 و 5 اسفند) گفت: انتظار می رود کیفیت هوای پایتخت طی این دو روز در شرایط سالم باشد.

کاهش ناپایداری های جوی در تهران

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی گفت: پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا آرام طی صبحگاه امروز (4 اسفند) است که به تدریج افزایش نسبی در غلظت بعضی آلاینده ها از جمله ذرات معلق را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: هرچند افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی که به طور معمول در طول روز با تابش خورشید و گرمای هوا شکل می گیرد و وزش باد موثر به بزرگی 3 تا 5 متر بر ثانیه در بعضی ساعات در پراکندگی موقتی آلاینده ها تاثیرگذار است.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به تداوم این شرایط جوی تا فردا (5 اسفند) توضیح داد: بعضی ساعات فردا همراه با وزش باد موثر است و به تدریج از بعد از ظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده می گردد.

به گفته شهبازی تا روز آینده دمای هوا در پایتخت افزایش جزیی می یابد.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان این که بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت بعضی آلاینده ها طی امروز (4 اسفند) وضعیت کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت برقرار است، گفت: انتظار می رود این شرایط تا فردا (5 اسفند) همچنان تداوم داشته باشد.

شهبازی در انتها با اشاره به این که کیفیت هوای 24 ساعت گذشته تهران منتهی به 8 صبح امروز با میانگین 63 در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 88 همچنان در شرایط سالم است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2300

به "کاهش ناپایداری های جوی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ناپایداری های جوی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید